۴۹۶۷۶۲
۸ نظر
۵۰۰۷
۸ نظر
۵۰۰۷
پ

ادعای تکراری جزایر سه گانه اتحادیه اتحادیه عرب

نماینده دولت امارات در حالی به بهانه های گوناگون موضوع جزایر ایرانی ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک را مطرح می کند و مدعی می شود که این جزایر اشغالی است که رسانه های عربی- غربی در منطقه نیز با انتشار حقایق وارونه و دروغ پردازی سعی در تحریف افکار عمومی منطقه دارند.

پایگاه خبری جماران: نماینده دولت امارات در حالی به بهانه های گوناگون موضوع جزایر ایرانی ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک را مطرح می کند و مدعی می شود که این جزایر اشغالی است که رسانه های عربی- غربی در منطقه نیز با انتشار حقایق وارونه و دروغ پردازی سعی در تحریف افکار عمومی منطقه دارند.
طرح ادعاهای بی اساس و تکراری در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب در مورد جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس در حالی است که حاکمیت ایران بر این جزایر، واقعیتی انکارناپذیر و ابدی است و اینگونه ادعاها و بیانیه های سراسر کذب نمی تواند خدشه ای بر حاکمیت ایران بر این جزایر وارد کند.
ادعای بی پایه و اساس و غیرقبال توجیه علیه حاکمیت سرزمینی ایران در حالی مطرح است که این ادعاها در تعارض با اصول حقوق بین الملل، منشور سازمان ملل و روابط خوب همسایگی محسوب می شود.

در حالی که جمهوری اسلامی ایران حاکمیت خود را بر جزایر ایرانی ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس همواره مورد تاکید موکد قرار داده است، برخی از نمایندگان کشور کوچک امارات با طرح ادعاهای تکراری و فاقد مبنا و اصول حقوقی، درصدد فضاسازی رسانه ای علیه مسلمات و حقایق متقن تاریخی و سرزمینی منطقه هستند؛ حقایقی که مورد تایید همه کنشگران صلح جو و ثبات ساز منطقه است و افزون بر آن، نگاه تاریخی و سرزمینی نیز به روشنی گویای همین مطلب است که حاکمیت این جزایر حکماً و مطلقاً از آن ایران می باشد.

از لحاظ جغرافیایی، هرمزگان یکی از استان های جنوبی ایران است که در ساحل خلیج فارس قرار گرفته و 14 جزیره با کارکردهای متنوع دارد که ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک از جمله جزایر آن است.

جزیره ابوموسی تا بندرعباس مرکز استان هرمزگان 283 کیلومتر فاصله دارد و از شمال به تنب کوچک و از شمال شرقی به جزیره تنب بزرگ نزدیک است و جنوبی ترین جزیره ایران است.

جزیره تُنب بزرگ نیز با وسعت حدود یازده کیلومتر مربع در جنوب جزیره قشم در استان هرمزگان واقع شده که از جنوب به جزیره ابوموسی، از شرق به عمان و از غرب به تنب کوچک ختم می شود.
تمامی اسناد و حقایق متقن تاریخی به روشنی گویای این مطلب است که حاکمیت این جزایر متعلق به ایران و جزئی جدایی ناپذیر از سرزمین ایران است.
در حالی که جمهوری اسلامی ایران بر مبنای سیاست اصولی خود که مبتنی بر تامین امنیت، ثبات و برقراری صلح در خلیج فارس با کشورهای منطقه است، اقدامات گسترده تری را برای اعتماد سازی و گسترش اقدامات ثبات ساز در منطقه انجام داده است، اما طرح اینگونه ادعاهای تکراری از سوی کشورهای منطقه ای، فضای اعتماد و احترام متقابل را در معرض خطر قرار خواهد داد.
از سوی دیگر، وزارت آموزش و پرورش امارات با انجام اقداماتی چون تهیه کتاب و محتوای آموزشی مجعول در تایید ادعای خود، تمامی دانش آموزان مدارس این کشور را ملزم به گذراندن این کتاب درسی کرده و در صدد است تا فضای داخلی کشور خود را نیز به سمت پذیرش این ادعای باطل سوق دهد.
در حالی که اسناد متقن تاریخی و جغرافیایی بر حق حاکمیت سرزمینی ایران بر جزایر ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ مهر تایید زده اند و این سه جزیره را جزء لاینفک خاک ایران دانسته اند، اظهارات مقامات امارات درباره جزایر سه‌گانه در واقع مصداق دخالت در امور داخلی ایران است که مغایر با فضای اعتماد و احترام متقابل در مناسبات میان دو کشور است.
در این میان، تلاش برخی کشورهای غربی - عربی و در راس آن آمریکا برای بزرگنمایی این موضوع و ایجاد شکاف در روابط دو کشور نخواهد توانست خللی در عزم دو کشور برای توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی وارد سازد و بدون تردید اقدامات مداخله جویانه دشمنان مشترک منطقه ای راه به جایی نخواهد برد.

حقیقت آن است که ایران و امارات به عنوان دو کشور همسایه و با دارابودن روابط نزدیک و صمیمی می توانند در بستری از تعامل و از مسیر گفت وگو سوتفاهم های موجود و اختلافات جزئی را برطرف سازند و اعتماد، احترام، دوستی و برادری خود را به همگان نشان دهند.
پرواضح است که حاکمیت مطلق جمهوری اسلامی ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی و تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس به عنوان یک حقیقت مسلم تاریخی و موضوعی غیرقابل مذاکره، همواره مورد تاکید قرار داشته و دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ايرانى

      اين عربها در طول تاريخ با ما مشکل داشتن .مطمئن باشيد حاضرن تموم ثروتشون بدن به يه کشورى مثل امريکا يا اسراييل تا به ايران حمله کنن.

    • امیر

      کاش ما هم اینجاها از تازی‌ها الگو برداری کنیم و به جزایر سرو سامان بدیم، با امکانات تفریحی و رونق دادن اون مناطق طبیعیه سفر به اونجاها رونق میگیره و هرچی جزایر امکانات و تفریحاتش زیاد شه تمام کانون توجه میاد سمت ایران تا اینکه بخاد به خبرها و ادعاهای مزخرف عرب‌های حاشیه خلیج پارس توجهی بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم. از همون جزایر میشه حسابی سود گردشگری ایجاد کرد

    • بدون نام

      آب که سربالا بره قورباغه ابوالعطا میخونه. نه زورتون میرسه بگیرینش نه سند و مدرک دارین که برا شماست

    • سعید سلطانی

      بابا این سپاه و این مسئولین چه میکنند که این امارات نیم وجبی دم در آورد خوب چهار بار که تهدیدش کردیم صداش بند مياد بابا اینها کشورهای ترسوی هستند از سایه خودشون هم میترسند از این شیر بچهای سپاه پاسداران چند بار تهدیدشو ن کنند پا پس میکشند اینها یزدان و معاویه صفتان روزگارند

    • بدون نام

      جهان امروز به گونه شده که فقط قدرتمندان حق صحبت کردن دارن وعربها قوی نیستن

    • بدون نام

      کاربر ایرانی حرفت حقیقت محضه

    • نوروزی

      امارات بدبخت نوکر آمریکا درست نگاه کنی توپ نادر شاه افشار هنوز در ساحل ابوظبی مشهود است شما جزو کشور پادشاهی ایران بودید حالا کار به جایی رسیده که ادعای جزایر ایران قدرتمند میکنید پررویی هم حدی دارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج