جاباما
۴۹۹۳۲۶
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

توصیه ظریف به ترامپ در مورد اجرای برجام

وزیر خارجه ایران گفت: دولت آمریکا خواهد فهمید که تحریم فایده ای نخواهد داشت و اجرای توافق بهترین گزینه خواهد بود.

خبرگزاری میزان: ،وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین با وی ضمن بی فایده دانستن تحریمهای تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت دولت باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تحریمهای شدیدتری را بر ضد ایران برقرار کرد.

محمد جواد ظریف گفت دولت جدید آمریکا خواهد فهمید که تحریمها بر ضد ایران فایده ای نخواهد داشت و اجرای توافق بهترین گزینه خواهد بود.

وزیر امور خارجه ایران گفت :« ایران معتقد است عاملی که موجب شد آمریکا در مذاکرات شرکت کند برای راستی آزمایی ایران نبوده است ، آنها در دوره اوباما همه گزینه های دیگر را آزمایش کردند و دولت اوباما تحریمهای شدیدتری را بر ضد ایران اعمال کرد اما این تحریمها نه تنها تأثیر اقتصادی نداشت بلکه در عرصه سیاسی نیز تأثیری نداشت ، این تحریمها نتیجه سیاسی کاملا معکوس آن چیزی را که آنها به دنبال آن بودند داشت و در پی این تحریمها ایران توانمندی خود را در برنامه هسته ای صلح آمیز تقویت کرد. بنابراین در خصوص دولت جدید معتقدم آنها دیر یا زود خواهند فهمید که بهترین گزینه اجرای توافق است.»

رژیم صهیونیستی بزرگترین تهدید هسته‌ای برای منطقه و جهان است

محمد جواد ظریف گفت« اسرائیل هر روز حقوق فلسطینی ها را نقض می کند و بزرگترین و تنها تهدید هسته۰ای برای منطقه و جهان است و اقدامات خصمانه بر ضد همه ملتهای منطقه از جمله لبنان ، فلسطین و اردن و سوریه و تقریباً همه کشورهای منطقه و حتی مصر مرتکب شده است. همه این کشورها روزی با حمله اسرائیلی ها مواجه شده اند و آنها ( صهیونیستها) در کنار آن هر روزه اقدامات خصمانه ای را بر ضد فلسطینی ها مرتکب می شوند. علاوه بر این آنها مردم نوار غزه را محاصره کرده اند که همه اینها جنایت بر ضد بشریت است. اسرائیل همچنین در طول سالهای متمادی تلاش کرده است بر این جنایات خود سرپوش بگذارد تا بتواند به این جنایات ادامه دهد.»

ترکیه باید از رسیدن سلاح و منابع مالی و داوطلبان جدید به سازمانهای تروریستی جلوگیری کند

وزیر امور خارجه گفت ترکیه همسایه مهمی برای ایران است اما باید از رسیدن سلاح و منابع مالی و دواطلبان جدید به سازمانهای تروریستی جلوگیری کند.

محمد جواد ظریف افزود ترکیه همسایه مهمی برای ایران است و روابط دوستی با ایران دارد اما باید مانع حمایت مالی و تسلیحاتی سازمانهای تروریستی شود.

ظریف گفت : ترکیه همسایه مهمی است و یک طرف مؤثر و اساسی در این منطقه است و ما معتقدیم ترکیه باید از رسیدن سلاح و منابع مالی و داوطلبان جدید به سازمانهای تروریستی جلوگیری کند و این نقش محوری است. طبعاً ما برای ادامه همکاری با ترکیه در خصوص مسائل منطقه ای آمادگی داریم اما از نظر روابط دوجانبه در واقع ما روابط ویژه ای با ترکیه در سطح تجاری و ترانزیت و اقتصادی داریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای ظریف شما باآقای روحانی میگفتید اگه برجام و توافق نبود جنگ میشد اگه توافق نمیکردیم تامین آب خوردن هم برامون مشکل بود و اگه توفق نمیکردیم نفت هم نمیتوانستیم بفروشیم
      حالا چطور شده که تغییر موضع دادید و میگید تحریمهای بدتر از این اوباما هم اثری نداشت چندتا سوال تو ذهن میاد
      1-اگه تحریمها بی اثر بود چرا اینهمه هزینه صرف برجام شد؟
      2-چه عاملی باعث شده که از موضع قبلی تون برگردید؟
      3-شما که میگفتید در صورت بدعهدی ویا نغز برجام ما در کمترین زمان ممکن میتونیم به زمان قبل از برجام برگردیم پس چرا باتوجه به بدعهدیهای طرف مقابل واکنشی نشان داده نمیشود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج