۴۹۶۶۴۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مشهورترین جاسوس‌های تلویزیونی

تلویزیون مبدا بسیاری از جاسوس‌های مشهور دنیای سینما بوده است، از ایتن ‌هانت شخصیت مشهور «بالاتر از خطر» گرفته تا ناپلئون سولو در «مردی از آنکل» در ابتدا از قاب کوچک تلویزیون کار خود را آغاز کرده و بعدها در سینما به شهرت رسیدند.

روزنامه صبا : تلویزیون مبدا بسیاری از جاسوس‌های مشهور دنیای سینما بوده است، از ایتن ‌هانت شخصیت مشهور «بالاتر از خطر» گرفته تا ناپلئون سولو در «مردی از آنکل» در ابتدا از قاب کوچک تلویزیون کار خود را آغاز کرده و بعدها در سینما به شهرت رسیدند. رویه تولید جاسوس‌های حرفه‌ای هنوز در تلویزیون برقرار است و در عصر طلایی سریال‌ها نیز شاهد حضور شخصیت‌هایی چند بُعدی و جذاب هستیم.
این نکته حتی با اخذ جوایز مختلف توسط بازیگران این نقش‌ها در رویدادهای مهم تلویزیونی نظیر امی یا گلدن گلوب رنگ و بویی جدی‌تر به خود گرفته است. از کلر دنیز تا تام هیدلستون بازیگرانی هستند که برای ایفای نقش یک جاسوس جایزه‌های معتبری دریافت کرده‌اند و همین واقعیت نشان می‌دهد که از کارشناسان تا مخاطبان تلویزیونی هنوز علاقه زیادی به این مخلوقات عجیب دنیای سیاست دارند.
در مطلبی که پیش رو دارید نگاهی خواهیم داشت به چندی از مشهورترین جاسوس‌های تلویزیونی که در دو دهه اخیر بدون اتکا به مدیوم سینما و تنها به صرف حضور پررنگ در قاب کوچک به شهرت و محبوبیتی جهانی رسیده‌اند، امری که می‌تواند در دهه‌های بعد موجب ساخته شدن اثری سینمایی و مستقل از روی شخصیت آن‌ها شود.

۱ - «آمریکایی‌ها»

فیلیپ و الیزابت جنینگ

در حقیقت فیلیپ (با نقش‌آفرینی متیو ریس) و الیزابت جنینگ (با نقش‌آفرینی کری راسل) نام مستعار مامورین سرویس مخفی شوروی سابق ملقب به کی جی بی‌ است. نام واقعی و روسی فیلیپ در حقیقت میشا و نام الیزابت نیز نادژدا است. آن‌ها در اوایل دهه ۸۰ در واشنگتن مستقر شده و تحت پوشش هویت جعلی خود شروع به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده در آمریکا کرده‌اند. یکی از نکات جالبی که در حین پیش رفتن فصل‌های مختلف «آمریکایی‌ها» توجه مخاطبان را جلب می‌کند رابطه‌های عاطفی و درام‌های پیچیده‌ای است که گاهی جنبه‌های جاسوسی این سریال را کم‌رنگ‌تر می‌کند.
مشهورترین جاسوس‌های تلویزیونی
این دو مامور حرفه‌ای در میانه راه دلبستگی عاطفی عجیبی به همدیگر پیدا کرده و گاهی ماموریت اصلی خود را فراموش می‌کنند. از سویی دیگر فیلیپ که نسبت به پیچیدگی‌های موجود در کشورش تردید دارد، آمریکای دهه ۸۰ را مکان مناسبی برای زندگی در نظر گرفته و از روسا تا همسر جعلی‌اش را به‌خود مشکوک می‌کند. سریال «آمریکایی‌ها» کار خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده و اکنون فصل پنجم خود را روی آنتن دارد.

۲ - «میهن»

کری متیسون

ضد قهرمانی پر از تناقض که با مشکلات روحی و روانی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. کری متیسون (با نقش‌آفرینی کلر دنیز) استعدادهای درخشانی در کشف توطئه‌های تروریستی دارد اما مشکل اصلی این‌جاست که او دچار اختلال روانی دو قطبی بودن است. او در حین انجام ماموریت‌های مخفی‌ سازمان سیا با مشکلات درونی زیادی نیز مقابله می‌کند تا سلامن روان خود را حفظ کرده و به زندگی عادی‌اش بپردازد. درگیری‌های او با نیکلاس برودی درنهایت زندگی این جاسوس و تحلیلگر ‌سازمان جاسوسی آمریکا را دچار فراز و نشیب‌های زیادی می‌کند و ادامه پافشاری‌های وی به حادثه‌ای بین‌المللی می‌انجامد.
مشهورترین جاسوس‌های تلویزیونی
کلر دنیز برای ایفای این نقش جوایز متعددی دریافت کرده است و چهره این جاسوس پریشان احوال را به یکی از به‌یادماندنی‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی مبدل ساخته است. «میهن» از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده است و اکنون پخش فصل ۶ خود را به نیمه رسانده است.

۳ - «۲۴»

جک باور

یکی از شخصیت‌های محبوب تلویزیونی که حتی کارش به فیلم‌های تلویزیونی هم کشیده شد. جک باور (با نقش‌آفرینی کیفر ساترلند) یکی از پیچیده‌ترین کاراکترهای دنیای جاسوسی تلویزیون آمریکا محسوب می‌شود که در جهت آماده‌سازی افکار عمومی با برخوردهای تند با تروریست‌ها ساخته و پرورش یافته است.
مشهورترین جاسوس‌های تلویزیونی
این واقعیت که این شخصیت بر اساس سیاست‌های از پیش برنامه‌ریزی شده بر صفحه تلویزیون‌ها ظاهر شده است و به شهرت رسیده نباید بر نقش‌آفرینی کامل و چند بعدی کیفر ساترلند تاثیر منفی بگذارد، ساترلند تجسم باورپذیری از کاراکتر جک باور است، او فردی خونسرد، خطرناک و بی‌خواب است که در زمان لازم می‌تواند به‌شدت بی‌رحم باشد. جک باور در واحد ضدتروریسم لس آنجلس کار می‌کند و در هر فصل تنها ۲۴ ساعت فرصت دارد تا مشکل جاسوسی پیش آمده در کشورش را حل و فصل کند. سریال «۲۴» از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۰ در هشت فصل مسیر طولانی را پشت سر گذاشته و به کار خود خاتمه داده است.

۴ - «نیکیتا»

نیکیتا

این جاسوس زبردست و همه فن حریف برگرفته از فیلمی با همین عنوان به کارگردانی لوک بسون است. ‌سازمانی که با هدف خلق‌کردن جاسوس‌هایی حرفه‌ای و بی‌رحم نوجوانان را دزدیده و به آن‌ها آموزش می‌دهد خود هدف یکی از ماموران سابقش با نام نیکیتا (با نقش‌آفرینی مگی کیو) قرار می‌گیرد. نیکیتا زندگی خود را تباه شده می‌پندارد و از انجام هر عمل مخاطره‌انگیزی برای نابودی این ‌سازمان ابایی ندارد.
مشهورترین جاسوس‌های تلویزیونی
هدف اصلی ‌سازمان مذکور متولد کردن قاتلینی بی‌رحم و استفاده از آن‌ها در جهت اهداف خود بود. اتفاقی که حال گریبان روسای این تشکیلات را گرفته است و نیکیتا را با توانایی‌های جاسوسی و آدم‌کشی بسیار بالا به دشمن قسم خورده‌شان مبدل کرده است. مگی کیو که سابقه قابل ملاحظه‌ای در فیلم‌های اکشن و رزمی دارد یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌هایش را در کل این مجموعه ارائه داده است. لازم ذکر است که جذابیت شخصیت نیکیتا که با مشکلات روحی و روانی زیادی مواجه است و عطش انتقام تمام مسیر زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داده دلیل اصلی حضور این سریال در این فهرست است و عملکرد ضعیف مجموعه در نهایت باعث به اتمام رسیدن زودهنگام آن تنها در سه فصل ونیم (از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳) شده است.

۵ - «مدیر شب»

جاناتان پاین

یکی از با کیفیت‌ترین جاسوس‌های دنیای تلویزیون که در مینی‌سریال «مدیر شب» تنها در شش قسمت چشم‌های علاقه‌مندان به دنیای جاسوسی را به‌خود خیره کرد. او مدیر داخلی هتلی در قاهره بود که پس از کشته شدن زنی که به او علاقه داشت تصمیم گرفت بر علیه دنیای تبهکاری و قاچاق اسلحه قدم علم کند. جاناتان پاین (با نقش‌آفرینی تام هیدلستون) یکی دیگر از مخلوق‌های دوست داشتنی استاد رمان‌های جاسوسی جان لوکاره است.
مشهورترین جاسوس‌های تلویزیونی
او به استخدام یکی از اعضای نه‌چندان بلندمرتبه سرویس مخفی انگلستان در آمده و زندگی‌اش را کف دستش می‌گذارد تا در تشکیلات یکی از غول‌های قاچاق اسلحه با نام ریچارد راپر (با نقش‌آفرینی هیو لوری) نفوذ کند. پاین از یک مدیر سر به زیر و مرتب هتل به جاسوسی حرفه‌ای مبدل می‌شود و در زمان مناسب خشونت بسیار زیادی در مقابله با دشمنانش به‌کار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های متمایز‌کننده او با دیگر جاسوس‌های تلویزیونی زیرکی‌اش در برنامه‌ریزی‌های بلندمدت است. پاین که در فرآیند گرفتن انتقام متوجه استعداد خارق‌العاده‌اش در عملیات‌های جاسوسی می‌شود قادر است نقشه‌هایی زیرکانه طراحی کند و چند سال از زندگی‌اش را در قالب هویت جعلی‌اش منتظر بماند تا زمان مناسب اجرای برنامه‌اش فرا برسد. تام هیدلستون که برای ایفای این نقش برنده جایزه گلدن‌گلوب نیز شد مانند همیشه از کاراکتری فانتزی و عجیب، شخصیتی ملموس و باورپذیر ساخته است. «مدیر شب» در سال ۲۰۱۶ از شبکه ‌ای‌ام سی پخش شد.

۶ - «نام مستعار»

سیدنی بریستو

سیدنی (با نقش‌آفرینی جنیفر گارنر) یک دانشجوی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی در لس‌آنجلس بود که توسط یک عامل‌ سازمان سیا جذب این تشکیلات شد. عمده مبارزات سیدنی با تشکیلاتی به‌نام اس‌دی ۶ است که در حقیقت شاخه‌ای از یک‌ سازمان جنایی بین‌المللی محسوب می‌شوند. شخصیت سیدنی در سریال «نام مستعار» علاوه بر مهارت‌های رزمی و تیزهوشی دنیای جاسوسی از عاملی چون انتقام برای نابودی دشمنانش استفاده می‌کند.
مشهورترین جاسوس‌های تلویزیونی
او مسلط به زبان‌های روسی، آلمانی، عبری، فرانسوی و فارسی است و با پیش‌رفتن داستان در فصل‌های بعدی به توانایی‌هایش ارکان مهم و زیادی اضافه می‌شود. فعالیت‌های سیدنی با افشای حقیقتی در مورد مرگ مادرش (با نقش‌آفرینی لنا اولین) وارد مرحله تازه‌ای می‌شود و زندگی وی را متحول می‌کند. «نام مستعار» در حقیقت سکوی پرتاب اصلی ستاره‌های سینمای‌هالیوود چون جنیفر گارنر و برادلی کوپر محسوب می‌شود، این مجموعه و دنیای جاسوسی خوش آب و رنگش به مدت پنج فصل از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ درگاه باشکوهی برای بازیگران سرشناس خود به‌وجود آورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج