جاباما
۴۹۶۲۴
۳۸ نظر
۵۱۷۴
۳۸ نظر
۵۱۷۴
پ

فاطمه مقیمی، بانوی میلیاردر ایران زمین

يكي از زنان ثروتمند و كارآفرين ايراني دلايل موفقيت خود را براي شما مي‌گويد: براي ثروتمند شدن و به موفقيت رسيدن لازم است به قله فكر كنيد و روي كوهپايه‌ها چادر پهن نكنيد!


فاطمه مقیمی، بانوی میلیاردر ایران زمین


مجله ایده آل : سیـده‌فـاطــمه مقیمی، نخستين بانوی زن ایرانی است كه توانست یك شركت بین‌المللی حمل‌ونقل را به نام خود ثبت كند. زني كه عضو اتاق بازرگاني است و تنها زني بود كه نامش در بين ۳۰ ثروتمند ايراني قرار گرفته اما خودش مي‌گويد كه فهرست اعلام شده صحت ندارد و اسامي اعلام شده همه عضو اتاق بازرگاني بوده‌اند اما دليلي كه باعث شد ما ‌سراغ اين بانوي كارآفرين برويم تنها ثروتمند بودن او نبود بلكه این بود که او يك كارآفرين موفق است، نخستين زني است كه مجوز شركت حمل‌ونقل را گرفته است، تنها زن عضو اتاق بازرگاني است و صدها دليل ديگر. او سراغ كارهايي رفته كه در جامعه كاملا مردانه شناخته مي‌شود و براي رسيدن به آنها سختي‌هاي زيادي متحمل شده است. شايد شنيدن دليل موفقيت مقيمي بسياري از خانم‌ها را به اين فكر بيندازد كه آنها هم مي‌توانند. شايد شما هم روزي مثل مقيمي يك زن موفق و ثروتمند شديد. مقام و جايگاه‌هاي كاري كه او تاكنون داشته و دارد ۳ دوره عضویت در هیات مدیره انجمن صنفی شركت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، ۱۲ سال عضویت و ریاست بخش حل اختلاف و رسیدگی به شكایات تجار، شركت‌ها و رانندگان و... است كه برای او جای بسی افتخار است كه توانسته بیش از ۹۵درصد این پرونده‌ها را با صلح و سازش طرفین مختومه كند. او همچنین عضو انجمن‌های دوستی ایران و كشورهای مختلف و مدیرعامل انجمن ملی زنان كارآفرین و عضو گروه مطالعاتی و تحقیقاتی كریدور شمال- جنوب است.

فاطمه مقیمی، بانوی میلیاردر ایران زمین

كار سراغ شما نمي‌آيد تا وقتي كه شما سمتش نرويد

من بعد از مدتي اشتغال در یک شركت با این وضعیت روبه‌رو شدم که يكباره ورشكست شد و تصميم گرفتــم تا در شركتي ‌مشابه وارد كار شوم، بنابراين سنديكاي ‌شركت‌هاي‌ حمل‌ونقل را از طريق وزارت راه و ترابري‌پيدا كردم و به آن سنديكا مراجعه و آمادگي ‌شروع فعاليت خود را در شركت‌هاي ‌مشابه اعلام كردم تا اينكه طي‌مدت بسيار كوتاهي، سمت مديريت داخلي ‌شركت را به‌عهده گرفتم. من اهداف بلندمدتي داشتم و بايد از يك جايي شروع مي‌كردم، بنابراين تصميم گرفتم سريعا يك كاري انجام دهم. به وزارتخانه رفتم و تقاضانامه تاسيس شركت حمل‌ونقل بين‌المللي‌ را دادم. با ناباوري ‌و تمسخر روبه‌رو شدم و همین‌طور قبول نشدن تقاضانامه ارائه شده اما هر بار كه به در بسته‌اي ‌برخورد مي‌كردم، عزم من جزم‌تر مي‌شد.

كار، زن و مرد ندارد

كار زن و مرد ندارد و زنان نبايد از انجام بعضي كارها ممانعت كنند. مهم اين نيست كه چه كاري انجام مي‌دهيد، مهم اين است كه چه چيزي را دوست داريد، وارد آن حرفه شويد و براي رسيدن به آخرين نقطه تلاش كنيد. اگر زنان خودشان را عقب بكشند، پيشرفتي حاصل نمي‌شود. به ياد داشته باشيد تا يك زن در محيط كاري خودش را باور نداشته باشد، كسي او را جدي نمي‌گيرد. به عقیده من جامعه ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه كارآفرینی زنان بسیار متحول شده و خیلی از مسائل برای زنان پذیرفته شده است، از جمله سرویس‌های تاكسی تلفنی بی‌سیم بانوان، استفاده از دختران جوان در طرح‌های آماری و... ضمن این‌كه دنیا در حال پیشرفت است. در این پیشرفت، هم زنان و هم مردان سهیم هستند و دیگر نمی‌توان انسان‌ها را در خانه، محله و شهر خود محصور كرد.

كارآفرینی یا جسارت ؟

در گذشته كارآفرينی در حوزه زنان تا اين حد رشد، پيشرفت و نمود نداشته و اگر هم چيزي بوده، شاید نام آن جسارت بوده است! به عقیده من هر كس كه به كاری مشغول است كارآفرین محسوب می‌شود. حتی آن خانمی كه خانه‌دار است هم به‌عنوان یك نیروی انسانی كارآفرین نامیده می‌شود.

باید دید كه انسان‌ها كارآفرینی را چگونه تعریف می‌كنند؟ من كارآفرینی را نوآفرینی تعریف می‌كنم، جسارت و شكستن قیود می‌دانم. اصولا كارآفرینی زنان از ۲مولفه تشكیل شده است؛ یكی سنت‌شكنی یكسری قیدها كه در باور جامعه معمول نبوده و دیگری ایجاد اشتغال و كارآفرینی برای دیگران كه این نگاه و طرز فكر به كارآفرینی در قدیم هم وجود داشته ولی بسیار محدود بوده است.

مثلا نسل‌های قبل، یك دار قالی می‌زدند و چند نفر با بافتن آن هم امرار معاش می‌كردند و هم هنر فرشبافی را زنده نگه می‌داشتند، تا اینكه كسی پیدا شد كه تصمیم گرفت این هنر و كار خود را مثلا فرشبافی، دامداری یا كشاورزی و هر كار رایج آن زمان را در بیرون از خانه عرضه كند تا دیگران هم از محصول كارش بهره‌مند شوند و به این صورت بود كه كم‌كم كارآفرینی زنان به متن جامعه وارد شد.

فاطمه مقیمی، بانوی میلیاردر ایران زمین

يك زن كامل باشيد

من منافاتی در كاركردن یك زن در بیرون از خانه و پذیرش مسئولیت در منزل نمی‌بینم.

در گذشته یكسری شغل‌های خاص برای خانم‌ها تعریف شده بود، مثل شغل معلمی، زيرا این‌طور تصور می شد یك معلم هرروز تعداد ساعات مشخصی سر كار است و ۳ ماه تابستان را استراحت می‌كند و تعطیلات نوروز را هم در كنار خانواده است اما من تصور می‌كنم با برنامه‌ریزی دقیق و تنظیم برنامه، می‌توان همه برنامه‌های خود را هماهنگ كرد. هستند خانم‌هاي خانه‌داری كه در خانه‌اند و در بیرون از منزل كار نمی‌كنند ولی همیشه احساس می‌كنند از انجام كارهای خانه عقب افتاده‌اند.

زمانی كه من در سال ۱۳۶۶ تصمیم به گرفتن گواهینامه پایه یك رانندگی گرفتم با من به‌شدت برخورد شد و حدود ۲ سال پرونده من را مرجوع می‌كردند. زمانی كه از مسئولان می‌پرسیدم، دلیل امتناع شما از دادن این گواهینامه به من چیست؟ می‌گفتند: چون زن نمی‌تواند!

به‌دنبال كار در روزنامه‌ها

در سال ۱۳۵۸ پس از اتمام دوره تحصيلات دانشگاهي ‌در رشته مهندسي‌ عمران به ايران بازگشتم تا در رشته تحصيلي‌ام مشغول به كار شوم اما متاسفانه با جو ايجاد شده و تفكر مديران در زمينه كارنكردن زن در محيط كارگاهي و ساختماني باعث شد تا كار مورد علاقه‌ام را پيدا نكنم. در ميدان وليعصر كنار باجه تلفن و در صف متقاضيان استفاده از تلفن ايستاده بودم كه دختر خانمي كنار من در انتظار نوبت بود. سر صحبت را با او باز كردم و وقتي ‌مطلع شد كه من به زبان انگليسي ‌تسلط دارم، گفت كه اتفاقا شوهر خواهرش در يك شركت بين‌المللي ‌سهامدار است و در آن شركت نياز دارند كه از وجود يك مترجم براي‌كارهاي ‌بين‌المللي ‌خود استفاده كنند. متوجه شدم كه اين يك شركت بين‌المللي‌ حمل‌ونقل ‌است. هيچ‌گونه آشنايي ‌به اين نوع كار نداشتم و در خانواده‌ام هم كه خانواده‌ای فرهنگي‌ ‌بود هيچ شناختي‌از اين كار نبود اما از این فرصت استفاده کردم و ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی گرجی

      از کارفرینان درس بگیریم

    • زهرا صیادی

      من دربه در ایمیل ویا شماره خانم مقیمی هستم کمک کنید

    • hassan alipour

      بنده بالشخصه احترام خاصی برایشان قائلم.صحبتهای خوبی کرده .زحمت کشیده .همیشه سالم باشند.

    • حميد حاضربيان

      سلام. اينجانب حميد حاضربيان عضوانجمن مخترعين هستم 0 چگونه ميشود با سركارخانم سيده فاطمه مقيمي ارتباط برقرار كنم كار واجب دارم لطفأ كمكم كنيد
      ت ٠٩٣٦٣٠٨٤٨٣٢
      با كمال تشكر

    • صدیقه خارایی

      سلام خسته نباشید مدرک لیسانس ادبیات دارم ولی متاسفانه هنوزنتوانستم کارپیداکنم لطفا کمکم کنید تشکر

    • پرنیان

      سلام خانم مقیمی خواهش میکنم کمکم کنید سه ساله عقدم هنوز جهیزیه ندارم تورو خدا کمکم کنید

    • بدون نام

      باسلام خدمت خانم مقیمی,دختر۲۶ساله ای هستم,لیسانس کامپیوتردارم ودوره های حسابداری پیشرفته,دولتی ,فروش,حسابرسی,صنعتی وکاربانرم افزارهلو هم گذروندم, دوقلوهستیم دوخواهر,که دنبال کارهستیم ولی کارمناسب پیدانکردیم,وضع مالی خانوادگیم ضعیفه,خوب نیست,باید حتماکارکنیم,ازشماتقاضامندیم مارودرشرکت خودتون سرکاربذارید,لطفاکمکمون کنید,باسپاس ازشما

    • رامین

      سلام.اول اینکه سیر زن بودنتون رو تبریک میگم بعد اینکه من یک جوان 25 ساله هستم بیکارم زندگی سختی دارم دیگه بخدا میخوام خودکشی کنم خسته ام از همه چی. ازتون خواهش میکنم کمکم کنید.
      من یک قطعه باغی دارم اونجارو ازم بخرین من با پولش زندگیمو بسازم یه کاری راه بندازم. ازتون خواهش میکنم جون بچه هاتون کمکم کنید'،منم یه مادری دارم دستمو بگیرین بلندم کنید از زمین. کار خیری جز این چی میتونه باشه. منتظر کمکتون هستم.

    • جمشیدم

      سلام خیلی مشتاقم با بنده تماس بگیرید

    • بدون نام

      سلام خانم مقیمی برای رضای خشنودی خداوند خواهش می کنم کمکم کنید

    • بدون نام

      خدای من چی داره به روز ما ایرانی ها میاد چقدر درد چقدر مشکل. حالا فکر کنم ما وضعیتمون بهتره که داریم تو اینترنت سرچ می کنیم تا بلکه بتونیم یه نفر رو پیدا کنیم که دستمون رو بگیره. خیلی ها هستن که حتی یه خط تلفنم ندارند. من نمی دونم الان تو کدوم سایت اومدم. فقط این رو میدونم، چند ماهه که تو اینترنتم تا یه نفر رو پیدا کنم خونه 33میلیونیم رو که وام 30 میلیونی داره رو بفروشم تا بخشی از اقساطم رو پرداخت کنم. اما می بینم همه مثل منن. یکی میخواد باغ بفروشه. یکی نگران برداشته شدن یارانه ها از روی شیره. یکی جهیزیه نداره. یکی بیکاره. چی داره به روز ما میاد. اینهمه خیر تو این مملکت هست. ولی هیچکدوم هیچ کاری نمی کنند.

    • عذرا

      توروخدابامنتماس بگیرید

    • زیرا

      میخوام با خانم مقیمی حرف بزنم

    • سمیرا

      خانمسلام خانم مقیمی خواهش میکنم کمکم کنید طفل دوساله دارم شوهرم توزندان هستش پدرم عمل قلب بازانجام داده برادرکم توان ذهنی شدید دارم توخونه پدرم زندگیمیکنم خسته شدم به خدا خواهش میکنم جان عزیزانتون کمکم کنیددستموبگیرید.خواهش میکنم .

    • الناز

      سلام خانم فاطمه مقیمی خواهش میکنم به ماکمک کنیدمن الان یکسال هست خانه ی خودمم هستم وشوهرم هیچ پولی نداردالان دربه دردنبال خانه هستیم برای پول رهن ماندیم توروخداکمکمان کنید.

    • سیده زهره

      سلام من ۲۵ سالمه اهل مشهد دانشجوام.اینقدرمشکلات دارم ک اززندگی سیرشدم مامانم صبح تاشب توخونه هاکارمیکنه فقط اجاره خونه وبدهیهارومیتونه بده اقامم مریضه .حتی بعضی کتابامم ازاول ترم نتونستم بگیرم یک کامپیوتریالپ تاپ کارکرده خاستم بگیرم لازم دارم هرجارفتم واسه قسطی یاچک میخاستن یاپول پیش ک نداشتم .پول پیش خونمون هم تموم شده صابخونه گفته خونه روخالی کنید روز به روز دارم پیرشدن مامانمو میبینم عذاب میکشم این پیامو چندجادادم هیچ کس جوابی نداد بخاطره جدم کمک کنید واقعا خسته م اززندگی خیلی خسته م .........لطفااگرکسی هس واسه رضای خدا وجدم کمکم کنه

      پاسخ ها

      • سید کاظم

        سلام خانم .
        اگر میخواین مشکلاتتون حل بشه حرفامو خیلی جدی بگیرید

        اولین کاری که باید بکنید اینه که انقدر از مشکلاتتون نگین ، هر چی به مشکلاتتون توجه کنید و ناله کنید مشکلاتتون بیشتر میشه ، حتما چیزای خوبی هم تو زندگیتون دارین ، به اونا هم توجه کنید و خدارو به خاطرش شکر کنید ، ناسپاسی و غز زدن به خاطر مشکلات زندگی ، عذاب رو بیشتر میکنه . به خدا ایمان داشته باشین و از اون کمک بخواین نه از بنده اون !! شما خدا رو یادت رفته رو انداختی به بندش بعد انتظار داری معجزه هم رخ بده تو زندیگ؟

        دنبال کار باشید . فکر کردی از دانشجویی قراره به کجا برسی؟ یک شغل 700 تومنی ؟ فکر میکنی با حقوق کارمندی زندگیت عوض میشه ؟
        دنبال کاری باش که بتونی از توش پول در بیاری .
        .....
        موفق باشید

    • خادمی

      سلام خانم مقیمی خواهر گلم من از مردای خیر زیادی کمک.خواستم.جواب نگرفتم من تازه ازدواج کردم و حاظرم مشگلاتمو با مدرک ثابت کنم .......

    • حسین صالح زاده

      با سلام خدمت شما سرکار خانم محترم
      اینجانب حسین صالح زاده که در شهرستلن سردشت به دنیا امدم...و در نه ماهگی مادرم را از دست داده ام..و بدون مادر بزرگ شدم. امروز خدا به من دختری داد که اسمش رویا گذاشتم....و از خداوند سپاسگزارم...که همچین فرزندی به من بخشیده.نمیگم کار ندارم .تو شرکت شیشه رازی تاکستان مشغول کار هستم.ولی با هزینه های سنگین..ماهیانه مبلغ یک ملیون پانصد هزار تومان کافی نیست.....از شما درخواست دارم که یک مبلغ به عنوان قرض به من کمک کنید تا بتوانم. منزلی رهن کنم.......با تشکر

    • فاطمه

      سلام خانم مقیمی من دختری 20 ساله که 4 ساله عقدم و هنوز نتونستم جهزیه ام را کامل کنم امسال اخرین مهلتیه که بهمون دادن برا عروسی پدرم یک کارگرسادس و به علت بدهی بابت جهیزیه خواهرم که سال گذشته عروسی کرد دیگر توانایی برای خرید جهیزیه من را ندارد از شما عاجزانه درخواست کمک دارم.ممنون

    • سید کاظم

      آدم برای این مردم تاسف هم نمیتونه بخوره
      فکر میکنید پایین یه مقاله عجزو بوره کردن و ناله کردن و گدایی کردن چیزی رو تغییر میده ؟ بر فرض محال هم 40 ملیون برات جهیزیه گرفت !! زندگیت بهتر میشه؟ مشکلاتت حل میشه ؟

      خانم محترم ، آقای محترم مشکل شما از مغز شماست ، مشکل شما باورهای شماست . مشکل شما اینه که گیر کردین تو بد بختیاتون و خدا رو فراموش کردین و چسبیدین به بندش !!

      ولش کن بابا دارم با کی حرف میزنم کیه که بفهمه

    • ناشناس

      سلام خانم مقیمی واقعاموفقیتان راتبریک میگم .باعرض شرمندگی ازشماکمک میخوام .بیکارم اگه میتونیندبرام کاری درست کنیدیاوامی که بتونم توشهرستانم یک تاکسی بخرم ویک لقمه حلال برای خانوادم ببرم روموزمین نندازین......

    • شهربانو باقری

      با سلام
      زنی هستم ۶۰ ساله که ۲۵ سال پیش همسر خود را از دست دادم و با سختی و مشقت هشت فرزند خود را بزرگ کردم و هیچ منبع درآمدی هم ندارم پسر بزرگم ناراحتی سرع دارد و تمام مسئولیت زندگیم بر عهده پسر دومم میباشد که سال پیش برایش مشکل مالی پیش آمد نیاز به ۵۰ میلیون پول دارم که از هرکس کمک خواستم دریغ از یک کمک کوچک و با شرایط سخت بانکها هم نشد وام بگیرم دیگه به هیچ جاه امیدی ندارم که اتفاقی سایت شما را دیدم از شما میخوام که این مبلغ را به عنوان وام بهم بدهید و در قبال آن به شما چک یا سفته میدهم اگر پسرم نتواند تا ۱ ماه دیگر این پول را جور کند روانه زندان و من هم آواره خیابان میشوم چون مستاجر هستم و تمام خرج زندگی بر دوش پسر دومم میباشد الان ۲ ماه هست که به خاطر بدهی زیاد اجاره خونه پرداخت نکردم اول امیدم به خدا و بعد به شماست......

    • بدون نام

      سلام.این گفت وگو برا این بود که متوجه شین شما هم میتونین نه اینکه .... ان شالله مشکل همه حل شه.

    • م ر م

      سلام خانم اول امیدم به خدا بعد به این متنی که دارم برای شما مینوسم مشکل مالی دارم نیاز به 5 میلیون پول دارم تاد بتونم زندگیم را حفظ کنم

    • بدون نام

      من خانمی هستم ک احتیاج به کمک پولی دارم تورو خدا خانم مقیمی کمکم کن

    • مسلم

      سلام خانم مقیمی توروب امام حسین کمکم کن۲۶سالمه وضع مالیم اصلاخوب نیست۹ماهه عروسی کردم خونه اجاره کردم ب روح امام حسین فقط ی یخچال باگازتونستم ب کمک رفیقام قسطی بیارم توروخداکمکم کن منتظرتماستون هستم

    • عباس درخشان

      سلام به خانم مقیمی من مشهدی هستم تنها بادخترم زندگی می کنم زندگی خوبی ندارم حتی واسه مشگلم دونبال پول سودی رفتم ولی اعتمادی نیست واقعا کشورما یک مسلمان نیست که بتونه مشگل حل کنه ....

    • فرهاد

      بخاطر خدا..وبی بی دوعالم وبچه هاتون.وارزوهاینون..کاری کنید بخاطر خدا ماهم یادمان نره ماهم میتونیم آرزوهای کوچک داشته باشیم...امید آزمون نگیرید

    • مریم غلامی

      باسلام خانم مقیمی خانمی سی ساله هستم پسرم سه ساله هست تموم دندوناش خراب شده وبه عصب کشی وپر کردن نیاز داره دانشکده دندان پزشکی بردمش بعد از معاینه گفتن مبلغ پنج ملیون لازمه تا مشکلش بر طرف بشه واقعا نمیتونم هزینش رو تامین کنم شوهرم کارگره ومستاجریم ازتون خواهش میکنم تا هر چی میتونید کمکم کنید

    • بدون نام

      شما را بخدا به این مردم نیازمند بگید این خانم فقط با ارتباطات خاص با مدیران عالی ازجمله کرباسیان پول خودشو زیاد میکنه دست نیاز بسوی خدای یکتا درازکنید نه این زن

    • فاطمه

      سلام حالتون خوبه چند بار تو پستتون براتون پیام گذاشتم اما جواب ندادین.من زن25ساله ای از جنوب هستم که شوهرم بیکاره.یه پسر4ساله دارم.و مشکل مالی زیادی دارم.اینجا زمستون هوا سرده و تابستونامون هوا بشدت گرم.گرمای زیادی شبها پسرمو ناراحت میکنه.توان خریدن کولر و یخچال و بخاری رو نداریم.خونمون کوچیکه و جامون نیست.ازتون خواهشی دارم به اندازه تواناییتون کمکمون کنید.ما تو این مملک بعد خدا کسی رو جز شما نداریم.بخاطر بچه طفل معصوم.

    • ا میرعلی

      کسی توی این دنیاکمکم نکردمن دختری ۲۷ساله معلول جسمی وحرکتی بااین وضعیت بددرس خواندم ولیسانس دارم وبیکارم ای کاش بیسواد بودم وبااین سختی رفتم دلم میسوزد ومشکل مالی دارم خواهش میکنم کمکم کنیدبامدرک حرفم ثابت میکنم مشکلات زیادی دارم نمیتونم الان بگم‌. وبنابه دلایلی اسم مستعارنوشتم‌

    • اعظم بهشتي راد

      سلام من يه پراید مدل پایین یکی داده بود بهم پورسانتی کار کنم. چون برام صرف نداشت بهش دادم، بنده يه زن هستم سرپرست دو خانواده هم هستم شغلم رانندگی هست اگر يه ماشین باشه که بشه برم کار کنم، خیلی خوبه،خدا هیچ کسی رو شرمنده خانواده نکنه واقعا سخته . اجرتون با آقام امام زمان علیه السلام

    • بدون نام

      سلام وقت بخیر ۳خواهر وبرادر هستیم استان کهگیلویه و بویراحمد روستا هستیم فوت نامه پدرم ونامه های دکتری مادرم موجود هست بخاطر دکتر مادرم بابدبختی آمدیم شیراز دانش آموز هستیم کرایه نشین ۴کرایه عقب مانده سرمایه ای باش دست فروشی کنیم نداریم ‌وام هم گیرمان نیامد باش کاری کنیم ‌بچه هستیم. کسی بهمون کار نمیده. واقعآ‌باشرایط بدی روبه رو هستیم واقعآ‌مستحق ترین ما‌هستیم‌۰

    • 09015328379یوسف‌اذری

      امیدم‌بخداس‌خدابخاد‌هردری‌بازمیشه خدابخاد‌خانم‌مقیمی‌حتی سرسفره فقیرونه‌مامیشینه‌

    • فاطمه موسوی

      سلام خانم مقیمی خوبی منم خیلی مشکل دارم مستاجرم شوهرم بیکار سه تابچه توروخدابمنم کمک کن

    • رمضانی

      خانم مقیمی سلام اینقدربعضی هادروغ گفتن که اونای که راست میگن پاسوزشدن ۱۵ساله قرص اعصاب میخورم کارت معافیت دارم بخاطراعصاب دوبارزن طلاق دادم زن سوم دارم بادوتابچه بخاطرقرص همش خوابم بایارانه زندگیم میچرخه کمکم کنیداگرکردیدخداخیرت بده اگرنکردی کمک بازم خداخیرت بده شماره کارت۶۰۳۷۹۹۷۵۳۰۲۰۶۹۶۱

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج