جاباما
۵۰۰۱۸۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

رشد بورس در آخرین روز معاملاتی سال ۹۵

در آخرین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در سال ۹۵ دماسنج بازار سرمایه ۴۹۲ واحد رشد کرد و اکثریت نمادها برخلاف روزهای گذشته شرایط صعودی را در قیمت پایانی‌شان تجربه کردند.

خبرگزاری ایسنا: در آخرین روز معاملات بورس اوراق بهادار تهران در سال ۹۵ دماسنج بازار سرمایه ۴۹۲ واحد رشد کرد و اکثریت نمادها برخلاف روزهای گذشته شرایط صعودی را در قیمت پایانی‌شان تجربه کردند.

امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران بیش از ۴۹۲ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۲۳۰ واحدی رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن با رشد ۱۵۰ واحدی مواجه شد و در تراز ۱۵ هزار و ۷۷۲ واحدی نشست.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۶۵۹ واحد رشد به عدد ۸۴ هزار و ۷۲۵ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب ۳۷۹ و ۸۸۰ واحد بالا رفتند.

در معاملات امروز نماد ملی صنایع مس ایران ۷۱ واحد در شاخص تأثیر مثبت گذاشت. در این نماد بیش از ۹۱ درصد از خریدها مربوط به حقوقی‌ها و مابقی مربوط به حقیقی‌ها بود.

نماد فولاد مبارکه اصفهان و شرکت ارتباطات سیار ایران نیز پس از صنایع مس ایران بیشترین تأثیر را برروی دماسنج بازار داشتند.

در طرف مقابل پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو، نفت و گاز پتروشیمی تأمین و سایپا بیشترین تأثیر کاهشی را روی شاخص گذاشتند. در نماد پالایش نفت اصفهان ۹۰ درصد از خریدها مربوط به افراد حقیقی و مابقی مربوط به حقوقی‌ها بود.

همچنین در گروه استخراج کانه‌های فلزی امروز تمام نمادها روند افزایشی را تجربه کردند به طوری که نمادهای باما، توسعه معادن روی ایران و معادن بافق تا حدود پنج درصد در آخرین قیمت معامله رشد را نشان دادند.

در گروه فلزات اساسی نیز اکثرت نمادها شاهد روند صعودی بودند و در نمادهایی همچون فرآوری مواد معدنی ایران در ساعاتی از دادوستدها شاهد صف خرید بودیم. گروه کاشی و سرامیک از جو مثبت بازار بی‌بهره نبود به طوری که چهار نماد باز در این گروه شاهد رشد در قیمت پایانی و یک نماد قیمت پایانی‌اش نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته گذشته تغییری نداشت.

اما در گروه خودرویی‌ها تعداد زیادی از نمادها روند صعودی را تجربه کردند، هرچند نماد معاملاتی دو خودروساز بزرگ ایران سایپا و ایران‌خودرو با کاهش در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند به طوری که این دو نماد از نمادهایی بودند که بیشترین تأثیر کاهشی را روی دماسنج بازار سرمایه گذاشتند.

از جمله معاملات درون گروهی امروز می‌توان به دادوستدهایی در نمادهای بانک ملت، گروه دارویی برکت، شرکت ارتباطات سیار ایران، سرمایه‌گذاری البرز، کویرتایر و بانک اقتصاد نوین اشاره کرد. به عنوان نمونه در نماد شرکت ارتباطات سیار ایران حدود ۴۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان تنها در یک معامله درون‌گروهی کد به کد شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به عدد ۳۵۱ میلیارد و ۱۳۶ میلیون تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۹۶۹ میلیون و ۱۲۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۴ هزار و ۷۵۴ نوبت دادوستد شد.

آیفکس نیز امروز چهار واحد رشد داشت و به رقم ۸۷۵.۴ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی بورس و فرابورس تهران در سال ۹۵ به رقم ۴۴۱ میلیارد و ۳۷۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و حجم معاملات به رقم یک میلیارد و ۱۴ میلیون سهم و اوراق قابل معامله بالغ شد. تعداد معاملات نیز به ۱۸ هزار و ۲۹۳ واحد رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نوشدارو بعد از مرگ سهراب.
      بانکهای حاضر در بورس ورشکسته هستن و تمام سهامداران خودشون رو هم ورشکسته کردن. نماد بانک صادرات 9 ماهه که تعطیله. بانک ملت با نصف ارزش ورود به مجمع بازگشایی کرده. حالا بالا رفتن قیمت نمادهایی مثل فملی و خودرو چه کمکی به این بازار ورشکسته میکنه؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج