جاباما
۴۹۷۰۳۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

جانورشناسان کشف کردند؛

دلفین ها و کروکودیل ها جد مشترک دارند

جانورشناسان در مطالعه اخیر خود بر روی جمجمه فسیل کروکودیل ها و دلفین ها دریافتند این دو گونه جانوری از یک خانواده هستند.

خبرگزاری مهر: جانورشناسان در مطالعه اخیر خود بر روی جمجمه فسیل کروکودیل ها و دلفین ها دریافتند این دو گونه جانوری از یک خانواده هستند.
دلفین ها و کروکودیل ها جد مشترک دارند

تیمی از پژوهشگران استرالیائی دریافتند در حدود ۳۰۰ میلیون سال قبل، دلفین ها و کروکودیل ها جدی مشترک داشته اند. در این مطالعات همچنین مشخص شد نوع جمجمه و ساختار سر دلفین ها، نهنگ های دندان دار و کروکودیل ها بسیار به یکدیگر شبیه هستند.

متیو مک کاری، سرپرست این تیم تحقیق، در این باره می گوید: «اگرچه ظاهراً این جانوران از نظر جانورشناسی دو گونه کاملا متفاوت هستند اما بررسی ها نشان می دهد که نوع رشد و تکامل جمجمه این دو جانور بسیار شبیه به یکدیگر بوده و روند یکسانی را در طول تاریخ پیموده اند.»

مطالعات پژوهشگران نشان می دهد ساختار فک و جمجمه برخی کروکودیل ها بسیار شبیه به جمجمه دلفین هاست و هر دو از ماهی آجایل تغذیه می کنند.

اعضای این تیم پژوهشی با استفاده از اسکنرهای لیزری سه بعدی نمونه های جانوری و فسیل جمجمه های اجداد این جانوران در موزه های کشور استرالیا و ایالات متحده امریکا را مدلسازی کرده و مورد بررسی قرار دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج