جاباما
۴۹۶۲۹۸
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

مرد همسر کش، در دو راهی اعدام و بخشش

این جنایت، خرداد سال ۸۳ در یکی از خانه‌های کمالشهر کرج رخ داد که در جریان‌ آن زنی به‌نام‌«شهلا» کشته شد. ساعتی پس از جنایت، شوهر مقتول خود را به پلیس معرفی کرد و پرده از راز جنایت برداشت.

روزنامه ایران نوشت: مرد میانسال که حدود سیزده سال قبل در جریان مشاجره شدید، همسرش را با چاقو کشته بود طی دو مرحله در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد و این حکم از سوی قضات دیوانعالی کشور تأیید شد. اما هنگامی که او در یک قدمی طناب دار قرار داشت فرزندانش از خون‌مادر گذشتند و پدر را بخشیدند.


بدین‌ترتیب صبح دیروز این مرد برای سومین بار برای محاکمه در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران، در برابر دادرسان قرار گرفت. اما این بار خواهران مقتول، با وجود تلاش قضات برای نجات قاتل از اعدام، حاضر به گذشت از قصاص شوهر خواهر نشدند و برای او درخواست قصاص کردند.

عامل قتل نیز در آخرین دفاع به قضات گفت: خواهش می‌کنم هرچه زودتر تکلیفم را روشن‌کنید. من سیزده‌سال است که در زندان، شب و روزم با کابوس روبه‌روست و دیگر نمی‌خواهم زنده بمانم.

به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران» این جنایت، خرداد سال 83 در یکی از خانه‌های کمالشهر کرج رخ داد که در جریان‌ آن زنی به‌نام‌«شهلا» کشته شد. ساعتی پس از جنایت، شوهر مقتول خود را به پلیس معرفی کرد و پرده از راز جنایت برداشت.

او به‌کارآگاهان گفت: «چند وقتی بود که با همسرم بر سر مسائل مختلف خانوادگی اختلاف داشتیم. او هم از خانه قهر کرده و به منزل دخترم رفته بود. از آنجا که زمان امتحانات فرزندان نوجوانم فرا رسیده بود دامادم از من و همسرم خواست که دعوا را کنار بگذاریم و اختلاف‌هایمان را حل کنیم. اما فردای همان روز با همسرم مشاجره کردیم. من که عصبانی بودم با چاقویی که از آشپزخانه برداشته بودم ضربه‌ای به شکمش زدم.» پس از اعتراف‌های متهم ۵۰ ساله وی در دو مرحله محاکمه شد. سرانجام پسران مقتول با اعلام رضایت، از قصاص پدرشان گذشتند و از دادگاه خواستند که پدرشان باید متعهد شود که وقتی از زندان آزاد شد از تهران مهاجرت کرده و هیچ وقت به سراغ‌شان نیاید و هیچ تماسی هم با آنها نگیرد!

این اظهارات پسران مقتول در دادگاه باعث شد متهم که به سختی نفس می‌کشید و به بیماری آسم مبتلا بود به گریه بیفتد. اما برخلاف رضایت پسران قاتل خواهران مقتول کماکان از قضات خواستار قصاص متهم بودند.

در حالی که نمی‌توانستند تفاضل دیه را پرداخت کنند و قضات از آنها خواستند هر چه زودتر در این رابطه تصمیم بگیرند و بیشتر از این موجب اطاله دادرسی نشوند.پس از پایان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند تا درباره سرنوشت متهم تصمیم بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید علی اکبر

      سلام
      هر عزیزی که نسبت به اعدام ویابخشش آین بنده خدا ظهار نظر فرمودند نظرشان محترم ولی باید منتظر رای خداوندقادربود که بقول شاعر.هرچه دلم خواست نشد .هرچه خدا خواست شد و در مورد این پرونده همه این رفتوامدها معصیت الهی بود ودرنهایت نهایت
      راضی هستم به رضای خداوندمتعال خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خشنودباشیومارستگار

    • بدون نام

      حتما حق با مادر بوده که فرزندانش هم دوست ندارن در کنار پدرشون باشن الله اعلم

    • بدون نام

      مردک دیوانه یعنی هر موقع مشاجره پیش اومد باید دیونه بازی دربیاری ؟ وقتی رفتی چاقو آوردی پیش خودت چه فکری کردی ؟ با چاقو نوازشش کنی ؟

    • بدون نام

      سیزده سال زندان کم نیست بنظرمن انسان موقع عصبانیت کاری میکندبایک عمرپشیمانی ، بخشش کارهرکسی نیست بخشش دلی صاف میخواهد و ایمان قوی، بنده خدارا ببخشید و باخدای خودخلوت کنید خداوندهم کمکتان میکند،لذتی که بخشش دارد ،انتقام ندارد،درراه رضای خدا ببخشید این بنده خدا را

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج