۴۹۷۶۳۱
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

حال صنعت ریلی خوب نیست

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه حال صنعت ریلی کشور خوب نیست، گفت: ناوگان ریلی مسافری فرسوده است؛ اگر یارانه قطارهای تکلیفی و حومه‌ای از سوی دولت پرداخت نشود ناگزیر به متوقف کردن هستیم.

خبرگزاری فارس: محمد رجبی امروز در مراسم ورود ۱۱۳ دستگاه واگن نو و بازسازی شده به ناوگان ریلی کشور اظهار داشت: در توسعه ناوگان ریلی امروز شاهد افتتاح واگن‌های نو و بازسازی شده هستیم که توسط بخش خصوصی وارد ناوگان شده است.

وی با بیان اینکه خبر بدی برای صنعت حمل‌ونقل ریلی دارم، گفت: صنعت ریلی حال خوبی ندارد نه بخش خصوصی، نه حاکمیت و نه متقاضیان از وضعیت ریلی رضایت ندارند؛ جایگاه خود را در این صنعت کسب نکرده‌ایم و از سنوات گذشته نتوانسته‌ایم بهره‌وری لازم را داشته باشیم و بیش از آنکه باید به ریل توجه شود به جاده توجه شده است.

رجبی ادامه داد: با وجود ادعای ما مبنی بر توجه به حمل‌ونقل ریلی به نظر می‌رسد که در تحقق اهداف موفق نبودیم.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی گفت: ما در ساختار متناسب با سیاست‌گذاری بخش غیرحاکمیتی کمرنگ عمل می‌کنیم و بخش خصوصی نقشی در تصمیم‌‌گیری‌ها ندارد.

مدیرعامل شرکت رجا افزود: منابع به سمت ریل سوق نیفتاده است و در بعد زیرساخت در سنوات اخیر توفیقاتی داشته‌ایم اما کافی نبوده است.

وی بیان کرد: با ناوگان فرسوده‌های مواجه‌ هستیم و نوسازی ناوگان ریلی حرکت کندی دارد در صنعت ریلی جایگاه نهاد تنظیم مقررات بلاتکلیف است.

رجبی گفت: سال ۸۸ که رجا از راه‌آهن جدا شد نطفه تشکیل شرکت‌های خصوصی منعقد شد اما ساختار راه‌آهن متناسب با این تغییرات و خصوصی‌سازی تغییر نکرد و به‌ روز نشد.

وی افزود: سرعت بازرگانی در سیستم ریلی پایین است که باید از ۵۰ کیلومتر در ساعت به ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ادامه داد: بنگاه‌ها با نگاه سودآوری وارد عرصه کار می‌شوند رجا هم با وجود سهم ۶۰ درصدی در بازار سودده نیست.

رجبی بیان کرد: اگر درباره قطارهای تکلیفی و حومه‌ای یارانه نگیریم ناگزیریم که آنها را متوقف کنیم.

وی گفت: هر روز شاهد افت مسافران حمل‌ونقل ریلی هستیم در حالی که استقبال از جاده‌ها افزایش می‌یابد، بزرگراه‌ها و آزادراه‌های جدید درست می‌شود و به نظر می‌رسد تمایل به حرکت از ریل به سمت جاده است در حالی که مقام معظم رهبری در بازدید قبلی خود از مپنا فرمودند که تلاش کنید بار را از جاده‌ها به سمت راه‌آهن بیاورید.

رئیس انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی افزود: رفع گلوگاه‌ها شبکه حمل‌ونقل ریلی باید با دو خطه سازی خطوط توسعه یابد. ضمن آنکه استفاده از سیستم‌های جدید علائم ضروری است.

رجبی ادامه داد: ساختار اقتصادی کشورها در صنعت ریلی باید مورد توجه باشد ما ۲۴ شرکت باری و ۱۲ شرکت ریلی مسافری داریم که برای ارتقای بهره‌وری آنها باید تجمیع مناسبی داشته باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حال اقتصاد خوب نیست
      حال صنعت ریلی خوب نیست
      شما بگید حال چی خوبه
      ی نفر هم بیاد از حال مردم مملکت بگه چیکار میکنید با اینهمه پولی ک از نفت،گاز،پتروشیمی وصادرات غیر نفتی بدست میارید

    • ایران

      بنده و خانواده خواستیم بدون وسیله نقلیه شخصی با قطار از اصفهان به مشهد مقدس برویم. درجه یک گرفتیم.

      وضعیت سرویس بهداشتی تاسف بار
      وضعیت رفتار پرسنل در شان راه آهن نبودمتاسفانه
      درکل پشیمان شدیم.

      این مسئول محترم درست گفته اند.

    • امیر

      کلا حال همه چیمون میزون نیست..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج