جاباما
۴۹۵۶۴۵
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷؛ دورهمی بهترین های جهان

همواره می توان بر روی نمایشگاه خودروی ژنو به عنوان یک مکان مطمئن برای تماشای آخرین کانسپت های عرضه شده در جهان و یا آخرین ماشین های لوکس ارائه شده در بازار آمریکا نگاه کرد و امسال نیز یکبار دیگر شاهد این اتفاق هستیم.

برترین ها - ترجمه از محمدرضا مرتضایی: همواره می توان بر روی نمایشگاه خودروی ژنو به عنوان یک مکان مطمئن برای تماشای آخرین کانسپت های عرضه شده در جهان و یا آخرین ماشین های لوکس ارائه شده در بازار آمریکا نگاه کرد و امسال نیز یکبار دیگر شاهد این اتفاق هستیم.
در این نمایشگاه از کانسپت جدید پژو که هر بازدید کننده ای را انگشت به دهان می گذارد تا مدل های جدید سیویک که قدرتی بیش از ۳۰۰ اسب بخار دارند به نمایش در آمدند و مجموع این رونمایی ها باعث شد تا ماشین های زیبایی را در این نمایشگاه مشاهده کنیم؛ با ما در ادامه همراه باشید.

رنج روور ولار ۲۰۱۸

بر طبق اظهار نظر تمامی کارشناسان و طراحان حاضر دراین نمایشگاه، ماشین جدید لندرور یعنی رنج رور ولار 2018 نسبت به آن چیزی که چند هفته قبل دیده بودیم، بسیار زیباتر به نظر می رسید.طراحی خارجی این ماشین در تک تک نقاط آن، در بالاترین کلاس ممکن انجام شده است و بدنه آن نیز بسیار عجیب و البته منظم به نظر می رسید؛ با نگاهی به فضای داخلی و طراحی آن میتوان گفت مدرن ترین تعریف از یک ماشین لوکس را در این نمونه خواهید دید. ولار یکی از آن ماشین های تاریخی خواهد بود که هر ده سال یکبار در نمایشگاه ژنو به نمایش در می آیند.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

قیمت رقابتی این ماشین باعث می شود خریداران قید خرید برخی ماشین های مشابه گران قیمت مثل رنج روورهای اسپورت و جگوار لندرور را بزنند.

گذشته از اینکه ولار توانسته خلا به وجود آمده در SUV ها بین ماشین ایوک و رنج روور های اسپورت را پر کند، این ماشین واقعا از لحاظ زیبایی و براقی بدنه بی نظیر محسوب می شود. طراحان ولار توانسته اند با طراحی دقیق و زیبای که به جزئیات هم اهمیت فراوانی داده اند(از جمله می توان به دستگیره درهای زیبا و شیشه های دودی و آینه های خارجی و یک سقف عالی در آن اشاره کرد) چشم هر بازدیدکننده ای را به این ماشین جلب کنند. در قسمت داخل این ماشین نیز پر از فناوری های مدرنی است که لندرور در SUV های خود معمولا به کار می برد.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

کانسپت Instinct پژو

البته شخصاً با ماشین های با طول زیاد و ارتفاع کم مخالف هستم و وقتی به این فکر میکنم که وضعیت پاهایم در هنگام سوار شدن به این ماشین ها چگونه خواهد بود، تن و بدنم به لرزه در می آید.(این ماشین ۲ اینچ کوتاه تر از حد استاندارد است) و وقتی به این فکر میکنم که پژو قرار است با این ماشین به بازار آمریکا بازگردد کمی تعجب میکنم. البته این کانسپ جدید پژو یک ماشین خودران به حساب می آید.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

با این وجود وقتی به این فکر میکنم که قسمت محفظه هوای جلوی ماشین چطور قرار است به قدرت ماشین بیافزاید، به فکر فرو می روم که آیا این اتفاق واقعا می افتد؟

در این کانسپت از چراغ های LED استفاده شده است. البته باید به این نکته توجه کنیم که این نمونه فعلا فقط یک کانسپت است و نکته جالب در مورد آن، نبود ستون وسط ماشین (B pillar) است وبه همین واسطههر چهار در می توانند تا منتهی علیه خود باز شوند و فضای داخلی آن به طور کامل مشخص می شود. این ماشین یک نمونه برقی هیبریدی محسوب می شود که قدرتی برابر 300 اسب بخار خواهد داشت و در آینده نزدیک احتمالا توسط پژو ساخته خواهد شد.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

هوندا سیویک تیپ R مدل ۲۰۱۷

تا به حال نتوانسته ام از هوندا سیویک ها سواری خوبی بگیرم.البته همواره عملکرد مدل هایی مثل سیویک si را تحسین کرده ام اما یک موردی در این ماشین ها وجود دارد که با سبک رانندگی من سازگار نیست.با عرضه هوندا سیویک تیپ R برهی معادلات تغییر کرد. برای چنین کمپانی قدیمی و محافظه کاری، طراحی این ماشین کمی ناپخته به نظر می رسد که از هوندا بعید به نظر می رسید. در این ماشین از یک محفظه هوا در بالای کاپوت و سه لوله اگزوز استفاده شده که کمی سوال برانگیز است.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان
اما گذشته از طراحی این ماشین، به نظر می رسد این مدل از سیویک همه آنچه یک ماشین برای سواری خوب نیاز دارد را دارا است. از یک موتور ۳۶۰ اسب بخاری توربوی ۴ سیلندر که از طریق سیستم انتقال نیروی ۶ دنده دستی، نیروی ایجاد شده توسط موتور را به چرخها منتقل می کند، در این ماشین استفاده شده است.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

کانسپت واندا دندروبیون برقی

این کانسپت از یک استارتاپ سنگاپوری می آید و از نظر طراحی مثل بهترین ماشین های GTE-pro/GTLM به نظر می رسد. بدنه این ماشین بسیار ضعیف است و این به خاطر این است که این ماشین تمام نیروی مورد نیاز برای حرکت خود را از یک موتور برقی می گیرد که باعث ضعف شاسی شده است.باید به انتظار بنشینیم و ببینیم این ماشین تازه وارد و ارزان با درهای پروانه ای چه موقع به بازار عرضه می شود تا بتوان بهتر در مورد عملکرد آن قضاوت کرد.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

کانسپت بنتلی EXP۱۲ Speed ۶E

این ماشین یکی از پروژه های محرمانه بنتلی محسوب می شد که در نهایت توسط ولفگانگ دورهایمر، رییس بنتلی، رونمایی شد. این کانسپت زیبا و حیرت انگیز یکی از برترین سورپرایز های نمایشگاه ژنو محسوب می شود. EXP12 speed 6e سوپراستار نمایشگاه نیست اما جزو برترین ها می توان از آن یاد کرد.در نگاه اول، ویژگی های طراحی آن که برای نسل بعدی GT های بین قاره ای است، چشم افراد را به خود جلب می کند که احتمالا به عنوان برترین طراحی سال جاری در پایان سال از آن یاد شود.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان
بنتلی قصد دارد با تحقیق و مطالعه ای در بین مشتریان به این نتیجه دست یابد که آیا خریداران از به کار بردن موتور برقی در این ماشین راضی هستند یا خیر و بعد از مشخص شدن نتیجه این تحقیق در مورد به کار گیری موتور برقی در این ماشین تصمیم می گیرد. ماموریت این ماشین این است که به همگان ثابت کند ماشین های برقی نیز می توانند لوکس و زیبا باشند.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

ولوو XC60 مدل 2018

در مورد این ماشین می توان گفت که به هیچ عنوان آن را نمی توان فرزند XC۹۰ خواند؛ چرا که در این ماشین با یک برآمدگی کوچک در جلوی ماشین و طراحی متفاوتی در خطوط کناری آن مواجه هستیم که به کلی آن را با مدل های Xc۹۰ متمایز می کند. چراغ های این ماشین شبیه چکس معروف ثور طراحی شده که با مخفظه هوای جلوی ماشین متناسب به نظر می رسد. در داخل این ماشین شاهد طراحی به سبک اهالی منطقه اسکاندیناوی هستیم. در این ماشین می توان کارهای چوبی زیبایی را دید که تا قبل از این در هیچ ماشین دیگری ندیده اید.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان
از نظر ظاهر ولوو Xc60 شباهتی به Xc90 ندارد اما از نظر فنی می توان گفت که پکیج موتوری که در این ماشین استفاده شده شبیه برادر بزرگتر خود یعنی Xc90 است. این ماشین تا حدی اسپورت تر از نمونه قبلی ولوو طراحی شده که این امر می تواند خریداران جوان را به سمت خود بکشد. این ماشین از یک موتور توربو 4 سیلندر(T5) و یک سوپر توربوشارژ l-4 (T6) و یک موتور کومبوی هیبریدی (T8 ) استفاده می کند.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

آلپاین A۱۱۰

بالاخره محصول مشترک نیسان و رنو که علاقه مندان به ماشین های ارزان اسپورت با موتوری میان رده مدت ها انتظار ان را می کشیدند، به خط تولید رسید. شاسی این ماشین آلومینیومی است که توسط پنل های آلومینیومی در بدنه پوشیده شده است که ما را به یاد کوپه آلپاینی که در دهه 60 تولید می شد می اندازد. موتور این ماشین 1.8 لیتری 4 سیلندر است و در پشت کابین قرار دارد. این ماشینف یک نمونه محور عقب محسوب می شود که از 7 دنده دو کلاچی برای انتقال قدرت استفاده می کند.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان
قدرت موتور این ماشین ۲۵۰ اسب بخار است و وزن آن ۲۴۰۰ پوند است که با این وزن احتمالا عملکرد عالی در رانندگی با این ماشین خواهیم داشت. آلپاین جدید از لحاظ طراحی مناسب به نظر می رسد و حتی از لحاظ فنی نیز از ماشینی مثل آلفا رومئو ۴C بهتر تجهیز شده است و از لحاظ قیمتی نیز قیمتی ارزان تر از پورشه کایمن دارد. اعلام این خبر که قرار نیست این ماشین به بازار امریکا صادر شود کمی ناامید کننده به نظر می رسد.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

پورشه پانامرا اسپورت توریزمو مدل2018

این مدل از پورشه واقعا قابل تحسین است و امید آن می رود که بتواند محصولات دیگر پورشه مثل A۷/S۷ را کنار بزند چرا این ماشین در رده هاچبک های اسپورت لوکس ساخته شده است. طرفداران این ماشین در نمایشگاه در مورد بدنه این مدل معتقد بودند شاید بهتر بود از بدنه اسپایدر ۹۱۸ در ساخت این ماشین الهام گرفته می شد.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

با توجه به بازخورد بازدیدکنندگان نمایشگاه، به نظر می رسد هیچ کس انتظار ساخت این مدل را از پورشه نداشته است اما مطمئنم که این ماشین حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. از منظر ظاهری به نظر می رسد این مدل کمی طویل تر از پانامراهای قبلی طراحی شده است با این تفاوت که پانامرا اسپورت توریزمو بسیار زیباتر از مدل های قبلی طراحی شده است.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

کانسپت مرسدس AMG GT

کانسپت مرسدس AMG یک سدان ۴ در محسوب می شود که بسیار براق طراحی شده و آماده فتح قله ها است. در این نمایشگاه از یک نمونه قرمز رنگ و بزرگ این ماشین رونمایی شد و قسمت جلوی ماشین کمی کشیده تر از مدل های قبلی طراحی شده که به شکوه آن افزوده است.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

در قسمت عقب این ماشین، یک اگزوز زیبا یا پوششی از فیبر کربن در مرکز استفاده شده است که نمای زیبایی به آن بخشیده است. این مدل از مرسدس،به نظر می رسد بهترین مدل در برند AMG در این رده محسوب می شود و کانسپت GT در آینده، قله های بازار خودرو رو فتح خواهد کرد. با اینکه این ماشین یک کانسپت است، اما بدون هیچ تردیدی مطمئن باشید که به زودی آن را در خیابان ها خواهید دید.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان
با نادیده گرفتن رده های زردی که در تایرها به کار رفته و چندان جالب به نظر نمی رسد، می توان به موارد جذاب دیگر این ماشین مثل آینه های مجهز به دوربین، لوله اگزوز زیبای آن و ... اشاره کرد که شما را به خرید این ماشین بی نظیر چهار در متقاعد می کنند چرا که سواری با ماشین به مراتب لذت بخش تر از کوپه های دو درب خواهد بود.بهترین قسمت ماجرا به بخش موتوری این ماشین بر میگردد که مرسدس از یک موتور 4 لیتری توربو دوقلوی 8 سیلندر که با یک موتور برقی نیز تقویت می شود، استفاده کرده است. این ماشین دو محوره است و موتور ان قدرتی معادل 800 اسب بخار تولید می کند و قادر است ظرف 3 ثانیه به سرعت 60 مایل بر ساعت برسد.
فراری 812 فوق سریع

به درستی که فراری اسم خوبی برای این مدل جدید خود انتخاب کرده است و ۸۱۲ فوق سریع برازنده آن است.فراری در این ماشین از موتورهای ۱۲ سیلندری که در جلوی ماشین قرار دارند استفاده کرده است و همین امر آن را به یکی از امپراتوران سرعت جاده ها تبدیل می کند.

در پکیج موتوری این ماشین از یک موتور 6.5 لیتری 12 سیلندری که قدرتی معادل 788 اسب بخار با دور موتور 8500 تولید می کند، استفاده شده است. این موتور گشتاوری برابر با 718 نیوتن متر ایجاد می کند که دو برابر آخرین پورشه 911 محسوب می شود و قدرت موتور نیز 58 اسب بخار قوی تر از مدل برلینتا F12 و 59 اسب بخار قوی تر از لامبورگینی آوانتادور است.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

در این ماشین مدرن، از سیستم کنترل هر 4 چرخ توسط فرمان استفاده شده است که این سیستم برای اولین بار در مدل F12tdf مشاهده شده بود. از دیگر امکانات این ماشین می توان به به کار گیری سیستم های کشش و قدرت بدنه و بسته کنترل لغزش فراری اشاره کرد.

مسئولین فراری معتقدند با به کار گیری سیستم برقی در فرمان این ماشین، امکان کنترل این ماشین برای راننده بسیار ساده تر از قبل شده است. از نظر طراحی داخلی،تغییرات کوچکی نسبت به مدل قبلی فراری می بینیم که می توان به استفاده از فرمان برقی، ابزارهای کنترلی راننده اشاره کرد. مسئولین فراری معتقدند سیستم سرگرمی به کار رفته در این ماشین بسیار پیشرفته تر از مدل های قبلی است.

مک لارن ۷۲۰S

پس از ماه ها انتظار، خودروساز انگلیسی از رقیب جدید برای فراری 488 رونمایی کرد. مک لارن 720S چیزی بیش از ایجاد یک تغییر کوچک در مدل 650S است؛ و از هر لحاظ عملکرد بهتری نسبت به مدل های قبلی دارد.

در این ماشین از یک موتور ۴ لیتری توربو دوقلو ۸ سیلندر که قدرت خیره کننده ۷۲۰ اسب بخار را ایجاد می کند استفاده شده است که این قدرت موتور به ان کمک می کند تا ظرف ۱۰.۳ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کند و آن را تبدیل به یکی از سریع ترین خودروهای جهان تبدیل کند. این ماشین تک محوره است و از محور عقب استفاده میکند و از ۷ دنده اتوماتیک با دو کلاچ برای انتقال قدرت موتور به محور عقب استفاده می کند.
نمایشگاه خودروی ژنو 2017؛ دورهمی بهترین های جهان

از هیچ فناوری هیبریدی در این ماشین استفاده نشده است اما این قول را به شما می دهیم که در مدل بعدی یعنی P۱ حتما این اتفاق می افتد و در حال حاضر نیز مک لارن ۷۲۰S در مدل کوپه به بازار عرضه می شود اما اگر می توانید تا ۱۲ ماه آینده صبر کنید می توانید مدل های کانورتیبل آن را نیز تهیه نمایید. بدنه این ماشین،از اخرین فناوری آئرودینامیک استفاده کرده است که بر سرعت آن می افزاید.

این ماشین یک مدل، دو سرنشینی محسوب می شود و صندلی شاگرد قابلیت تا شدن دارد که به فضای داخلی ماشین اضافه می کند. مسئولین مک لارن معتقدند این ماشین بهترین تعادل ممکن در بین رقبای کلاس خود در دنیا دارد. این ماشین از نیمه دوم سال 2017 در استرالیا به بازار عرضه خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      كف كردم

    • میلاد کیان

      اگه اینا دارن زندگی میکنند دقیقا ما داریم چیکار میکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج