۴۹۶۷۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دمشق به مسکو اعتماد دارد

«آلان بکر» نماینده پارلمان سوریه تاکید دارد آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی نیست وگرنه با ایران، روسیه و دولت دمشق در این زمینه همکاری می کرد.

خبرگزاری مهر: پس از گذشت حدود ۶ سال از حمله تروریست های تکفیری مورد حمایت کشورهای مرتجع غربی و عربی به سوریه و به آتش کشیدن این کشور، اکنون معادلات تغییر کرده و عامل تعیین کننده رویدادها و تحولات، ارتش سوریه با حمایت و همراهی ایران و حزب الله لبنان و روسیه است.

«آلان بکر» نماینده پارلمان سوریه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اظهارات «اردوغان» رئیس جمهور ترکیه مبنی بر ایجاد مناطق امن در اراضی سوریه تاکید کرد: اردوغان در صدد توطئه علیه سوریه است و اظهارات وی تمسخر مردم سوریه محسوب می شود؛ ملت سوریه شش سال صبر کرده و طرح آمریکایی، سعودی، ترکیه ای و اسرائیلی را در منطقه ناکام گذاشته است.

وی افزود: این نخستین بار نیست که اردوغان این سخنان را مطرح می کند. او یک بار صدای خود را بالا می برد و می گوید که در مسجد اموی نماز خواهد خواند و بشار اسد رئیس جمهور سوریه در معادلات سیاسی جایگاهی ندارد و یک بار دیگر همزمان با شکست نقشه شان، صدایش را پایین می آورد. سوریه از اصولش یعنی وحدت اراضی و حاکمیت کامل بر کشور دست بر نمی دارد.

وی در ادامه درباره نگرانی رژیم صهیونیستی از حل بحران سوریه نیز تصریح کرد: آنچه در سوریه و منطقه در جریان است، با هدف تضعیف محور مقاومت صورت می گیرد؛ زیرا محور مقاومت معتقد است که مسأله فلسطین اولویت نخست است و هم و غم تمام اعراب و مسلمانان نیز آزادسازی فلسطین است.

نماینده پارلمان سوریه در ادامه یادآور شد: بنابراین تضعیف محور مقاومت، یک نقشه کاملا اسرائیلی است. اسرائیلی ها حتی بیمارستان های خود را به روی تروریست ها باز و از آنها استقبال می کنند.

آلان بکر افزود: پروژه تکفیری در سوریه، یک نقشه صهیونیستی-آمریکایی است که به دنبال تضعیف دولت سوریه و تسلط بر منابع نفتی و گازی آن است اما مردم و ارتش سوریه در برابر این پروژه مقاومت خواهند کرد و پیروز می شوند.

وی تصریح کرد: اسرائیل نه تنها اهدافش را محقق نکرده بلکه در حال حاضر بیش از پیش از حزب الله لبنان و ارتش سوریه هراس دارد. زیرا در جریان این جنگ، توان و تجربه حزب الله و ارتش سوریه افزایش یافته است.حزب الله و سوریه به همراه ایران محوری قوی را در اتحاد با روسیه ایجاد و پروژه صهیونیستی-آمریکایی را ناکام گذاشتند.

نماینده پارلمان سوریه درباره روابط روسیه و آمریکا و تاثیر آن بر بحران سوریه نیز گفت: دولت و مردم و ارتش سوریه به متحد خود یعنی روسیه اعتماد دارند و می دانند که نزدیکی مسکو و واشنگتن، نه تنها فشاری را متوجه سوریه برای دست برداشتن از اصولش نمی کند بلکه به نفع ما است.

وی تصریح کرد: ما هزینه پایبندی به اصول خود و حمایت از مقاومت فلسطین و لبنان را می پردازیم. در صورتی که ادعای آمریکایی ها برای مبارزه با تروریسم واقعی باشد، دولت سوریه آماده همکاری با غرب و آمریکا است و این مبارزه نیز باید با هماهنگی دولت سوریه انجام شود.

وی عنوان کرد: آمریکا در مبارزه با تروریسم جدی نیست. زیرا اگر جدی بود، با ایران و روسیه در این زمینه همکاری می کرد. اردن و ترکیه ابزارهای آمریکا در منطقه هستند و دولت آمریکا قادر است با فشار بر این دو کشور موجب بسته شدن مرز اردن و ترکیه و جلوگیری آنها از ورود عناصر مسلح و تسلیحات به خاک سوریه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج