جاباما
۵۰۰۳۴۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سین هشتم نوروز

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سمن‌ها را سین هشتم نوروز عنوان کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سمن‌ها را سین هشتم نوروز عنوان کرد.

زهرا احمدی‌پور در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان،اظهار کرد: سفر از همان ابتدای تصمیم شروع می‌شود و برای همین باید تصویر خوبی از مقاصد گردشگری در ذهن افراد وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در این رابطه رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید تصویر مثبتی از مقصد در ذهن فرد ایجاد کنند و در این میان زیرساخت‌ها نیز می‌بایست مناسب باشند چرا که خیلی از آنها اولویت‌های انتخاب را تعیین می‌کنند.

احمدی‌پور با بیان اینکه خدماتی که ارائه می‌دهیم نیز می‌تواند در گزینش مقصد موثر باشند، افزود: باید برنامه‌ریزی کرد که برای اقامت چه فرصت‌هایی می‌توانیم ارائه دهیم، از جاذبه‌های طبیعی، گردشگری، تاریخی، موزه و بازارها در این زمینه باید استفاده کرد و باید زمان‌هایی که اوج سفرهاست این فرصت‌ها را به مزیت تبدیل کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: همچنین در رستوران و هتل‌ها می‌توان با سرو غذاهای بومی ذائقه مردم را تغییر داد تا گردشگر برای چندین بار استان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کند، تنها نباید به تبلیغ در مبادی ورودی اکتفا کرد و معرفی جاذبه‌ها باید در بطن شهر آورده شود.

وی به هم‌افزایی بین دستگاه‌ها توصیه کرد و افزود: از این هم‌افزایی می‌توانیم در پیشبرد اهداف خود استفاده و نقشه راه و مسیر را در این رابطه آماده کنیم.

احمدی‌پور یادآور شد: استان می‌تواند در راستای توانمندی‌های خود درخواست تسهیلات بدهد و ما نیز موظفیم که آن را فراهم کنیم. خلق ثروت اتفاقی انجام نمی‌شود بلکه باید در قالب فرصت شناسایی و هدف‌گذاری شوند و سهم میراث فرهنگی، معنوی و تاریخی خود را در این راستا باید مشخص کنیم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه صنایع دستی به کالایی لوکس در کشور تبدیل شده است، گفت: بخش اعظمی از تولید صنعتگران ما در این حوزه روی دستشان مانده چرا که نوآوری در آنها وجود ندارد و در بطن زندگی مردم وارد نشده است.

وی با گلایه از اینکه هنر صنایه دستی در هیچ جای استان‌ها و ادارت به کارگیری نمی‌شوند، اضافه کرد: باید تولید صنایع دستی را با ایجاد نوآوری پیش برد.

احمدی‌پور سین هشتم نوروز را سمن ها عنوان کرد و گفت: آنان دیده بان سازمان در جاهایی که نظارتمان کمرنگ بوده، هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند، می‌توان بخش اجرایی نوروزگاه‌ها را به سمن‌ها واگذار کرد تا کارها با روند بهتری پیگیری شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج