۵۰۰۲۶۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

راز بی‌حالی و خواب آلودگی در فصل بهار

یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه خواب آلودگی برخی افراد در این فصل امری طبیعی است و نیاز به درمان ندارد، عنوان کرد: برخی افراد در فصل بهار به دلیل تغییراتی که در غده هیپوتالاموس آنها رخ می‌دهد، دچار خواب آلودگی می‌شوند.

خبرگزاری آنا: یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه خواب آلودگی برخی افراد در این فصل امری طبیعی است و نیاز به درمان ندارد، عنوان کرد: برخی افراد در فصل بهار به دلیل تغییراتی که در غده هیپوتالاموس آنها رخ می‌دهد، دچار خواب آلودگی می‌شوند.
دکتر سعید قزوینیان، متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه در فصل بهار برخی افراد دچار خواب آلودگی می‌شوند، اظهار کرد: خواب آلودگی در فصل بهار علل مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به تغییر میزان نور خورشید، دما، رطوبت، تغذیه، فعالیت و ... اشاره کرد.
وی افزود: برخی از پژوهشگران کاهش ویتامین C را از دیگر علت‌های خواب آلودگی در فصل بهار می‌دانند و معتقد هستند که افراد در فصل زمستان به واسطه مصرف مرکبات میزان بالایی ویتامین C دریافت می‌کنند که این میزان در فصل بهار کاهش می‌یابد و این عامل بر غده هیپوتالاموس تاثیر می‌گذارد و فرد احساس خواب آلودگی می‌کند.
این متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: به افراد توصیه می‌شود برای مقابله با خواب آلودگی در فصل بهار از یک الگوی مناسب خواب پیروی کنند، بدین صورت که شب‌ها ساعت مشخصی به رختخواب بروند و صبح‌ها ساعت مشخصی از خواب بیدار شوند.
قزوینیان یادآور شد: هم‌چنین به افراد تاکید می‌شود برای داشتن یک خواب آرام محل مشخصی را برای خوابیدن انتخاب کنند و فضا را برای داشتن یک خواب مناسب آماده کنند برای مثال در فضایی بخوابند که نور کم باشد و به هیچ وجه حین خواب به تماشای تلویزیون نپردازند.

وی با بیان اینکه غلبه بر خواب آلودگی در بهار نیاز به مراجعه به پزشک ندارد، گفت: خواب آلودگی زمانی نیاز به دارو درمانی و مراجعه به پزشک دارد که زندگی افراد مختل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج