۴۹۶۶۴۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

طنز؛ عید مسافرت به کجا نرویم؟

عید مسافرت کجا برویم؟ شمال. به صورت پیش‌فرض تمامی خانواده‌های ایرانی قصد دارند عید را شمال بروند مگر اینکه خلافش ثابت شود.

شاهین قدیانی در ضمیمه طنز روزنامه قانون نوشت:

عید مسافرت کجا برویم؟ شمال. به صورت پیش‌فرض تمامی خانواده‌های ایرانی قصد دارند عید را شمال بروند مگر اینکه خلافش ثابت شود.

البته من در جریان نیستم که شمال استان‌های جنوبی کشور کجاست چون اساسا اگر انسان جایی به عنوان شمال در ذهنش به عنوان گزینه مسافرت نباشد مبتلا به نیهیلیسم و پوچ‌گرایی می‌شود. برای همین است که اساسا جاده‌ها اواخر اسفند به گونه‌ای است که انگار بمب‌میکروبی در تهران و سایر شهرها منفجر شده و اگر 24 ساعت دیگر از شهر خارج نشوند، همه تبدیل به زامبی می‌شوند.

با فرارسیدن تعطیلات قبل از نوروز جاده‌های چالوس و هراز و فیروزکوه به گونه‌ای ترافیک می‌شود که اتوبان همت و رسالت پیش‌شان لُنگ می‌اندازد. همین پارسال مورد داشتیم که دیگر مردم چادرهایشان را همان وسط جاده برپا کردند، تشک و ملافه‌ها را پهن کردند و همان جا والیبال و بدمینتون بازی کردند و احتمالا از همسایه بغلی‌شان در جاده خوش‌شان آمد و برای بچه‌شان خواستگاری رفتند و تشکیل خانواده دادند و بچه‌دار شدند و به خوبی و خوشی سال‌های سال در جاده چالوس به زندگی‌شان ادامه دادند.

به طور کلی اگر تعطیلات نوروز شش روز باشد شما دو روز در ترافیک برای رفتن به شمال هستید، دو روز به حالت جنازه‌وار سعی می‌کنید یادتان برود که در چه دوزخی گرفتار بودید و تمرینات ورزشی و کششی را جهت آمادگی بدن برای ماندن در ترافیک برگشت دنبال کنید و دو روز هم در ترافیک برگشت باشید. البته وضعیت حمل و نقل عمومی هم بهتر از این نیست مثلا برای گرفتن بلیت قطار و اتوبوس عید امسال باید در اواسط دهه هشتاد بلیت رزرو می‌کردید.

در قطارهایی که نظارت کمتر است هم انقدر در راهروها و داخل رستوران و بقیه جاها مسافر جمع می‌شود که اگر در دستشویی قطار را باز کنید چهار نفر بیرون می‌آیند و می‌گویند داداش ما از اول اینجا بودیم، جا نداری برو دستشویی پایین قطار.

در سواحل شمال هم وضعیت به گونه‌ای است که زیرانداز را دست می‌گیری و دنبال یک متر جا برای انداختن می‌گردی و انقدر می‌روی و می‌روی که وقتی جا پیدا می‌کنی متوجه می‌شوی که وارد خاک ارمنستان شده‌ای و باید برگردی. در پایان تعطیلات عید هم آنقدر مهمانان نوروزی شمال در جمع‌آوری زباله‌ها دقت می‌کنند که دیگر تجزیه زباله در طبیعت مطرح نیست و باید منتظر ماند تا طبیعت در زباله‌ها تجزیه شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج