جاباما
۵۰۰۶۲۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

بارندگی در خوزستان مسافران نوروزی را غافلگیر کرد

موج جدید بارندگی در خوزستان که از اوایل صبح روز یکشنبه در اغلب مناطق این استان شروع شده کشاورزان و دامداران را خوشحال و میهمانان نوروزی را غافلگیر کرد.

خبرگزاری ایرنا: موج جدید بارندگی در خوزستان که از اوایل صبح روز یکشنبه در اغلب مناطق این استان شروع شده کشاورزان و دامداران را خوشحال و میهمانان نوروزی را غافلگیر کرد.

بارش باران سبب لطافت هوا و شستن آلودگی چند روز گذشته در اغلب مناطق استان بخصوص آسمان غبارگرفته کلانشهر اهواز شده است.
در پی شدت گرفتن بارش باران ، برخی مناطق کلانشهر اهواز که مشکل جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب دارند دچار آبگرفتگی شده و اهالی را در آستانه عید نوروز به زحمت انداخت.
با بارش رحمت الهی ، بسیاری از میهمانان نوروزی که در چند روز اخیر در بوستان های شهر اهواز چادر برپا کرده اند به ناچار به مکان های مسقف منتقل شدند.
بر اساس پیش بینی هواشناسی خوزستان بارش ها تا اواخر روز دوشنبه(فردا) ادامه خواهد داشت ولی در مناطق شرقی و شمالی استان بخصوص اندیکا ، باغملک ، دهدز و مسجدسلیمان این بارندگی تداوم خواهد داشت.
بر پایه این گزارش احتمال بارش تگرگ در مناطق شمالی استان نیز وجود دارد که کشاورزان باید تدابیر لازم را برای کاهش آثار زیانبار تگرگ به کار گیرند.
ستاد بحران استانداری خوزستان هم در اطلاعیه ای اعلام کرد در پی بارش های شدید که ناشی از فعالیت سامانه پرقدرت جنوبی است مسافران از اسکان در کنار رودخانه ها و نقاطی که احتمال آبگرفتگی در آن وجود دارد خودداری کنند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان همچنین به شناورهای صیادی توصیه کرد به علت مواج و متلاطم بودن آبهای خلیج فارس در دو روز آینده از سفرهای دریایی خودداری کنند ضمن آنکه شناورهای تفریحی در مناطق ساحلی استان باید به صورت موقت کار خود را تا بهبود وضعیت جوی متوقف نمایند.
پلیس راه خوزستان نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد به علت بارش باران در اغلب مناطق استان ، راه های ارتباطی استان لغزنده است و رانندگان برای اجتناب از بروز حوادث رانندگی باید با سرعت مطمئن و رعایت فاصله طولی حرکت کنند.
پلیس راه خوزستان همچنین به میهمانان نوروزی توصیه کرده به علت ناآشنایی به جاده های استان از تردد در شب خودداری کنند تا با مشکلی برخورد نکنند.
از سوی دیگر بسیاری از کشاورزان و دامداران استان که از مدتها پیش چشم به آسمان دوخته بودند با بارش رحمت الهی دست به دعا برده و نماز شکر بجای آوردند.
کشاورزان و دامداران استان امیدوارند با تداوم بارندگی ها ، دل نگرانی های ناشی از کمبود بارش در سال زراعی جاری برطرف شود.
کشاورزان استان در سال زراعی جاری با کاهش ۵۰درصدی بارش رو به رو بودند که این نقصان بارش ها در باردهی و تولید محصولات بهاری آنان بخصوص در مناطق شمالی استان موثر بوده است.
از سوی دیگر هواشناسی خوزستان پیش بینی کرده بارش ها در بهار ۹۶ در حد نرمال خواهد بود.

استان خوزستان در سال آبی جاری به علت کاهش شدید بارندگی ها در دو فصل پائیز و زمستان ، با بروز مداوم پدیده ریزگردها و بحران بی سابقه قطعی برق و آب و توقف چند روزه فعالیت های اقتصادی و اداری در بهمن ماه گذشته مواجه شدند.
هم اکنون طرح مقابله با ریزگردها در مناطق فوق بحرانی جنوب شرق اهواز در سطح 35هزار هکتار از اراضی خشک و بیابانی شروع شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الهی شکر واقعا هوا عالی شده

    • بدون نام

      ما همه در کرمانشاه غافلگیر شدیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج