جاباما
۵۰۰۲۱۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فوتبال عجیب در خیابان های انگلستان

جمعیتی از بازیکنان با سروصدا و داد و بیداد سعی می کنند کنترل یک توپ فوتبال بزرگ را به دست بگیرند. این بازی شباهت کمی به فوتبال و قوانین کمی دارد و تنه زدن و هل دادن بخش ضروری این بازی است.

برترین ها: هرسال در چهارشنبه توبه یا خاکستر، منظره شلوغ و پرهرج و مرجی در کوچه ها و خیابان های اشبورن در انگلستان راه می افتد، جمعیتی از بازیکنان با سروصدا و داد و بیداد سعی می کنند کنترل یک توپ فوتبال بزرگ را به دست بگیرند. این بازی شباهت کمی به فوتبال و قوانین کمی دارد و تنه زدن و هل دادن بخش ضروری این بازی است.
به خصوص ابعاد زمین بازی و طول بازی عجیب و غریب است. دو سنگ های آسیاب نقش دروازه ها را دارند و ۵ کیلومتر از هم فاصله دارند و بازی ۱۶ ساعت در دو روز طول می کشد. این بازی حداقل از قرن دوازدهم در انگلستان و در شهر دربشایر از سال ۱۶۶۷ برگزار می شود، اگرچه ریشه های دقیق بازی نامعلوم است. درحال حاضر فقط یک نسخه از اسناد قدیمی وجود دارد که طبق آن توپ اصلی یک سر بریده بود که به میان جمعیتی که اعدام را مشاهده می کردند انداخته می شد. توپی که امروزه با آن بازی می شود از چوب پنبه ساخته شده تا وقتی به رودخانه می افتد شناور بماند.
این بازی بین اهالی شمال شهر و جنوب شهر برگزار می شود. برخلاف روش سنتی، برای گرفتن امتیاز بازیکنان باید توپ را به سمت دروازه خودشان ببرند. توپ به ندرت لگد زده می شود و فقط حمل می شود. وقتی به هدف که یک سنگ آسیاب بزرگ است می رسند، سه بار با توپ به آن ضربه می زنند تا امتیاز ثبت شود. بازی در هر دو روز ساعت 2 بعدازظهر آغاز می شود و تا 10 شب ادامه دارد. اگر قبل از 5 عصر گل زده شود یک توپ جدید رها می شود و بازی از مرکز شهر دوباره آغاز می شود. هیچ محدودیتی در تعداد بازیکنان و یا ابعاد منطقه بازی وجود ندارد. بازی در سراسر شهر برگزار می شود گرچه از مناطق خاصی مثل کلیسا و گورستان اجتناب می شود. در این دو روز مغازه ها بسته می شوند تا کمتر خسارت ببینند، هم چنین مجروح شدن بخشی از این بازی است.
فوتبال عجیب در خیابان های انگلستان
فوتبال عجیب در خیابان های انگلستان
فوتبال عجیب در خیابان های انگلستان
فوتبال عجیب در خیابان های انگلستان
فوتبال عجیب در خیابان های انگلستان
فوتبال عجیب در خیابان های انگلستان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج