۵۰۰۴۲۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

راهپیمایی گسترده انگلیسی ها علیه ترامپ

ده ها هزار تن از مردم انگلیس روز شنبه و در آستانه سالروز مبارزه با نژادپرستی، علیه سیاست های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و جریانات نژادپرستانه و اسلام هراسانه، در خیابان های لندن راهپیمایی کردند.

خبرگزاری ایرنا: ده ها هزار تن از مردم انگلیس روز شنبه و در آستانه سالروز مبارزه با نژادپرستی، علیه سیاست های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و جریانات نژادپرستانه و اسلام هراسانه، در خیابان های لندن راهپیمایی کردند.
شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی که از مقابل ساختمان 'بی بی سی' در قلب لندن شروع و تا ساختمان نخست وزیری و پارلمان انگلیس ادامه داشت، شعارهایی را علیه سیاست های ضدمهاجرتی ترامپ و «ترزا می» سر دادند.

آنها علاوه بر شعارهایی همچون «نه به اسلام هراسی»و «نه به نژاد پرستی»، «ترزا می شرمت باشد» خواستار مقابله با سیاست های تبعیض آمیز علیه اقلیت های قومی و مذهبی شدند.

تظاهر کنندگان همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتند که بر روی آن عبارت هایی همچون 'مهاجران خوشامدند'، 'در مقابل نژاد پرستی و اسلام هراسی می ایستیم' و 'برگزیت و ترامپ زنگ خطر را به صدا دراورده اند' نوشته شده بود.

این تظاهرات از سوی شماری از گروه های مدنی و مدافع حقوق بشر، همچون کنگره اتحادیه کارگری، جامعه سیاه پوستان انگلیس، جامعه دانشجویان و شماری از موسسات اسلامی برگزار شد.

'ژوان' یک فعال مدنی و از دست‌اندرکاران برگزاری این برنامه به ایرنا گفت: ما بر این باور هستیم که همه انسان ها با هم برابر هستند و هیچ تفاوتی میان نژاد ها یا قومیت ها وجود ندارد.

وی ضمن انتقاد از سیاست های تبعیض آمیز و پوپولیستی سیاستمداران غربی، تاکید کرد: ما سیاستمداران را انتخاب می کنیم تا برای دفاع از حقوق ما حکومت داری کنند. اما جای تاسف است که آنها وقت خود را صرف سیاست های جنگ طلبانه و دفاع از منافع خودشان می کنند.

عایشه، یک فعال مدنی نیز در گفت وگو با ایرنا گفت: ما اینجا جمع شدیم تا خواستار بسته شدن زندان گوانتانامو شویم. در حالی که دونالد ترامپ خواستار منع ورود مسلمانان به خاک آمریکا شده است ما اعلام می کنیم که تنها مکانی که بایستی مسلمانان از ورود به آنجا منع شوند، زندان گوانتانامو است.

وی افزود: در حال حاضر ۴۱ زندانی در گوانتانامو به سر می برند که اکثرا به اتهام های واهی محکوم به حبس شده اند. ما خواستار آزادی همه آنها هستیم.

شماری از فعالان مدنی نیز در پایان این تظاهرات، علیه سیاست های تبعیض آمیز دولت 'ترزا می' و برگزیت که منجر به خیزش جریانات دست راستی شده است، سخنانی را ایراد کردند.
سخنرانان افزایش جرایم ناشی از تنفر علیه اقلیت های قومی، به ویژه افزایش اسلام هراسی را ناشی از تبعات منفی سیاست های نژادپرستانه خواندند.

همزمان با این تظاهرات، تجمع های اعتراضی مشابهی در سایر شهرهای انگلیس نیز برگزار شد.

روز ۲۱ مارس از سوی سازمان ملل به عنوان روز مقابله با نژاد پرستی انتخاب شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج