جاباما
۴۹۹۰۵۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

برگزرای انتخابات الکترونیک در ۱۹ شهر استان تهران

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در ۶۲۰۰ شعبه استان برای دو انتخابات مهم باید رأی بگیریم.

خبرگزاری تسنیم: شهاب‌الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در آخرین شورای اداری سال ۱۳۹۵ که در سالن همایش­‌های استانداری تهران برگزار شد،‌ با اشاره به سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام، گفت: وقتی پیامبر بزرگوار ما از سلمان فارسی راجع به نوروز و سنت­‌های آن سؤال کرد و سلمان پاسخ داد، در نوروز ما از دل­‌ها کینه‌­ها را بیرون می­‌کنیم، خانه‌­ها را مرتب می­‌کنیم و از همدیگر دیدار کرده و کدورت­‌ها را بیرون می­‌ریزیم، پیامبر فرمودند هر روزتان نوروز باد و ما به تأسی از آن پیامبر عظیم­‌الشأن عرض می­‌کنیم هر روزتان با پرهیز از نافرمانی حق تعالی نوروز و عید باشد.

وی افزود: یادآوری چند نکته را در این فرصت حضور مدیران استانی لازم می­‌دانم از باب فالذکری تنفع ­المؤمنین: نظام یک مجموعه و منظومه و سیستم است، بدون هماهنگی و ارتباط دقیق و منطقی بین ارگانیزم آن، این مجموعه ابتر و هدف مفقود خواهد بود. همه ادارات و سازمان­ ها برای تحقق نظم سیاسی، اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته­‌اند. علت ‌العلل مشکلات مهم کشور ما ساختار اداری گسترده و عدم هماهنگی آن برای تحقق هدف­‌های اساسی نظام است.

معاون سیاسی استانداری تهران ادامه داد:‌ دو وظیفه مهم دولت در قبال مردم تأمین نظم و امنیت و ارائه خدمت و تلاش برای رفاه و آسایش عمومی جامعه است. بخشی از نهادها حاکمیتی است و مسئول بخش اول و بخش تصدیگری مسئول بخش دوم. استانداران و فرمانداران و بخشداران، سه منصب مهم حاکمیتی در قلمرو تقسیمات کشوری هستند که وظیفه برقراری نظم و امنیت عمومی را با کمک همه دستگاه­‌های دولتی و مردم برعهده دارند.

چاوشی با بیان اینکه هر حرکتی که امروز مردم را از انقلاب و آینده کشور مایوس کند خدمت به دشمنان ایران اسلامی است، اظهار داشت: حفظ مردم در صحنه و تلاش برای جذب حداکثری جامعه از اهمّ وظایف همه مسئولان است. امروز نقص در ارائه خدمت و بی‌توجهی به عملکرد زیرمجموعه مستقیماً هدف اصلی حاکمیت، (یعنی تأمین امنیت عمومی و اعتماد جامعه) را تحت­ الشعاع قرارمی­‌دهد.

وی تصریح کرد: پس انتظار طبیعی ما این است که فرمانداران و بخشداران را یاوران خود بدانید و مسئولیت قانونی آنها را که هماهنگی امور مختلف مربوط به حاکمیت و دولت در منطقه و نظارت بر حسن اجرای قانون است پاس بدارید براساس قانون و آخرین مصوبه شورای عالی اداری کشور هرگونه عزل و نصب در قلمرو استان و شهرستان باید با فرمانداران به عنوان نمایندگان ارشد حاکمیت هماهنگ شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ این امر سبب توفیق مجموعه شماست و عکس آن ناهماهنگی، نافرمانی و تمرد را در پی خواهد داشت که برای نظام اداری کشور سم مهلک است. همه باید حرمت جایگاه­‌ها را نگه دارند اگر فرماندار و استاندار اعتباری نداشته باشند مطمئن باشید هیچ مدیری وزن و اعتبارش حفظ نخواهد شد. حتی اگر دستگاهی رابطه سلسله مراتبی با استاندار و فرماندار و خارج از قوه مجریه ندارد، ملزم به هماهنگی با تصمیمات کلی حکومت در منطقه است که متولی آن استاندار و فرماندار است و از قدیم گفته ‌اند حرمت امامزاده را متولی نگه می­دارد و نمایندگان ارشد حاکمیت در قلمرو تقسیمات کشوری چنین وظیفه خطیری را برعهده دارند. تصمیمات استانداران و فرمانداران در شورای تأمین استان­ها و شهرستان­ها به منزله قانون است و بدون چنین اختیارات و ابزاری نقش حکومت و هماهنگی امور به انجام نمی­ رسد.

چاوشی با بیان اینکه تمرد و نقض سلسله مراتب قانونی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست گفت:‌ نکته مهم دیگر آن است که هر اداره‌­ای برای انجام خدمتی تشکیل شده است، باید مراقبت نمائید. پرسنل شما در ارائه خدمت به موقع به مردم از سهل‌انگاری و کارشکنی بپرهیزند مدیری که نمی­‌تواند بر زیرمجموعه خود تسلط داشته باشد، بهتر است سنگر مسئولیت را به فرد اصلحی بسپارد. این نظام، نظام مقدسی است و به پای آن خون‌های مطهر فراوانی ریخته شده، اعتبار و حیثیت آن در میان مردم و دنیا نباید خرج ناکارآمدی و ضعف و بی‌کفایتی برخی از مدیران شود.

وی با اشاره به چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: کاهش خسارت حدوداً ۵۰ درصدی چهارشنبه سوری برای سیاستگذاران نشانه خوبی است. این موضوع نشان می دهد که اگر سیاست گذاری ها درست و اصولی باشد تاثیرات مثبت آن در جامعه دیده خواهد شد. مردم ما در سطحی از آگاهی و پختگی قرار دارند که امیدها را برای سیاست گذاری های اصولی و درست فراهم می کند. اگر مردم در امور کشور دیده شوند به همان اندازه نیز رشد و اعتماد به نفس و اعتبار می یابند. و هر وقت مردم در حکومت پررنگ می شوند وزن نظام سیاسی سنگین تر می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه انتخابات را مورد توجه قرار داد و گفت:‌ رمز مشروعیت سیاسی و عامل صیانت از اقتدار ملی کشور است که انتقال مشروع قدرت را سامان می­ دهد و یک پروژه ملی و اساسی است که در اجرای آن همه دستگاه ­ها طبق قانون باید بسیج شوند. انتخا بات شکوه همبستگی و زندگی توأم با مدنیت یک ملت است.

چاوشی تصریح کرد:‌ورود بیش از ۹۷ هزار نفر عامل اجرا و نظارت در سطح استان تهران نیازمند همکاری و هم فکری مستمر، آموزش و... طی دو ماه باقیمانده است و این کار عظیم نیازمند مشارکت و همکاری همه جانبه همه دستگاه­ ها و مدیران محترم استانی است.

وی با بیان اینکه ما در ۶۲۰۰ شعبه استان برای دو انتخابات مهم باید رأی بگیریم، اظهار داشت: این کار گسترده و مهم نیازمند همراهی و همکاری و هماهنگی است. همگی از هرگونه اقدامی که سبب نگرانی و دلسردی جامعه شود باید بپرهیزیم. در ۱۹ شهر استان تهران شهرهایی که شوراهای آنها کرسی ۷ و ۹ نفره دارند انتخابات الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی استانداری تهران اضافه کرد: کمیته­‌های مختلف ستاد انتخابات، اعم از امنیتی، انتظامی، اطلاع­ رسانی، حقوقی و فن­آوری و پشتیبانی و استعلامات همگی در جهت تحقق این مهم فعال شده ­اند و نمایندگان دستگاه‌­های مختلف در این کمیته­‌ها باید فعالانه عمل و مشارکت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج