۴۹۸۹۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آموزش ساخت باغچه زیبا در حیاط منزل

اگر آپارتمان نشین نیستید حتما بخوانید

حیاط شما باید چیدمانی خاص داشته و به سبزینه هایی خوش آب و رنگ آراسته باشد. کار سختی نیست شما می توانید با استفاده از راهکارهای زیر حیاط خشک و بی روحتان را به حیاطی سرسبز و دوست داشتنی تبدیل کنید.

اگر آپارتمان نشین نیستید حتما بخوانید

روزنامه هفت صبح: بهار است و حیاط خانه می تواند محیطی زیبا و خاطره انگیز برای شما ایجاد کند. اگر صاحب خانه ای حیاط دار هستید یا مدیر مجتمعی هستید که فضای سبزی دل مرده و غیرشاداب دارد، می توانید با کمی هزینه و تلاش برای تغییر، لحظاتی ماندگار را برای اهالی منزل یا مجتمع مسکونی خود فراهم کنید.

حیاط شما باید چیدمانی خاص داشته و به سبزینه هایی خوش آب و رنگ آراسته باشد. کار سختی نیست شما می توانید با استفاده از راهکارهای زیر حیاط خشک و بی روحتان را به حیاطی سرسبز و دوست داشتنی تبدیل کنید.

اگر آپارتمان نشین نیستید حتما بخوانید

۱- دانستنی ها را بیاموزید

نحوه رشد گیاهان مورد علاقه شما، نحوه آب دادن و کودپاشی آنها، مقاومت آنها در مقابل سرما و گرما و همچنین مقدار زمینی که یک گیاه برای رشد لازم دارد اطلاعاتی است که شما به آنها نیاز دارید. این اطلاعات را می توانید از کتاب ها و سایت های اینترنتی به دست بیاورید.

به یاد داشته باشید که بدون کسب آگاهی لازم ممکن است شما گیاهانی در حیاط منزل خود بکارید که تنها موجب از بین رفتن خاک حیاط و از بین بردن دیگر گیاهان بشوند. در این صورت زحمت شما چند برابر می شود زیرا همیشه باید در حال هرس کردن آنها باشید یا حتی مجبور شوید آنها را از ریشه درآورید و به جای آنها گیاهان دیگری بکارید. در این باره می توانید از تجربیات همسایه ها و دیگر افرادی که در حیاط خانه خود گیاه دارند نیز استفاده کنید.

اول باید ببینید که شما دوست دارید حیاط خانه خود را شیک و زیبا و شهری درست کنید یا یک فضای روستایی و باغ مانند را بیشتر می پسندید؟ پس ازت این مرحله باید از یک طراح منظره کمک بگیرید. راهنمایی گرفتن از یک متخصص این کار به شما کمک می کند که طرحی متناسب با فضای حیاط و هزینه خودتان انتخاب کنید.


2- پیش قدم باشید

داشتن یک کارگر باغبانی همیشه در دسترس کار آسانی نیست، بنابراین لازم است آستین بالا بزنید و بعضی از کارها را خودتان انجام دهید تا لازم نباشد بابت هر کاری هر چند کوچک از کارگر استفاده کنید. همیشه آمادگجی این را داشته باشید که لباس هایتان خاکی شود یا کمی عرق بریزید! اما فراموش نکنید که انجام این کار به سلامت روح و جسم شما نیز کمک می کند.

از دوستان و خانواده خود نیز می توانید در این زمینه کمک بگیرید. کندن علف های هرز حیاط و آماده کردن بستر کاشت گل ها را خودتان انجام دهید. تنها برای کارهای پیچیده و انتخاب درست نوع گیاه از متخصص استفاده کنید. اگر در سطح حیاط خود تپه ای کوچک دارید حتما آن را صاف و هموار کنید. زیرا در صورت بارش باران، این تپه موجب ایجاد فشار آب به اطراف خودش می شود و در نتیجه باعث از بین رفتن گیاهان ظریف شما می شود. این کارها آسان و راحت است و شما به راحتی می توانید آنها را انجام دهید.

شما ممکن است در حیاط خود درختانی داشته باشید که خیلی هم بدنما نباشند و فکر کنید که لازم نیست آنها را قطع کنید ولی این را هم در نظر داشته باشید که در صورت تغییرات جوی این درختان کهنسال به راحتی به این طرف و آن طرف خم می شوند که ممکن است پیامدهای زیانباری برای شما داشته باشد زیرا تعداد زیادی از گیاهان تازه کاشت را از بین می برند و همچنین مانع رسیدن نور کافی به گیاهان جوانتر می شوند. لازم نیست آنها را بکنید بلکه کافی است آنها را هرس کرده و شاخ و برگ اضافی و بلند آنها را کوتاه کنید تا در صورت توفان، آسیبی به گیاهان شما نرساند.

از طرفی ممکن است که بخواهید راهی برای قدم زدن از بین باغچه برای خود ایجاد کنید. برای این کار احتیاج به مقداری مواد و مصالح دارید و البته نوع تنظیم آن هم اهمیت دارد. در این مواقع بهتر است از متخصص این کار استفاده کنید زیرا هم در وقت شما صرفه جویی می شود و هم کار دقیق تر انجام می شود.

اگر آپارتمان نشین نیستید حتما بخوانید


3- هرچه دارید به کار بگیرید

جعبه ای را که حاوی کود است و قرار است آن کود مورد استفاده قرار بگیرد، در گوشه ای خالی کنید و از آن استفاده کنید. همیشه سعی کنید که دیدگاهی کم هزینه را برای ایجاد طرح مورد نظر خود در نظر بگیرید. هنگامی که به وسیله ای نیاز پیدا می کنید، فورا به سمت سوپرمارکت سر کوچه ندوید و سعی نکنید همه چیز را نو و جدید بخرید بلکه کافی است که به اطراف خود نگاهی بیندازید و ازت آنچه در اطراف شما بدون استفاده مانده است نهایت استفاده را ببرید. سعی کنید که از ایده های تازه و هیجان انگیز دوستانتان استقبال کنید.

برای صرف هزینه کمتر بهتر است سری به باغچه دوستان و آشنایان خود بزنید و اگر گیاه یا گل مورد علاقه تان را در آنجا یافتید، شاخه ای یا قلمه ای از آن جدا کرده و به باغچه خود منتقل کنید. در این صورت لازم نیست که همه گیاهان مورد نیاز خود را بخرید. آشنایی با کسانی که در گلخانه ها کار می کنند نیز در این موقعیت بسیار به صرفه است زیرا به راحتی می توانید از دانستنی های آنها استفاده کنید که بسیار هم کارآمد است. بعضی از کارخانه ها معمولا مقداری کود گیاهی و تراشه چوب یا همان پوشال تولید می کنند و معمولا به آنها احتیاج ندارند. شما می توانید از آنها برای پوشاندن سطح خاک حیاط استفاده کنید که هم به صرفه است و هم برای رشد گیاهان شما مفید است.


۴- از حراج فصلی خرید کنید

همیشه قیمت هر کالایی در ابتدای فصل مخصوص آن بالاست. از آنجایی که شما برای تبدیل حیاط خود به یک منظره زیبا احتیاج به خرید گیاهان زیادی دارید، برای اینکه کاری به صرفه انجام داده باشید، بهتر است که گیاهان خورد علاقه خودرا در انتهای فصل بخرید تا بدین وسیله هزینه کمتری پرداخت کنید. یکی از راه های صرفه جویی در هزینه ساخت باغچه در خانه، خرید گیاهانی است که در هر فصلی سرسبز می مانند زیرا خرید گیاهانی که برگ هایی تیره دارند، باعث می شود که زود به زود دلتان بخواهدآنها را تعویض کنید و خب هزینه زیادی برای شما در پی خواهد داشت. یکی دیگر از راه های صرفه جویی در خرید گیاهان مورد نیازتان، خرید به صورت عمده است. شما می توانید از گلخانه ها و باغ هایی که مرکز پرورش گیاه هستند، گیاهان مورد نظر خود را به صورت عمده بخرید.


5- گیاهان فصلی را بشناسید

شما ممکن است در منطقه ای سردسیر یا گرمسیر زندگی کنید. پس در هنگام خرید گیاه برای باغچه حیاط به یاد داشته باشید که گیاهانی بخرید که با آب و هوای محل زندگی تان سازگاری داشته باشند. زیرا در غیر این صورت تنها پول خود را هدر داده اید زیرا گیاهان شما می خشکند و ازت بین می روند. اگر گیاهان بومی و سازگار با محیط زندگی خود را بخرید دیگر لازم نیست که برای محافظت از آنها از دستگاه های سرما یا گرما دهنده استفاده کنید. گیاهان بومی رشد بهتری خواهند داشت و شما در مدت اندکی صاحب یک باغچه زیبا و سرسبز می شوید. برای اینکه بدانید چه گیاهانی بومی محل زندگی شما هستند، می توانید با مراکز جنگل بانی یا گلخانه ها تماس بگیرید و از آنها راهنمایی بخواهید.

اگر آپارتمان نشین نیستید حتما بخوانید


6- با خانواده همکاری کنید

شما با تقسیم کارها بین اعضای خانواده خود به راحتی و در مدت زمان کمی می توانید منظره خانه خود را به یک باغ زیبا تبدیل کنید. مهمترین اصل، مدیریت کارها و روشن کردن وظایف هر کس است. می توانید از فرزندان خود و همچنین همسر خود بخواهید که در حمل و نقل گلدان ها به شما کمک کنند. خاک باغچه را برای شما آماده کنند. مثلا گلدان هایی را که گل های آنها را در باغچه کاشته اید، می توانند جمع کنند و در تمیزی باغچه به شما کمک کنند.


باغچه نیاز به نگهداری دارد

با کمی ذوق و سلیقه می توانید باکس هایی زیبا در گوشه و کنار باغچه خود فراهم کنید. گل های زیادی هستند که برای رشد در فضاهای عمودی مناسبند. با وجود همه اینها خود باغچه حرف اول را می زند و مهمترین کار بعد از آماده سازی خاک و کاشت گیاهان، نگهداری از آنهاست. نحوه آبیاری گیاهان تازه کاشته شده، تجدید کود آنها و به طور کلی نیازهای آنها، شگردهای خاص خود را دارد که نمی توان بی تفاوت از کنار آن گذشت. نگهداری از کیاهان تازه کاشته شده بسیار حساس است زیرا ریشه های آنها هنوز کاملا با خاک عجین نشده اند و احتمال آسیب دیدن آنها بسیار زیاد است.

اگر خودتان وقت انجام این کارها را ندارید، می توانید شیوه درست را به فرزندان خود بیاموزید تا در غیاب شما آنها این کارها را انجام دهند. کار باغچه داری هیچ گاه به طور کامل تمام نمی شود.گیاهان را می کارید و آنها رشد می کنند. در فصل های مختلف برگ های خشک آنها می ریزد و شما باز باید به فکر آنها باشید ولی همیشه به یاد داشته باشید که نگهداری از گیاهان و زندگی با آنها ارزش این زحمات را دارد. گیاه باعث طراوت روح است. زندگی در میان سبزینه های زندگی بخش لطف خاص خود را دارد. این احساس لطیف را از دست ندهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج