۵۰۰۱۱۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قهرمانی نیمه کاره و قهرمانی درسته!

سرخپوشان پایتخت در سالی که رو به اتمام است رکورد های ویژه ای از خود به جای گذاشتند و روند آن ها، دربردارنده نکات جالبی بود.​​​​​​​

ورزش سه: شاگردان برانکو ایوانکوویچ در سالی که گذشت، با اختلاف بهترین تیم ایران بودند. آن ها در لیگ ۷۴ امتیاز کسب کردند و با نزدیک ترین رقیب یعنی تراکتورسازی، ۱۲ امتیاز اختلاف دارند. در ۳۴ بازی رسمی شان ۲۴ برد کسب کردند و به ۷ مساوی رسیدند و تنها ۴ بار طعم شکست را تجربه کردند. حال ما به شکلی متفاوت آمار تیم پرسپولیس را بررسی کرده ایم؛ با ما همراه باشید.

۱) مهاجم اوکراینی تیم پرسپولیس که با قراردادی ۸۴۰ میلیونی به این تیم پیوسته بود در طول نیم فصل تنها یک گل به ثمر رساند و آماری ضعیف از خود به جای گذاشت.

۲) پرسپولیسی ها دو بار در سال ۹۵ موفق شدند بازی های عقب افتاده را برگدانده و با برد خاتمه دهند. اولی دیدار با سیاه جامگان در نخستین دیدار سال ۹۵ بود که سرخ ها ده نفره دو بار به بازی برگشته و ۳-۲ برنده شدند و دومی هم بازی با الوحده بود که به شکلی رویایی بازهم با نتیجه ۳-۲ به پیروزی رسیدند.

۳) سرخپوشان پایتخت امسال هیچگاه در رده ای پایین تر از رده سوم قرار نگرفتند. آن ها ۲۱ هفته در صدر بودند و روی هم ۱۰ هفته در رتبه های دوم و سوم!

۴) پرسپولیسِ ۹۵ تنها ۴ بازی غیر از لیگ برتر انجام داد. آن ها در سه بازی لیگ قهرمانان به یک تساوی، یک پیروزی و یک شکست دست یافتند و در جام حذفی نیز در وقت های قانونی مقابل قشقایی مساوی کردند اما در پنالتی مغلوب حریف شیرازی شدند.

۵) صدرنشین لیگ شانزدهم، در طول سال ۵ بار با ضربه پنالتی به گل رسید. جری بنگستون ۲ بار و رامین رضاییان ۳ بار موفق به این کار شدند.

۶) بیشترین برد متوالی تیم پرسپولیس ۶ بُرد است. آن ها از هفته پانزدهم تا بیستم لیگ شانزدهم به صورت متوالی پیروز بودند و در این ۶ بازی ۱۳ گل زده و هیچ گلی نخوردند.

۷) در ۳۴ بازی سال اخیر، تنها در ۷ بازی دروازه تیم پرسپولیس بیش از یک بار باز شد.

۸) احمد نوراللهی که وارث شماره هشت سرخ هاست، سال تلخی را پشت سر گذاشت. او ابتدا در لیگ پانزدهم جام قهرمانی را از دست داد و در لیگ جاری نیز پس از یک نیم فصل نیمکت نشینی، خود را سرباز کرد اما به دلیل محرومیت تیم تراکتور، خانه نشین شد.

۹) پنج بار لوبانف و ۴ بار رادوشویچ سنگربانان تیم پرسپولیس در سال ۹۵ بودند تا مجموعا ۹ بار دروازه سرخ ها به دروازبان خارجی سپرده شود.

۱۰) شاگردان برانکو ایوانکوویچ در ۱۰ بازی با تفاضل بیش از یک گل پیروز شده اند. استقلال تهران، اس اهواز، گسترش فولاد، سپاهان، نفت تهران (دو بار)، سیاه جامگان، فولاد، صبا و تراکتورسازی تیم هایی بودند که در این سال با تفاضل بیش از یک گل به پرسپولیس باختند.

۱۱) بیشترین بُرد پرسپولیس در ماه های دوازده گانه در بهمن ماه رخ داد. یازدهمین ماه سال برای این تیم خوش یمن بود و آن ها به ۴ پیروزی رسیدند و ده گل نیز زدند.

۱۲) سرخپوشان پایتخت در ۱۲ بازی بیش از ۵۰ هزار تماشاچی را به ورزشگاه کشاندند. دیدار پرسپولیس - تراکتور با ۷۵ هزار تماشاگر، رکورددار این زمینه است.

۱۳) دیگر مهاجمان پرسپولیس به غیر از مهدی طارمی ۱۳ گل در طول سال برای پرسپولیس زدند. امیری ۷ گل، بنگستون ۳ گل، علیپور ۲ و پریموف یک گل برای این تیم به ثمر رساندند.

۱۴) علیرضا بیرانوند دروازبان شماره یک پرسپولیس در لیگ شانزدهم ۱۴ کلین شیت ثبت کرد. شاید اگر او در نیم فصل لیگ قبل به پیراهن سرخ می رسید، هم این آمار بیشتر می شد و هم پرسپولیس قهرمان لیگ!

۱۵) پانزده بازیکن مختلف در این سال برای پرسپولیس گلزنی کردند. مهدی طارمی با ۲۰ گل بیشترین تعداد گل را زده است.

۱۶) ارتش سرخ در سال جاری در ۱۶ استادیوم مختلف به میدان رفته است. جدا از ورزشگاه آزادی، ورزشگاه های تبریز و اهواز با سه میزبانی بیشترین تعداد میزبانی را از پرسپولیس داشته اند.

۱۷) شاگردان ایوانکوویچ در سال ۹۵، ۱۷ بار در ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان به میدان رفتند که ماحصل آن ۱۳ برد ۱ باخت و ۲ مساوی بود و در مجموع بیش از ۹۰۰ هزار هوادار از بازی های آن ها دیدن کرد.

۱۸) مهدی طارمی در این سال و در رقابت های لیگ برتر ۱۸ بار گلزنی کرد. استقلال، سیاه جامگان، سپاهان و الوحده با دریافت دو گل از او، در این زمینه پیشتازند.

۱۹) اگر دیدار با الهلال را که در عمان برگزار شد را جزو بازی های خارج از خانه پرسپولیس محسوب کنیم، آن ها ۱۹ بازی خارج از خانه برگزار کردند و ۱۱ با پیروز شدند، به ۵ مساوی رسیدند و ۳ بار هم مغلوب شدند.

۲۰) هافبک های پرسپولیس در سال ۹۵ روی هم ۲۰ پاس گل دادند. محسن مسلمان با ۹ پاس گل در صدر جدول پاس گل دهنده های این تیم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قرمز رنگ خونه سرور آسمونه
      آبی رنگ آبه جاش توی .....ضلابه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج