جاباما
۴۹۷۴۲۸
۶ نظر
۵۴۶۲
۶ نظر
۵۴۶۲
پ

۱۵ واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

هر یک از کشورهای دنیا آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود را دارند. از جمله قدیمی ترین تمدن ها می توان به کشور چین، کشور مصر و کشور خودمان اشاره کرد.

وبسایت روزیاتو - حامد آل محمد: هر یک از کشورهای دنیا آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود را دارند. از جمله قدیمی ترین تمدن ها می توان به کشور چین، کشور مصر و کشور خودمان اشاره کرد. از دیگر سرزمین های دارای فرهنگ کهن می توان به کره جنوبی اشاره نمود. کره جنوبی در حال حاضر پیشرفت زیادی را در زمینه فناوری و خودرو تجربه کرده و توانسته در ردیف بهترین ها قرار بگیرد.

علی رغم آن که پیشرفت فناوری های اینترنتی باعث شده تمام افراد اطلاعات کافی درباره سرزمین ها داشته باشند، اما برخی موارد شنیده شده با واقعیت تطابق ندارد. ما در این مقاله قصد داریم ۱۵ نکته درباره کره جنوبی که بیانگر برخی واقعیت های کشور یاد شده هستند را بررسی کنیم. تصاویر را ببینید، توضیحات را بخوانید و تا پایان مطلب همراه باشید.

۱- جراحی پلاستیک رواج بسیار زیادی دارد

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

بر اساس کاوش های اجتماعی و جامعه شناسی، از هر ۵ زن یک نفر در کره حنوبی جراحی پلاستیک را تجربه کرده است. این گونه عمل ها بسیار عادی هستند و والدین به عنوان هدیه فارغ التحصیلی هزینه انجام آن را تقبل می کنند. سفید سازی پوست، از بین بردن علائم تولد مادرزادی و تغییر شکل چشم ها، اصلی ترین جراحی ها در کره جنوبی هستند. مردها نیز این گونه عمل ها را انجام می دهند.

۲- هزینه های دندان پزشکی و کارهای روی دندان بسیار بالاست

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

به همین دلیل، تمام کره ای ها به بهداشت دهان و دندان بسیار اهمیت می دهند. آن ها پس از هر وعده غذایی و حتی بعد از نوشیدن قهوه مسواک می زنند. کره ای ها معمولا یک مسواک همراه خود دارند و حتی در برخی مکان ها مسواک های رایگان عرضه می شود.

۳- ضعف بینایی در بیشتر ساکنان کره جنوبی

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

بسیاری از کره ای ها از سنین پایین دچار محدودیت دید می شوند. بنابراین استفاده از عینک یا لنز رواج زیادی دارد. این تصور ایجاد می شود که آن ها از بدو تولد دچار این مشکل هستند. با این حال مطالعه زیاد و چشم دوختن بیش از حد به صفحه نمایش دستگاه های مختلف، معضل آن ها را تشدید می کند.

مشکل بینایی باعث نشده که آن ها از کسب عناوین و افتخارات باز بمانند. «دونگ هیون» فردی که دو بار قهرمان المپیک شده، تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد بینایی یک فرد عادی را دارد. وی در رشته تیراندازی با کمان افتخار آفرینی کرده است.

۴- استفاده همگانی از لوازم آرایش

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

بانوان کره ای اهمیت زیادی به سلامت پوست و موی خود می دهند و برای دستیابی به هدفشان، از لوازم آرایشی و بهداشتی زیادی بهره می گیرند. آن ها هیچ گاه بدون آماده سازی خود بیرون نمی روند. همچنین امکان ندارد مردی را مشاهد کنید که موهایش را به بهترین شکل ممکن در نیاورده باشد. لوازم آراشی کره ای از محبوبیت زیادی در جهان برخوردار هستند.

۵- تعداد کمی از آن ها سگ را به عنوان غذا میل کرده اند

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

بر خلاف تصور عمومی، تنها تعداد کمی از کره ای ها چنین کاری را انجام داده اند. در حال حاضر جنبشی عمومی متشکل از افرادی که از خوردن این غذا پرهیز می کنند، ایجاد شده است. این مسئله در نسل جوان که سگ ها را به عنوان همراه خود می بینند، با قدرت پیگیری می شود. دولت نیز مردم را به خوردن گوشت سگ تشویق نمی کند.

۶- علاقه دیوانه وار به غذا

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

در هر شهر کره جنوبی، انواع رستوران و کافه در هر یک از خیابان ها دیده می شود. این موضوع به حدی فراگیر است که آن ها احتمالا به جای استفاده از عبارت «حالتان چطور است»، جمله «آیا خوب غذا خورده اید؟» را به کار می برند. از دست دادن یک وعده غذایی گناه به حساب می آید. «کیمچی» غذای سنتی اصلی کره ای ها، از سبزیجات پر ادویه، ترشی و کلم چینی تهیه می گردد.

۷- لمس فیزیکی امری عادی محسوب می گردد

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

در سایر کشورها، کنار هم بودن دو مرد معنای چندان خوبی ندارد و کسی این کار را انجام نمی دهد. اما در کره جنوبی مسئله متفاوت است و این گونه موارد به معنای کارهای بد تلقی نمی شود.

۸- حساسیت به رنگ قرمز

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

آن ها اعتقاد دارند که اگر نام فردی را با رنگ قرمز بنویسید، به زودی مشکلاتی جدی و حتی مرگ به سراغ او خواهد آمد. برخی از افراد معتقدند که جوهر قرمز شیاطین را دور می سازد و از مرده ها محافظت می کند؛ اما در مورد افراد زنده این قضیه برعکس می شود.

۹- اهمیت دادن زیاد به حرکات بدن

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

برای نشان دادن فیزیکی موافقت با یک مسئله، باید از هر دو دست خود استفاده کنید تا به این شکل احترام خود را نشان دهید. کره ای ها به دست دادن نیز بسیار حساس هستند. سالها پیش بیل گیتس چنین مسئله ای را تجربه کرد. هنگامی که وی با رئیس جمهور کره جنوبی دیدار نمود، در حالی با او دست داد که دست دیگرش در جیب قرار داشت. این کار در کره جنوبی به منزله بی توجهی به آن فرد تلقی می شود.

۱۰- تمام مردم از گجت ها استفاده می کنند

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

تمام مردم از کودکان گرفته تا افراد بی خانمان، از گجت های مختلف مانند لپ تاپ و تلفن هوشمند استفاده می کنند. به همین دلیل، شما می توانید در تمامی نقاط به وای فای رایگان دسترسی داشته باشید. موبایل ها به صورت قراردادی ۲ ساله معامله می شوند که همین مسئله هزینه برقراری ارتباط اینترنتی با تلفن های هوشمند را کاهش می دهد.

۱۱- «سایبر اسپورت» یا ورزش الکترونیکی کاملا شناخته شده است

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

ورزش الکترونیکی به فعالیتی گفته می شود که در آن فرد به انجام بازی های ویدیویی می پردازد. کره جنوبی را می توان مهد این ورزش دانست. در آغاز دهه ۲۰۰۰ میلادی، ظهور بازی «Starcraft» باعث شد که رقابت در بازی های ویدیویی وارد فرهنگ این کشور شود. کسانی که این بازی را انجام می دادند، به ستارگان مشهوری تبدیل شدند و هر کسی دوست داشت آن ها را از نزدیک ببینند.

استادیوم هایی با صفحه نمایش های غول پیکر برای بازی های بزرگ مقیاس مورد استفاده قرار گرفتند. در این سرزمین، بازی های کامپیوتری به عنوان یک ورزش واقعی در نظر گرفته می شود و افراد باید همانند سایر فعالیت ها، به تمرین پرداخته و بی خوابی بکشند.

۱۲- کره ای ها تنها از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

تمام مردم کره جنوبی از اینترنت اکسپلورر استفاده می کنند. آن ها یا اطلاعاتی درباره دیگر مرورگر ها ندارند و یا آن که به استفاده از آن ها علاقه نشان نمی دهند. حتی وب سایت های کره نیز تنها برای مرورگر پیش فرض ویندوز طراحی شده و در صورت استفاده از کروم یا مانند آن، به خوبی کار نمی کنند. در این سرزمین به جای گوگل از وب سایت «naver» که آخرین خبرها و خدمات را فراهم می کند، استفاده می گردد.

۱۳- مطالعه بسیار زیاد

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

آن ها از صبح زود تا پاسی از شب به مطالعه می پردازند. حتی روزهای تعطیل نیز صرف گذراندن کلاس های اضافی و یا مطالعه به صورت مستقل می شود. درس دادن یکی از مورد احترام ترین مشاغل این سرزمین به شمار می رود. یک آموزگار معمولی ماهانه ۲۵۰۰ دلار (۹ میلیون تومان) حقوق دریافت می کند. اگر آن ها در مدارج بالاتر و یا در مدارس خصوصی تدریس کنند، می توانند سالانه میلیون ها دلار درآمد داشته باشند.

۱۴- سربازی اجباری

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

بر اساس قانون، تمام مردها در سن ۲۸ سالگی باید به ۲۱ ماه خدمت اجباری بروند. قانون یاد شده تمام اقشار جامعه را در بر می گیرد. تنها دفاع از نام میهن در عرصه بین المللی می تواند فرد را از رفتن به سربازی نجات دهد. به عنوان مثال، برخی از بازیکنان تیم ملی فوتبال کره جنوبی به خاطر دستاوردهای ورزشی، از خدمت در ارتش معاف شدند.

۱۵- معنای نمادین پرچم کره جنوبی

15 واقعیت جالب و خواندنی درباره کشور کره جنوبی

سفید رنگ ملی این کشور به شمار می رود. علامت روی پرچم آن ها، به فلسفه تائوئیسم ارتباط دارد که تمام جهان را متحد می داند. «یین و یانگ» نگرشی متعلق به چین باستان، مفهوم یگانگی متضادها را می رسانند.

خطوط سه گانه ای که در هر گوشه دیده می شوند نیز معنای خاص خود را دارند. آن ها به ترتیب از بالا و در جهت عقربه های ساعت، معانی آسمان/جنوب/تابستان/هوا، ماه/غرب/پاییز/آب، زمین/شمال/زمستان/خاک و خورشید/شرق/بهار/آتش را منتقل می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینجام به معلما 1800میدن، خیلیا هم میگن زیاده حقوقشون،سه ماه سال بیکارن و اینا

    • بدون نام

      کره س دیگه
      کم تر از این نمیشه توقع داشت

    • آرش

      جالب بود، ممنون، همیشه برام معنی خطوط پرچم کره سوال بود

    • بدون نام

      اینا رو هم اضافه کنید که همچین آدم های با شعوری هم نیستن و اینکه میپرسن آیا غذای خوب خورده ای ؟ بخاطر این نیست که عاشق غذا هستن ، به این خاطر که در قدیم تو شرق آسیا غذا گیر نمیومده و هر کی از راه میرسیده ازش این سوالو میپرسیدن

    • بدون نام

      خطوط روی پرچم متعلق به فلسفه چینیه نه فقط یین و یانگ
      عجیبه که روی پرچمشون از همچین چیزی استفاده کردن

      پاسخ ها

      • آرش

        فکر کنم اون منطقه دارای فرهنگ و آداب مشتریک زیادی باشه مثل خود ما، ما با تاجیکها، آذربایجان و خیلی کشورهای منطقه مشترکات زیادی داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج