جاباما
۴۹۹۳۴۶
۲۴ نظر
۵۰۱۰
۲۴ نظر
۵۰۱۰
پ

چرا هیچ گروهی احمدی نژاد را از خود نمی داند؟

احمدی نژاد و یارانش هفته های اخیر فضای خبری را قبضه کرده اند و با فعالیت ها گسترده سیاسی و خبری بحث های فراوانی را ایجاد کرده اند. این فعالیت های همه عرصه ها را در بر می گرد از سیاست خارجی تا فرهنگ و اقتصاد، از نامه نگاری و توصیه های دوستانه به "عالیجناب ترامپ" تا نامه نگاری و "گلایه های برادرانه" از رئیس دولت اصلاحات.

فرارو: احمدی نژاد و یارانش هفته های اخیر فضای خبری را قبضه کرده اند و با فعالیت ها گسترده سیاسی و خبری بحث های فراوانی را ایجاد کرده اند. این فعالیت های همه عرصه ها را در بر می گرد از سیاست خارجی تا فرهنگ و اقتصاد، از نامه نگاری و توصیه های دوستانه به "عالیجناب ترامپ" تا نامه نگاری و "گلایه های برادرانه" از رئیس دولت اصلاحات.
آخرین اقدام احمدی نژادی‌ها توسط اسفندیار مشایی صورت گرفت نامه او به رئیس دولت اصلاحات بحث های تازه را در فضای رسانه ای ایجاد کرده است.

اسفندیار رحیم مشایی در نامه خود به رییس دولت اصلاحات از آنچه که تخریب حمید بقایی توسط رسانه ها و فعالان اصلاح طلب خوانده است انتقاد کرد.

حمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد در دولت دهم اعلام کرده است کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می شود. پیش از آن احمدی نژاد پس از اعلام توصیه رهبر انقلاب مبنی بر اینکه در انتخابات نامزد نشود، اعلام کرد که نه کاندیدا می شود و نه از کسی حمایت می کند.

به عقیده مشایی رسانه های اصلاح طلب از آن جهت که بقایی را رقیب خود می دانند او را تخریب می کنند. به گفته مشایی جریان احمدی نژاد جریانی "اصلاح طلب" است.

او در نامه خود با اشاره به دو انتخابات سال های ۸۴ و ۸۵ نوشته است: «مایلم با اصرار بر این حقیقت تاکید کنم که اکثریت قاطع مردم در این دو رویداد مهم، با نفی شرایط موجود و با رویکردی بسیار اصلاح طلبانه، از جناح موسوم به اصلاحات عبور کرده و با تایید فهم خویش در انتخابات ۸۴ بر مطالبۀ اصلاح گرایانه خود در سال ۸۸، پافشاری کردند.»

اسفندیار رحیم مشایی پیش از این در سخنرانی به حمایت قاطع از نامزدی حمید بقایی در انتخابات ریاست جمهوری پرداخته بود. رحیم مشایی گفت "من افتخار میکنم اگر شباهتی به احمدی‌نژاد داشته باشم اما اعلام میکنم بقایی به احمدی‌نژاد شبیه‌تر است."

رحیم مشایی همچنین اظهار کرد که احمدی‌نژاد برای حمایت از افراد محدودیت دارد اما "افراد منعی ندارند که بگویند ایشان را دوست داریم و از ایشان دست نمی‌کشیم."

او و محمود احمدی نژاد و حمید بقایی در روز درختکاری یک درخت کاشتند که بازتاب گسترده ای در رسانه ها داشت و حرکتی انتخاباتی تفسیر شد.

در همین حال محمود احمدی نژاد هم با انتشار بیانیه و ویدئو به نقد دولت حسن روحانی می پردازد. حمید روحانی نیز در شبکه های اجتماعی دیدگاه هایش درباره مجموعه مسائل سیاسی و اقتصادی کشور بیان می کند. او در تازه ترین اظهار نظرش ادعا کرده است که اگر رییس جمهور شود می تواند یارانه نقدی را در سه مرحله به ۲۵۰ هزار تومان برساند.

در همین حال هیچ یک از گروه های سیاسی احمدی نژاد را به عنوان بخشی از جریان خود نمی پذیرند. نه اصولگرایان زیر بار فعالیت های آنها می روند و نه اصلاح طلبان آنگونه که مشایی ادعا می کند رویکرد و فعالیت هایشان را اصلاح طلبانه تفسیر می کنند.

محمد صادق جوادی حصار تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح طلب وضعیت و روند کنونی جریان احمدی نژاد به طور مشخص ادعای اسفندیار رحیم مشایی درباره "اصلاح طلب" بودن این جریان را در گفت و گو با فرارو بررسی کرد.

به گفته جوادی حصار "اصلاح طلبی فرآیند فکری و فرهنگی است و بابش بر روی هیچ فرد و گروهی بسته نیست. مردم عمل اصلاح طلبانه را تشخیص می دهند."

این تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب با مطرح کردن سه شاخص؛"شفافیت در عملکرد اقتصادی، سیاسی و ..." ، "تمکین به رای مردم" و "قانون مداری" به عنوان مهمترین شاخص های اصلاح طلبی، اظهار کرد: «آقایان احمدی نژاد، بقایی و مشایی توضیح دهند که در دوران ریاست جمهوری نهم و دهم چقدر در این سه شاخص موفق بوده اند.»

جوادی حصار معتقد است: «باب اصلاح طلبی همیشه باز است منوط به اینکه این سه شاخص مبنای عمل قرار گیرد و اگر تاکنون در عمل به آن ها ضربه و خدشه ای وارد کرده اند آن را اعلام و اصلاح کنند.»

جوادی حصار همچنین گفت: «من معتقدم اساسا درباره تیم احمدی نژاد نباید برخورد حذفی صورت گیرد. آن ها باید وارد فعالیت سالم انتخاباتی شوند. حرف بزنند، بیانیه دهند و از مردم رای بگیرند.»

اما این تحلیلگر مساائل سیاسی تاکید کرد که "با وعده سرخرمن، فریب و عمل غیر شفاف نمی توان ادعای اصلاح طلبی کرد. تنها حرف شاخص اصلاح طلبی نیست. همه افراد می توانند شعار اصلاح طلبانه دهند اما عمل اصلاح طلبانه اهمیت دارد، نه شعار. مثلا آقای روحانی مدعی اصلاح طلبی نیست اما عملکردش اصلاح طلبانه است."

جوادی حصار درباره اینکه برخی ناظران معتقدند احمدی نژاد و یارانش مثل گذشته سعی می کنند با رفتارهای پوپولیستی به اهدافشان برسند، گفت: «آنها در رفتارهای پوپولیستی هم غیر واقعی عمل می کنند. پوپولیسم یعنی توجه به مطالبات توده مردم تاجایی که امکان آن فراهم است. این مسئله خیلی ناپسند نیست. رفتارهای پوپولیستی تا زمانی که منطبق با واقعیات باشد مضموم نیست. اما مردم را به جای آب به سراب حواله دادن و و عده دروغین و غیر واقعی دادن عوامفریبی است.»

او گفت: «عوامفریی استفاده از نقطه ضعف مردم به نفع خود است. معلوم است وقتی فردی همه چیزاش را باخته است. در مناسبات اقتصادی شکست خورده است، وقتی کسی به او می گوید اگر من بیایم ۲۵۰ هزار تومان یارانه می دهم پیش خود می گوید شاید داد، به سمت او می رود.»

جوادی حصار با بیان اینکه یکی از وظایف حاکمیتی نظام این است که از اینگونه اقدامات عوامفریبانه پیشگری کند"، اظهار کرد: «اینگونه اقدامات احساسات مردم را جریحه دار می کند. دودش به چشم همه می رود. هیزم و سوختش هم نظام و سرمایه های نظام می شود.»

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به برخی رفتارها در دولت احمدی نژاد برای گل آلود کردن فضا و در نتیجه ماهی گیری از آن، گفت: «سازمان مدیریت را منحل کردند وبرنامه و نظام اقتصادی را از بین بردند. این قطعا یک رفتار غیر اصلاح طلبانه است چرا که با این کار اقتصاد را از شفافیت خارج کردند.»

او افزود: «بودجه کشور را که به صورت سالانه تصویب می شد به بودجه فصلی تبدیل کردند. این خود شفافیت اقتصادی را به شدت زیر سوال می برد. طوری بودجه بسته می شد که مشخص نبود سه ماه آینده چه خبر است. بی برنامگی و عمل ملوک الطوایفی به هیچ عنوان اصلاح طلبانه نیست. اعتبارات ملی را به جای تصویب در هیات دولت به استان ها می بردند و تصویب می کردند زیر فشارهای بومی و منطقه ای.»

جوادی حصاردر پایان اظهار کرد: «آقای مشایی به جای ادعای اصولگرا بودن توضیح دهد که آن همه درآمد نفت در دوران دولت نهم و دهم کجا رفت؟ و چگونه هزینه شد؟ به جای تقاضای عدم هجمه بهتر است تقاضای ایجاد دیالوگ کنند چرا که هیچ کس در پی تخریب آنها نیست. آقای مشایی و بقایی توضیح دهند چرا معاون اول دولت پیشین الان در زندان است؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      دلشون دكل نفتي ميخواد دكلشون تموم شده دنبال دكل ميگردن.

    • بدون نام

      احمدی نژاد رای میاره

    • بدون نام

      احمدی نژاد مردمی و از جنس مردم بود اما متاسفانه بلد نبود و در کل خراب کرد هرچند فشارهای خارجی هم بی تاثیر نبود.
      خیلی زحمت کشید اما حرف مفت بیشتر زد

    • حسین

      فکر نمی کنم فرقی کنه که کی رییس جمهور بشه برای مردم عادی تفاوتینباید داشته باشه ادارات همینه فساد ریشه کن بشو نیست مردم در ادارات سرگردانند کسی پاسخگو نیست حالا چه فرقی میکنه

    • صادق

      هرکاری کنن و هرچی بگن ما هنوز احمدی نژاد و اطافیانشو اصول گرا میدونیم،حق ندارن خودشونو به اصلاحات بچسبونن،

    • بدون نام

      وقتی مردمی باشی هیچ گروهی قبولت نداره

    • بدون نام

      چون ازش میترسند رای بیاره رسواشون کنه چاپ کن تو را خدا

    • بدون نام

      چون عارشون میاد چون کسر شأن هستش بخاطر اون هیچکس قبولش نداره

    • بدون نام

      داداش خودتو به نفهمی نزن خودت بیشتر از هر کسی میدونی که احمدی نژتد نمیخواد عضو حزب و گروهی بشه احمدی نژاد متعلق به مردم هستش و تمام

    • هادی خراسان جنوبی

      چاپ کن نبایدهیچ حزبی باشه چون مردمی هست واینقدرکه بفکرخودتون هستیدبه فکربیکارهای جامعه. هم باش دهه شصت که سرکارنیست باچه کارکندفقط زن طلاغ بده بمیره مرگ زودرس پیری زودرس بیمه بیکاری هم نمیکنیدشغل هم نداربدپول هم اضافه نیست کمبودهمیشه داریدبزاربیادیارانش مردم هوشیارندوبیدارشماکه نه کم داری نه غم ولی اون همه چیزجامه درک کرده نفت گازمعدن کجامیره فقط کافی جلوی اختلاس دونفرگرفته بشه بده به ملت بقیه مال شما

    • بدون نام

      او وهمکارانش شیفتگان قدرتند نه تشنگان خدمت .رای مردم برایشان اهمیت دارد نه خودشان. هشت سال تکرار نشدنی فرصت کمی نبود .در آمدهای نفتی افسانه ای وتخریب های تاریخی وفسادهای بزرگ بانکی جبران ناپذیر وجوانان تحصیل کرده که بدون شغل و مجرد پیر شدند. علت حضور او وهمدستانش بخاطر آتوی بزرگی است که در دست دارد و غیرمنصفانه استفاده می کند و هرگز درد وطن و ملت ندارند .جریان چیز دیگری است . فاعتبروا یا اولی الابصار!

    • بدون نام

      احمدی نژاد تو قلب ملته نیاز به هیچ گروهی نداره

    • بدون نام

      احمدی نژاد سرباز امام زمان است که امام زمان هم اورا یاری میکند انشاءالله ما هم جز یاران امام زمان باشیم

    • بدون نام

      چون‌یک‌انسان بابد ادب شخصیت عقل وجدان شعور شرف ومردانگی داشته باشه این مردک نداره

    • فرهاد

      اینکه پرسیدن نداره.احمدی نژاد یه رییس جمهور مردمی بود ووابسته به چپ وراست واین حزب اون حزب واین گروه واون گروه نبود.مسلما هیچ گروهی اونا از خودش نمیدونه.ما مردم اونا از خودمون میدونیم.به کوری چشم بعضی ها

    • شیرمجمدی

      برای/ این که همه گروهای سیاسی از هر جریان به جای مردم سالاری مردم سواری کرده اند طی سی سال گذشته نماز پشت آقا شام راسر سفره معاویه به ریش مردم خندیده اند وجدانا غیر این ست

    • بدون نام

      چمن احمدی نژاد فردگروه هانیست ایشان فردی مردمی واز جنس مردم است.ومردم همه گروههارا انگشت به دهان خواهند گذاشت .دولت 11دهم یک دوره ای است

    • بدون نام

      درود خدا بر احمدی نژاد امامها هم تنها بودن.حقوق شهروندی

    • بدون نام

      چرا احمدی نژاد دوست نداشتن معسولینی که حقوقهای نجومی خوردن اشرف گری می کنند به فکر مملکت نیستند دوست ندارن کسی که مثل احمدی نژاد چون واقعا مرد دلسوز صداقت راستگو پاک دامن هستند این اقایان دشمن احمدی نژاد هستند اگر احمدی نژاد باشد دیگر نمی تواند غارت گری کنند بیت‌المال را به غارت ببرند

    • رزمنده دفاع مقدس

      ریاست خوب در جهان آشفته اخلاق مداری صداقت وشفاف بودن شناخت فرهنگ وروابط بین المللی قوی میخواهد با وزیر خارجه ای در حد آقای ظریف وتیمش و برجامداری

    • بدون نام

      احمدی.نژاد حتی اگه بدم باشه باز چون روحانی و دار و دسته شو.می چزونه دمششش گررررم

    • محمد جواد

      احمدی نژاد در دوره دوم ضعیف بود ولی مثل دولت یازدهم به ملت خیانت نکرد و ایران وایرانی را سکته یه پول نکرد . نه ترکیه نه عربستان هیچکدوم جرآ نمی کردند دراون زمان به ایران چپ نگاه کنند ولی حالا به ایران فخر میفروشند . دولت یازدهم احمدی نژاد را روسفید کرد.

    • بدون نام

      واضح ه
      حتما احمدي نژاد خودش رو از هيچ گروهي نمي دونه

    • بدون نام

      چون احمدی نژاد مال ماست
      رئیس جمهور قلوب ما محرومین و ضعفاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج