۴۹۷۷۴۱
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

شايدهايي كه بايد از كنارشان گذشت

شايد در سال ٩٦ رویدادهای بسیار باشکوه و بزرگی در ایران و جهان اتفاق بیفتد که دنیا را تکان بدهد و تکلیف همه را روشن کند.

روزنامه شرق: شايد در سال ٩٦ رویدادهای بسیار باشکوه و بزرگی در ایران و جهان اتفاق بیفتد که دنیا را تکان بدهد و تکلیف همه را روشن کند.
مثلا:

عبارت بی‌معنی «حقوق بشر» را با عبارت بامعنی «حقوق ترامپ» یا «حقوق مافیا» یا «حقوق دارودسته اراذل و اوباش» و نیز «حقوق برحقِ نتانیاهو» عوض کنند.
عبارت بی‌معنی «محیط‌ زیست» را با عبارت بامعنی «محیط مرگ‌ومیر» و «ترخیص ریه» عوض کنند.
واژه‌های زشت و اضافی «درخت»، «باغ» و «فضای سبز» و «جنگل» از لغت‌نامه دهخدا، فرهنگ معین و فرهنگ سخن حذف شود و به جای آن واژه‌های زیبا و خوش‌آهنگ «پالادیوم» و «ارگ تجاری» و «مال» و از آن هم قشنگ‌تر «مگامال» بگذارند.
واژه منسوخ و زائد «پیاده‌رو» حذف شود و به جای آن اصطلاحات رایج و زیبای «موتوررو» یا «انبار مصالح ساختمانی» یا «ملک طلقِ ارگ تجاری» یا «رمپ» یا «نیست‌در‌جهان» بگذارند.
عبارت توخالی و به‌دردنخور «امنیت عابرپیاده» حذف شود و جای آن را «امنیت ماشین شاسی‌بلندِ تک‌سرنشین» بگیرد.
واژه‌های «آب» و «تالاب» و «دریاچه» و «رودخانه» حذف شود و به جای آنها اصطلاح «سند ملک شخصی» بگذارند.
واژه‌های «پارک» و «بوستان» حذف شود و به جای آنها اسم هر کوفت و زهرماری که این‌ روزها از داخل فضای پارک‌ها و بوستان‌ها سر درمی‌آورد، مثل سالن‌های زیبایی و دفاتر بیمه و مراکز تجاری و کسب‌وکار، بر سردر این‌جور جاها نوشته شود.

شايد مشاغل پراضطرابی مانند گرفتن وام میلیاردی بلاعوض و بانکداری و دکل‌دزدی و نفت‌کش‌فروشی جزء مشاغل سخت به‌شمار آید و بیمه‌ها و حمایت‌های لازم آنها قطع نشود.

شايد شهردار تهران به هوای پاک و فضای سبز تهران هم توجه ویژه داشته باشد، به طوری که همه برج‌سازان را موظف کند روی درودیوار همه برج‌ها و مگامال‌هایی که به جای باغ‌ها سبز می‌شوند، عکس دارودرخت بکشند و بنویسند: «آسمان آبی، هوای پاک». این چندان انتظار بعیدی نیست، چون همین الان هم روی دیوارها و داربست‌های موقت برج‌ها از این جور چیزها می‌نویسند.

شايد در سال جدید عبارت «منشور حقوق شهروندی» جای خودش را به عبارت «منشور حقوق برج‌سازی و مورچه‌وندی» و «منشور حقوق همه چیز فدای مستغلات» بدهد.

شايد اصطلاح «غیرانتفاعی» را با عبارات معنی‌دارترِ «خیلی هم انتفاعی! تا کور شود، هر آنکه نتواند دید» عوض کنند.
شايد برای کاستن از عجله و تشویش رانندگان و سرنشینان اتومبیل‌ها، در تمام بزرگراه‌ها و تونل‌ها، به‌خصوص روی پل دوطبقه صدر، کاروانسراها و سرویس‌های بهداشتی دایر کنند. در ضمن، شهرداری می‌تواند گل‌فروش‌ها و سی‌دی‌فروش‌ها را از اتوبان‌ها بیرون بیندازد و جای آنها را به شعبه‌های پالادیوم و ارگ تجاری تجریش بدهد.
شايد طرفداران محیط‌ زیست و کسانی که فکر می‌کنند حتما باید هوای پاک و درخت وجود داشته باشد تا بشود نفس کشید و زنده‌به گور نشد، هی به جان شهردار غر نزنند؛ مبادا حواسش پرت شود و مجوز برج‌سازی یکی، دو تا باغچه باقی‌مانده در کوچه‌پس‌کوچه‌های منطقه يك شهرداری را دیر صادر کند. از آن هم بدتر، مبادا یکی دو تا درخت از نظر دور بمانند و از قطع‌شدن جان به‌ در ببرند.
شايد در سال ٩٦ آرزوی دلسوختگان و دلسوزان داخلی و خارجی (نظیر ترامپ و نتانیاهو) برآورده شود و همگی دست‌به‌دست هم دهند تا «توافق بدِ برجام» پاره پوره شود و جایِ آن را «ورق‌پاره‌های» تحریم‌ بگیرد.
شايد در سال جدید، به جای کلمات «کنسرت» و «زن» و «ورزش»، واژه‌های «کنسرو» و «منزل» و «این چه وضعشه!» بگذارند.
شايد قسمت زنانه اتوبوس‌ها را از این هم کوچک‌تر کنند و بگذارند قسمت مردانه کمی نفس بکشد.
شايد معلولان سالی چند‌بار در معابر شهر تهران عبورومرور کنند تا برای شرکت در پارالمپیک‌های بعدی و مدال‌آوری، نیاز به تمرین سخت و طاقت‌فرسای دیگری نداشته باشند. ‌
شايد هم در سال جدید، به قول خانم ترزا می، جلوی «نفوذ پلید ایران» و تروریست‌های ایرانی در خاورمیانه گرفته شود تا راه بر نفوذ بشردوستانه و «برج دوقلویی» عربستان و داعشی‌ها و اردوغان باز شود.
شايد در سال جدید یک پرس‌وجویی بکنند شاید بتوانند برای چند تا از قاتلان هفت‌تیرکش توی مدارس آمریکایی یا حتی راننده کامیون شهر نیس فرانسه شناسنامه ایرانی صادر کنند؛ بلکه صفت تروریست به ایرانی‌های مهاجر و مسافر بچسبد.

درنتیجه، انتظار می‌رود که در سال جدید، همه مشکلات ساختاری و غیرساختاری جهان و بمباران کودکان یمن و دیگران، که نظم‌ جهان تک‌قطبی را به خطر می‌اندازند و همچنین مسائل فساد و رشوه‌خواری و رانت‌خواری حل شود. فقط می‌ماند کم‌کردن نرخ تورم که می‌گذاریمش برای سال‌های بعد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بينام

      دستت درد نكنه جناب نويسنده مقاله عالي بود .خيلي خوب تشريح كرده بوديد.

    • ykmin

      در مورد سرباز ها یادت رفت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج