۴۹۷۲۳۷
۵۰۳۱
۵۰۳۱
پ

۴ نمونه خاص و جالب از هواپیمای بویینگ ۷۴۷

"ملکه آسمان ها" نخستین بار پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آزمون های ایمنی، در سال ۱۹۷۰ به پرواز درآمد.

وب‌سایت تک شات - محمد خان بیگی: "ملکه آسمان ها" نخستین بار پس از پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز آزمون های ایمنی، در سال ۱۹۷۰ به پرواز درآمد. این هواپیمای غول پیکر مسافربری طی دهه هایی که از عمر آن می گذرد کارنامه ای درخشان از خود به جا گذاشته و تاکنون بیش از ۱۵۰۰ فروند از آن برای کاربری های مسافربری ،بابری، نظامی و علمی ساخته شده است. در ادامه نگاهی به برخی از کاربری های جالب هواپیمای بویینگ ۷۴۷ خواهیم داشت.

دریم لیفتر

هواپیمای بویینگ ۷۴۷ دریم لیفتر که با نام هواپیمای برابری برای کالاهای بزرگ نیز شناخته می شود در واقع نوعی از مدل ۴۰۰-۷۴۷ است که تغییرات زیادی در آن انجام شده است. این هواپیمای پهن پیکر به طور انحصاری توسط بویینگ برای جابجایی قطعات لازم برای ساخت هواپیمای ۷۸۷ دریم لاینر بین کارخانه های این شرکت در مناطق مختلف استفاده می شود. طولانی ترین بدنه برای حمل بار در میان هواپیماهای مختلف در دنیا متعلق به این هواپیما است.

4 نمونه خاص و جالب از هواپیمای بویینگ 747

سوفیا


هواپیمای بویینگ 747 سوفیا در واقع یک 747 از نوع SP است که از آن برای حمل یک تلسکوپ به طول دو و نیم متر و انجام آزمایش های مادون قرمز در جو زمین استفاده می شود. این هواپیما که محصول مشترکی بین ناسا و مرکز فضانوردی DLR در آلمان است در استراتوسفر و ارتفاع 12 هزار متری از سطح زمین پرواز می کند. هدف از این پروژه، مطالعه روی چگونگی شکل گیری ستاره ها و بررسی احتمال وجود موجودات فرازمینی است.

4 نمونه خاص و جالب از هواپیمای بویینگ 747

نگهبان شب


چهار فروند از هواپیماهای بویینگ 747 سری 200Bs با تغییراتی که از سوی ارتش آمریکا در سال 1974 روی آنها ایجاد شده، دارای قطعات و مدارهای الکترونیکی هستند که در صورت برخورد امواج ناشی از انفجارهای اتمی با آنها همچنان به کار خود ادامه می دهند. به همین علت است که این چهار هواپیما هنوز از ابزارهای آنالوگ استفاده می کنند. این هواپیماها دارای قابلیت شلیک به اهداف نیز هستند و سه کابین پروازی در آنها تعبیه شده است. تیم پرواز این هواپیما حداکثر 112 نفر است و با قابلیت سوخت گیری در آسمان، می تواند در شرایط جنگی تا یک هفته در آسمان پرواز کند.

4 نمونه خاص و جالب از هواپیمای بویینگ 747


حمل کننده شاتل فضایی

ناسا دو فروند 747 را برای انتقال شاتل های فضایی خود به پایگاه فضایی کندی تغییر کاربری داده است. این هواپیماها در سال 1977 شروع به کار کردند و در سال 2012 بازنشسته شدند. نخستین فروند از این دو، SCA 905 نام داشت که شاتل فضایی اینترپرایز را در میانه راه به سوی فضا در آسمان رها کرده بود تا به طور مستقل به راه خود ادامه دهد.

4 نمونه خاص و جالب از هواپیمای بویینگ 747
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج