جاباما
۴۹۸۴۶۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

فروش غیرقانونی مجوز «ثبت‌ سفارش خودرو»

در حالی بعد از توقف ثبت‌سفارش متفرقه‌ها پیش‌بینی می‌شد که «ثبت‌سفارش فروشی» از سوی نمایندگی‌های رسمی انجام شود که برخی از واردکنندگان نسبت به تحقق این امر طی یک‌ماه گذشته تاکید کرده‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد: در حالی بعد از توقف ثبت‌سفارش متفرقه‌ها پیش‌بینی می‌شد که «ثبت‌سفارش فروشی» از سوی نمایندگی‌های رسمی انجام شود که برخی از واردکنندگان نسبت به تحقق این امر طی یک‌ماه گذشته تاکید کرده‌اند.
بعد از ابلاغ دستورالعمل کنترل بازار ارز از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، واردات خودرو از نمایندگی‌های غیرمستقیم و شرکت‌های غیرنماینده (متفرقه) به کشور ممنوع شد. حذف واردکنندگان متفرقه که ۵۰ درصد سهم بازار خودروهای وارداتی کشور را در دست داشتند، موجب شد که برخی کارشناسان نسبت به احتمال مشارکت واردکنندگان نماینده با شرکت‌های متفرقه در قالب ثبت‌سفارش فروشی هشدار دهند.
حال در شرایطی که نزدیک به سه ماه از ممنوعیت واردات خودرو توسط واردکنندگان متفرقه می‌گذرد، این شرکت‌ها به‌منظور فعالیت در بازار به‌طور غیرقانونی اقدام به خرید ثبت‌سفارش از شرکت‌های نماینده می‌کنند. این مشارکت که به‌نوعی به نفع نمایندگی‌ها است افزایش قیمت را دربر خواهد داشت.

بر این اساس هرچند رونق سیستم جدید تحت عنوان «مجوز‌فروشی» یا «ثبت‌سفارش‌فروشی» موجب از سرگیری دوباره فعالیت شرکت‌های متفرقه می‌شود، اما کارشناسان این موضوع را موجب افزایش قیمت خودروهای وارداتی نیز می‌دانند؛ براین‌اساس واردکنندگان رسمی با دریافت مبلغی بسته به نوع خودرو، امکان ثبت‌سفارش را به شرکت‌های متفرقه فراهم می‌کنند.
این مبلغ هزینه‌های ثبت‌سفارش در سیستم، مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده خودرو را شامل می‌شود و همین موضوع افزایش قیمت خودروهای خارجی را به دنبال دارد. در این بین برخی معتقدند که یکی از مهم‌ترین تبعات «ثبت‌سفارش فروشی» کاهش قدرت رقابت‌پذیری در بازار خودروهای خارجی است؛ چراکه این موضوع موجب کاهش حاشیه سود متفرقه‌ها می‌شود و این شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند با قیمت پایین‌تر اقدام به عرضه خودرو در بازار کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج