۴۹۹۴۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ملکه انگلیس آغاز مذاکرات برگزیت را تایید کرد

ملکه الیزابت روز پنجشنبه با تایید لایحه جنجالی برگزیت که پیشتر بدون هیچ اصلاحی در آن به تصویب مجالس عوام و اعیان رسیده بود، به طور رسمی با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موافقت کرد.

خبرگزاری ایرنا: ملکه الیزابت روز پنجشنبه با تایید لایحه جنجالی برگزیت که پیشتر بدون هیچ اصلاحی در آن به تصویب مجالس عوام و اعیان رسیده بود، به طور رسمی با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موافقت کرد.

'ترزا می'، نخست وزیر انگلیس بدین ترتیب می تواند به طور رسمی مذاکرات خروج بریتانیا را از اتحادیه اروپا آغاز کند.

پارلمان انگلیس شامگاه دوشنبه از لایحه جنجالی برگزیت بدون هیچ گونه اصلاحیه ای در آن، حمایت و بدین ترتیب راه را برای فعال شدن ماده 50 پیمان لیسبون و خروج این کشور از اتحادیه اروپا هموار کرده بود.

نمایندگان پارلمان انگلیس با تصویب لایحه برگزیت، گام نهایی را برای واگذار کردن اختیارات کامل به دولت 'ترزا می' جهت فعال کردن ماده ۵۰ پیمان لیسبون و آغاز فرایند مذاکرات رسمی برای خروج از اتحادیه اروپا با بروکسل، برداشتند.

با تصویب مجلس اعیان، لایحه برگزیت تنها منتظر امضاء و مهر سلطنتی بود که انتظار می رفت امروز ( سه شنبه ) صورت گیرد.

'ترزا می' نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه گذشته در اظهاراتی در نشست مجلس عوام اعلام کرد که ماده ۵۰ پیمان لیسبون را تا پایان ماه مارس ( یازدهم فروردین ماه) رسما فعال خواهد کرد.

بر اساس ماده 50 پیمان لیسبون که در دسامبر 2007 میلادی تصویب شد، دولت‌هایی که بخواهند از اتحادیه اروپا خارج شوند، باید این ماده را فعال و مطابق آن عمل کنند.

براساس این ماده، دولت متقاضی خروج از اتحادیه اروپا با فعال‌سازی ماده ۵۰، دو سال فرصت خواهد داشت تا چگونگی خروج از اتحادیه، نحوه عقد قرارداد با دیگر کشورهای عضو اتحادیه و شرایط مربوط را از جمله چگونگی دسترسی به بازار مشترک، چگونگی تردد شهروندان کشورها و وضعیت افرادی که در کشورهای دیگر زندگی و کار می‌کنند، تدوین کنند اما دولت‌های ۲۷ کشور دیگر، باید این موارد را به تصویب برسانند.

در مدت این دو سال، دولت انگلیس کماکان متعهد است تعهداتش را به‌عنوان عضو اتحادیه اروپا، اجرا کند.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلندشمالی) در روز ۲۳ ژوئن ماه جولای ۲۰۱۶ ( سوم تیرماه ۱۳۹۵) با شرکت در همه‌پرسی رأی به خروج از اتحادیه اروپا دادند.

در همه‌پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه ) 51.9 درصد مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا و 48.1درصد آنها به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج