۴۹۷۶۸۴
۳ نظر
۵۰۳۵
۳ نظر
۵۰۳۵
پ

دوستی چابکسر روسیه با چابکسر ایران

در مذاکرات میخائیل ایگناتیف رئیس جمهوری چواش فدراسیون روسیه با علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول جمهوری اسلامی در قازان پایتخت تاتارستان، راههای همکاری های بین استانی وهمچنین برقراری ارتباط دو شهر چابکسر ایران و جمهوری چواش بررسی شد.

خبرگزاری ایرنا: در مذاکرات میخائیل ایگناتیف رئیس جمهوری چواش فدراسیون روسیه با علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول جمهوری اسلامی در قازان پایتخت تاتارستان، راههای همکاری های بین استانی وهمچنین برقراری ارتباط دو شهر چابکسر ایران و جمهوری چواش بررسی شد.
در این دیدار که روز دوشنبه برگزار شد، زمینه های مورد علاقه طرفین برای توسعه روابط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس جمهوری چواش با اشاره به اینکه روابط در حوزه های مختلف بین ایران و فدراسیون روسیه رو به شتاب است و فرصت برای ما فراهم شده، اظهارکرد: ظرفیت خوبی برای صادرات تراکتور و بولدوزر به ایران از چواش وجود دارد و آماده واردات محصولات غذایی و میوه نیز هستیم.

وی گفت: در مجموع چشم انداز همکاری های خوبی وجود دارد و همچنین با توجه به برنامه ساخت امکانات گردشگری در ساحل رودخانه ولگا، در این زمینه نیز آماده همکاری با ایران هستیم .

ایگناتیف همچنین آمادگی چواش را برای پذیرش هیاتی از ایران و شهر چابکسر استان گیلان به مناسبت ۵۵۰ سالگی تاسیس چابکسر (پایتخت جمهوری چواش) در سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد

اقبالی زارچ نیز در این دیدار دستاوردهای دولت طی چند سال گذشته از جمله افزایش صادرات نفت به میزان قبل از تحریم ها، رشد اقتصادی شش درصدی، تولید سالیانه بیش از یک میلیون خودرو، پیشتازی در حوزه تولید برق و فولاد در منطقه، وجود چهار و نیم میلیون دانشجو در کشور، رتبه اول خاورمیانه در زمینه تولید علم، نانو و بیو فناوری را شرح داد.

وی اظهار کرد: افزایش ۸۰ در صدی مبادلات ایران و روسیه در سال ۲۰۱۶ ، ضرورت تلاش های مضاعفی را برای ما در زمینه توسعه همکاری های منطقه ای ایجاد می کند.

اقبالی زارچ گفت: بر اساس سوابق، توافق هایی با استان های اراک و قزوین وجود داشته که باید پویایی جدیدی در این زمینه آغاز وهمچنین بین دو شهر چابکسرارتباط برقرار شود و هیات های شهری مبادله گردد.

خانم ایرنا کلمنتوا شهردار چابکسر چواش نیز در دیداری جداگانه با اقبالی زارچ از برنامه همکاری با شهر چابکسر استان گیلان استقبال کرد.

سرکنسول ایران در تاتارستان در این دیدار با پیشنهاد برقراری ارتباط و انجام مبادلات دو شهر چابکسر، اظهار کرد: در سال های گذشته بین چواش و استان های قزوین و مرکزی ایران ارتباطاتی برقرار شده و اکنون مناسب است این همکاری ها و خواهرخواندگی با قزوین احیا شود.

وی همچنین تاکید کرد: تشابه صد در صدی اسمی دو شهر می تواند، انگیزه خوبی برای همکاری ها باشد و رئیس جمهوری چواش نیز از این دیدگاه حمایت کرد. از سوی دیگر، چابکسر ایران توان خوبی از نظر تولیدات کشاورزی از قبیل چای، کیوی و گل دارد و همچنین در ۱۰ کیلومتری فرودگاه بین المللی رامسر واقع است.

شهردار چابکسر چواش نیز با استقبال از این پیشنهاد، اظهار کرد: ایران کشوری با تمدن، تاریخ کهن و جاذبه های گردشگری فراوان است. در حوزه گردشگری مایل به همکاری هستیم و افزایش تماس های سیاسی را در ارتقای روابط دارای تاثیر اساسی می دانیم.

وی در پایان افزود: امکان اینکه در سالروز تاسیس چابکسر چواش میهمان از ایران داشته باشیم، خرسند کننده است و اعضای شورای شهر نیز به همکاری با شهرهای مختلف جمهوری اسلامی علاقه دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      لطفا یکی برام بگه مفهوم این خبر یعنی چی؟ این خبر را چند بار خواندم خداوکیلی حالیم نشد این حرفا یعنی چی! حالا چی میشه؟ اصلا خواهر خواندگی دوتا شهر بی ربط که حالا تصادفی اسمشون مثل همه یعنی چی؟

    • بدون نام

      از روسیه تراکتور وارد کنیم؟مگه تراکتورسازی تبریز کار نمیکنه؟

    • بدون نام

      خدا بخیر کنه همینو کم داشتیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج