۵۰۰۶۱۲
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

نسبت مالیات به نفت ۱۴۰ درصد شد

وزیر اقتصاد از نسبت ۱۴۲ درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به نفت در بودجه سال ۱۳۹۵ خبر داد. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ معاصر ایران رخ می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر اقتصاد از نسبت ۱۴۲ درصدی درآمدهای مالیاتی نسبت به نفت در بودجه سال ۱۳۹۵ خبر داد. این اتفاق برای اولین بار در تاریخ معاصر ایران رخ می‌دهد.

علی طیب‌نیا در سخنانی در جمع کارکنان معاونت نظارت مالی و خزانه‌داری کل کشور اظهار کرد: امسال در شرایطی به پایان رسید که توانستیم با شناسایی نقطه ضعف اصلی اقتصاد و نظام بودجه‌ریزی کشور، یعنی نفت، طوری برنامه ریزی کنیم که درآمدهای مالیاتی بر درآمدهای حاصل از فروش نفت بیشتر شود.

وی بیان کرد: تا ۲۷ اسفند ماه حدود ۲۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد نقدی داشتیم که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان آن ناشی از درآمدهای مالیاتی بوده است.

طیب نیا ادامه داد: اگر این رقم را با میزان درآمدهای نفتی کشور در سال جاری، یعنی حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان، مقایسه کنیم، نسبت درآمد مالیاتی به نفتی در بودجه، به ۱۴۲ درصد می‌رسد که در تاریخ معاصر، بی نظیر است. البته با اضافه کردن حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان عوارض و مالیات بر ارزش افزوده که وصول شده است، سرجمع، رقم مذکور را به ۱۱۳ هزار میلیارد تومان افزایش می دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ماشاالله چه افتخاری هم میکنن اینطوری پیش بره فاتحه کسب و کار و باید خون.

    • علی رضا

      مالیاتهای سال 95تعطیلی کارخانه ها و رکود و بیکاری را نیز شامل شده است .به هر قیمتی از مردم مالیات گرفتن هنر نیست .

    • بدون نام

      جناب طیب نیا به این هم فکر کردی که اگراقتصادکشور برهمین منوال پیش بره تاچند سال دیگه صنفی باقی نمی ماند که ازش مالیات ۱۴۰درصدی بگیری البته شما انشاالله سال دیگه نیستین که از این تصمیمات ضالمانه بگیرید شما یک چیزی شنیدید که بعضی کشورها با مالیات کشورهایشان را اداره می کنند اما اون طرف قضیه رو هم ببینید که اونها چه رونقی دراقتصاد ایجاد میکنند ومردم چه درآمدی دارن اگر ملت شریف ایران یک دهم اونها درآمد داشتن ما کل بودجه کشور را از مالیات تامین می کردیم ودیگه نیاز به فروش نفت هم نداشتیم

    • بدون نام

      به عبارت دیگر; تسمه از گرده ملت بینوا کشیدید

    • بدون نام

      بدون جایگزین وپیداکردن منابع جدید هنرنیست پدر مردم رادرآوردید.ارزش افزوده راهم ازگرده مصرف کننده نهایی( مردم )می کشید. پولداراوثروتمندان هم شیره مردم رامی مکند.برویدببینیددربازارطلافروشهاچطوراز زیر بارمالیات در می رن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج