۴۹۹۰۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کیلور ناواس؛ «گزینه یک» مناسب برای رئال مادرید؟

کیلور ناواس دروازه بان کاستاریکایی رئال مادرید یک فصل پُر فراز و نشیب را سپری می کند. بسیاری از کارشناس های فوتبال اسپانیا معتقدند که ناواس گزینه مطمئنی برای پیراهن شماره یک «لوس بلانکوس» نیست هر چند که برخی دیگر نیز عملکرد وی را مورد ستایش قرار می دهند.

وبسایت نود: کیلور ناواس دروازه بان کاستاریکایی رئال مادرید یک فصل پُر فراز و نشیب را سپری می کند. بسیاری از کارشناس های فوتبال اسپانیا معتقدند که ناواس گزینه مطمئنی برای پیراهن شماره یک «لوس بلانکوس» نیست هر چند که برخی دیگر نیز عملکرد وی را مورد ستایش قرار می دهند.

رئال مادرید در پیروزی ۲-۱ اخیر مقابل رئال بتیس به دردسر افتاد. ضربه آنتونیو سانابریا از پشت محوطه جریمه و اشتباه مبتدیانه کیلور ناواس در نیمه اول باعث شد تا شاگردان زین الدین زیدان در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو از رئال بتیس عقب بیافتند. گل دریافتی کیلور ناواس همگان را به یاد گل های بدی انداخت که لوئیس آرکونادا دروازه بان سابق تیم ملی اسپانیا و هارالد شوماخر دروازه بان سابق تیم ملی آلمان خورده بودند. البته کهکشانی ها در ادامه بازی جبران کرده و نتیجه را تغییر دادند، ضمن این که ناواس نیز در ادامه بازی با چند واکنش خوب توانست اشتباه بد خود را تا حدودی جبران سازد و سرانجام، پایان خوشی برای رئال مادرید در این بازی رقم خورد. ناواس در تساوی ۳-۳ مقابل لاس پالماس هم نمایش متزلزلی داشت.

کیلور ناواس؛ «گزینه یک» مناسب برای رئال مادرید؟

جالب این که روزنامه Marca نام کیلور ناواس را در جمع ۱۰ دروازه بان برتر قاره اروپا و کنار نام بزرگانی همچون جیجی بوفون، مانوئل نویر، مارک آندره تر استگن، تیبو کورتوا، داوید دخیا و یان اوبلاک قرار داده است.

کیلور ناواس؛ «گزینه یک» مناسب برای رئال مادرید؟

قابل کتمان نیست که عملکرد ناواس طی چند ماه اخیر قابل دفاع نبوده و حتی در همین بازی مقابل بتیس، هواداران رئال مادرید با سوت و هو، به دروازه بان کاستاریکایی تیم خود معترض شدند. البته اعتراض تماشاگران در سانتیاگو برنابئو اتفاق عجیبی نیست و تقریباً همه ستاره های رئال مادرید، از گزند تیغ تیز اعتراضات این هواداران طی این سال ها در امان نمانده اند چه برسد به ناواس که یکی از قهرمانان مادریدی ها در مسیر فتح «Undecima» بود.

کیلور ناواس؛ «گزینه یک» مناسب برای رئال مادرید؟

کیلور ناواس طی ۱۹ بازی در فصل جاری لالیگا، فقط ۴ بار کلین شیت کرده (در ۲۱،۰۵% مسابقات) که برای دروازه بان یک تیم در حد و اندازه رئال مادرید، به هیچ وجه آمار خوشایندی محسوب نمی شود. کیکو کاسیا دروازه بان دوم رئال مادرید طی ۷ بازی توانسته ۳ کلین شیت را به ثبت برساند (در ۴۲،۸% مسابقات) که آماری به مراتب بهتر تلقی می شود. گفتنی است که کلین شیت معیار مناسب و دقیقی برای سنجش و مقایسه عملکرد دو دروازه بان نیست اما می توان از آن به عنوان یکی از معیارهای استاندارد استفاده کرد. مارک آندره تر استگن دروازه بان بارسلونا ۱۱ کلین شیت طی ۲۵ بازی، سرخیو آسنخو دروازه بان ویارئال ۱۱ کلین شیت طی ۲۴ بازی، یان اوبلاک دروازه بان اتلتیکو مادرید نیز ۹ کلین شیت طی ۱۹ بازی را به ثبت رسانده اند.

فارغ از بحث آمار و ارقام، به نظر می رسد که هواداران رئال مادرید اعتماد خویش را به دروازه بان ۳۰ ساله کاستاریکایی خود از دست داده باشند. علی رغم واکنش عالی ناواس در واپسین دقایق بازی مقابل بتیس، هر گاه که وی صاحب توپ می شد، واکنش تماشاگران مادریدی چندان جالب نبود و همین مسئله، گویای این واقعیت است که ناواس در بقیه بازی های خانگی رئال مادرید، از دست هواداران تیمش در امان نخواهد بود. چند فصل پیش نیز همین هواداران برخوردهای مشابهی را با ایکر کاسیاس و دیگو لوپز داشتند.

کیلور ناواس؛ «گزینه یک» مناسب برای رئال مادرید؟

البته زین الدین زیدان و سرخیو راموس، سرمربی و کاپیتان رئال مادرید به طور تمام قد از کیلور ناواس دروازه بان تیم خود دفاع کردند. علی رغم این حمایت ها، همچنان مسئولان باشگاه رئال مادرید به دنبال گزینه های دیگر از جمله تیبو کورتوا، داوید دخیا یا حتی جان لوئیجی دوناروما هستند. جالب این که حدود ۲۴ ساعت پس از این اشتباه کیلور ناواس، در مسابقه تیم های چلسی و منچستر یونایتد در جام حذفی انگلیس، شاهد درخشش کورتوا و دخیا بودیم تا یک بار دیگر، سطح بالای این دو دروازه بان مشخص شود.

حال فقط ۱۷ بازی برای کیلور ناواس فرصت مانده تا یک بار دیگر به فلورنتینو پرز و زین الدین زیدان اثبات کند که شایستگی پوشیدن پیراهن شماره یک رئال مادرید را برای فصل آینده نیز دارد. آلبانو بیزاری دروازه بان سابق رئال مادرید می گوید که عدم اعتماد کامل باشگاه به ناواس و شایعاتی مبنی بر تلاش برای جذب دروازه بان های دیگر، احتمالاً بر روحیه و اعتماد به نفس وی اثر منفی گذاشته و موجب بروز تزلزل های فنی درون زمین از جانب دروازه بان رئال مادرید شده است. بنا به اعتقاد بیزاری، یکی از مشکلات ناواس در سانتیاگو برنابئو این بوده که هرگز احساس نمی کند بهترین گزینه برای حراست از دروازه این تیم است و مدام، نام گزینه های جانشین را می شنود.

کیلور ناواس؛ «گزینه یک» مناسب برای رئال مادرید؟

اعتقاد آلبانو بیزاری دروازه بان ۳۹ ساله پسکارا این است که باشگاه رئال مادرید جز برای مقاصد تجاری، نباید به دنبال خرید دروازه بان جدیدی در تابستان رفته و باید به کیلور ناواس اعتماد کند. حتی روزنامه Marca نیز به سراغ چند نویسنده اش رفته و از آنها درباره وضعیت کنونی و آینده کیلور ناواس در رئال مادرید، پرسیده است. خوان ایگناسیو گارسیا اوچوآ یکی از نویسنده های حامی ناواس بوده و اشتباه را جزئی لا ینفک از فوتبال می داند. به اعتقاد وی، دلیلی وجود ندارد که باشگاه رئال مادرید بابت خرید یک دروازه بان در تابستان آتی، مبلغی معادل ۵۰ میلیون یورو یا حتی بیشتر را هزینه کند اما روبن خیمنز یکی دیگر از نویسنده های این روزنامه مشهور اسپانیایی، نظر کاملاً متفاوتی داشته و می گوید که رئال مادرید باید بهترین دروازه بان دنیا را در اختیار بگیرد و ناواس، بهترین دروازه بان دنیا نیست!

کیلور ناواس؛ «گزینه یک» مناسب برای رئال مادرید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج