جاباما
۴۹۵۹۶۲
۲۲ نظر
۵۰۰۰
۲۲ نظر
۵۰۰۰
پ

نحوه پرداخت یارانه نقدی در سال ۹۶

معاون وزیر رفاه با اشاره به ساماندهی تسهیلات حمایتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان گفت: از سال آینده، افرادی که از چند نهاد مالی تسهیلات حمایتی با کارمزد پایین دریافت می کنند، شناسایی می شوند.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر رفاه با اشاره به ساماندهی تسهیلات حمایتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان گفت: از سال آینده، افرادی که از چند نهاد مالی تسهیلات حمایتی با کارمزد پایین دریافت می کنند، شناسایی می شوند.

احمد میدری درباره آخرین وضعیت تعیین تکلیف یارانه‌های نقدی در سال ۹۶ گفت: درباره یارانه‌های نقدی، بر اساس تکلیف قانونی بودجه‌های سالانه تصمیم گیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای حذف یارانه نقدی، بر اساس آنچه که در بودجه پیش بینی شده است، عمل می‌کنیم گفت: در این زمینه باید منتظر آیین نامه اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۶ و تعیین ساز و کارهای مربوط به آن باشیم.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از حذف تعدادی از افرادی که از خدمات حمایتی و رفاهی به ناحق استفاده می کنند، خبر داد و گفت: برای اجرای سیاست‌های رفاهی، نخستین اصل مورد نیاز، داشتن یک پایگاه اطلاعات به منظور شناسایی نیازمندان است که در این حوزه اقدامات بسیار زیادی صورت گرفته و پیشرفت‌هایی نیز حاصل شده که نقطه آغاز آنها، شناسایی نیازمندان است.

وی ادامه داد: بر اساس این پایگاه اطلاعاتی، بسیاری از افرادی که به ناحق از یارانه‌های حمایتی مختلف مانند یارانه بیماران خاص، کارگران ساختمانی و غیره استفاده می‌کنند، شناسایی و حذف خواهند شد.

میدری در بخش دیگری از اظهاراتش از ساماندهی پرداخت تسهیلات حمایتی خرد با کارمزد پایین از سال ۹۶ خبر داد و افزود: بسیاری از افراد غیرنیازمند، متاسفانه از نهادهای مختلف مالی تسهیلات با سود پایین دریافت می‌کنند که در همین زمینه ساماندهی پرداخت این نوع تسهیلات در دستور کار وزارت رفاه قرار گرفته و از ابتدای سال ۹۶ هم، مقدمات اجرای آن فراهم می‌شود.

معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تسهیلات خرد حمایتی با کارمزد پایین را صرفا برای نیازمندان پرداخت می کند که این تسهیلات توسط نهادهای مختلف حمایتی مانند صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادهای مرتبط پرداخت می‌‌شوند؛ اما هیچ مرجعی برای شناسایی افرادی که این تسهیلات را دریافت می کنند، وجود ندارد تا یک فرد از چند نهاد، تسهیلات حمایتی دریافت نکند.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه منابع پرداخت تسهیلات خرد با سودهای پایین به نیازمندان محدود است، بنابراین اگر پرداخت این تسهیلات مدیریت نشود؛ طبیعتا یک فرد می‌تواند از چند نهاد مالی این تسهیلات را دریافت کند، کما اینکه در حال حاضر برخی افراد غیرنیازمند، به ناحق از این تسهیلات استفاده می نمایند.

وی ادامه داد: در همین راستا، سامانه پایش تسهیلات گیرندگان خرد توسط وزارت رفاه تهیه شده که در اختیار نهادهای مربوطه پرداخت این نوع تسهیلات قرار می گیرد تا افراد نیازمند بیشتری، از این تسهیلات برخوردار شوند.

میدری درباره آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه گفت: اطلاعات لازم از منابع مختلف جمع آوری شده که در قالب سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی در اختیار نهادهای حمایتی مرتبط قرار می گیرد تا از سال آینده این پایش آغاز شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      یارانه حق ملت ایران است و باید پرداخت شود
      بیخود نقشه نکشید
      یارانه حق شهروند ایرانی است
      فقط همین
      باید بیشتر هم بشود

    • بدون نام

      ۴۵تومن پول که میخوان ندن

    • خاسر

      ان شاالله تاسال اینده ازشرشماوکل دولت روحانی راحت می شویم.

    • بدون نام

      خجالت اوره همش یارانه یارانه میکنید یکم مثل احمدی نژادغیرت داشته باشید قیمتهارو چرانمگید تورم بیکاری چش ندارید مردم 45تومان میگیرن احمدی بیا بساط رانت وبخوربخور جلوشو بگیر ایران منتظر شماست زنده باد رهبری حامی احمدی

    • عثی

      یارانه حق مسلم هرکشوراست ازکشورهای دیگه چی کم داریدهمسایه های ایران واسه هرنفرنزدیک یک تومان یارانه میدند اون وقت کشورما بخاطر 45تومان ناقابل این حرفارامیزنند..............

    • بدون نام

      احمدی نژاد بود لااقل شب عید عیدی روی یارانه میداد یادمه اما این دولت روحالی تازه مبخواد حق مردم هم ازشون بگیره.....

    • بدون نام

      اقایان محترم که دنبال حذف چندر قاز یارانه هستید سری به دیگرکشورهابزنید ببینید چطورباپرداخت یارانه ازمردمشون حمایت می کنند همین عربستان که اتفاقا مردمش دررفاه هستند ماهیانه حدود هشتثد هزار به هرنفریارانه میدن دولتمردان محترم عزیزان مسوول یارانه حق مسلم هرایرانی است وتا حقوق بگیران زیرخط ففر حقوق می گیرند بایدازیارانه استفاده وحتی باید هرسال با ثوجه به نرخ تورم اضافه بشه این حداقل درخواست قشر ضعیف ازدولتمردان می باشد

    • شهرام

      واقعا عجب دولت طلبکاری داریم ما. مگه ما گفتیم یارانه درست کنین که حالا میگین یه عده به نا حق دارن یارانه میگیرن. این شما میدین قطره ای از دریای حق مردمه که اتفاقا بحق هم هست. اگه مردش هستین اوضاع رو برگردونین به شش سال قبل و یارانه رو هم قطع کنین. چطور مدیران بی عرضه و بی لیاقتتون ۲۴ میلیون حقوق میگرن ولی صدای دولت در نمیاد. اما نوبت به این چندرغاز میرسه همه میشین حلال و حروم دون.

    • علیرضا

      وای بر شما ، با این یارانه دادنتون ...

    • بدون نام

      این پول رو هم ب مردم ندین یارانه حق مردم ایرلن است پول نفت خودمونه خجالت نمیکشن کم میدن پول مردم رو میخورن حق ناس یعنی چی؟؟؟؟

    • فاروغ

      باباخجالت هم کار خوبیه برای اونای که می کشند اون45 هزاروبخورین جه میشه ...

    • بدون نام

      لطف کنید یارانه ی این ماه رو فعلا بدید...در مورد سال 96 بعدا حرف می زنیم.

    • بدون نام

      شتر با بارش را عناصر نفوذی و حقوق بگیران نجومی با وامهای بی بهره بردندند و اکنون فقط خاکسترش باقی مانده است!!

    • بدون نام

      خجالت اوره همش در مورد یارانه حرف میزنید شما که یه بار مردم امتحان کردید دوباره همه ثبت نام کردن برید جلو دزدهارا بگیرید جلو حقوق ها ی مفت رابگیرید جلو نجومی بگیرها را بگیریدجلو ریخت وپاشهای الکی را بگیرید

    • علیرضا

      خوب مردم روفریب دادید .به جای اینکه این 45500روکه حق مردم هست بگیرید.جلوی حقوقهای نجومی .اختلاس.دزدی روبگیرید که واجبه

    • بدون نام

      دونبال حقوقهای نجومی باشین نه یارانه مردم که احتیاج دارن

    • بدون نام

      اقایون حقوق های نجومی مسئولین رو بدون هیچ سرو صدا واریز میکنن اونوقت میان تو رسانه ملی میگن شبه پرداخت یارانه مصیبت عظمای دولته!!!روحانی مچکریم

    • علی

      والا خجالتم خوب چیزی این همه بخور بخور بریزو بپاش دولتیها بد واسه ۴۵ تومان بازی در میارن

    • ابراهیم

      شما همین روحانی رو که آوردین ما مردیم اکنون هم در کما به سر می بریم شاید معجزه ای رخ بده که امید هایمان برگردن وای از دست شما ....

    • بدون نام

      الهی جز جیگربزنن آخه ۴۵ تومان پول یه کیسه برنج نیست. مگه روحانی اعلامـ نکرد بود ٢٩٠ـ هزارتومات به عنوان یارانه و عیدی به هرنفر پرداخت میشه پس کو ....

    • بدون نام

      عجب عیدی تو کاسه محرومان گذاشتین .خدا عذابشو واسه تون بفرسته.من هنوز نتونستم خریدی واسه بچهام بکنم .ای خدا

    • بدون نام

      بااین وضعیت اقای روحانی بای بای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج