۵۰۰۸۵۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

توصیه های زیست محیطی برای مسافران نوروزی

یک فعال حوزه محیط زیست برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در ایام نوروز، رعایت نکاتی را به مسافران نوروزی توصیه کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک فعال حوزه محیط زیست برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در ایام نوروز، رعایت نکاتی را به مسافران نوروزی توصیه کرد.

حسین عبیری گلپایگانی اظهار کرد: مسافران و گردشگران از نوشتن یادگاری بر روی تنه درختان و آثار باستانی جدا خوداری کنند چون این عمل باعث خشک شدن درختان و از بین رفتن طبیعت و آثار باستانی می شود.

وی افزود: همچنین در هنگام حضور در طبیعت از کندن بوته ها و خارها و همچنین آتش زدن آنها جدا خوداری شود و برای تهیه چای و پخت غذا باید از گاز پیک نیکی و یا زغالی که از قبل تهیه شده است استفاده شود.

وی به مسافران نوروزی توصیه کرد که برای بستن طناب تاب به درختان از درختان جوان و کم سن و سال که باعث شکستن آنها می شود خوداری کنید همچنین در هنگام استفاده از آب برای خوردن و شست و شو از آلوده کردن آب های روان مانند چشمه ، نهرها ، کانال ها، رودخانه ها و همچنین آب های ساکن مانند آب سدها، دریاچه ها و برکه ها پرهیز کنید.

وی افزود: برای شست و شو حتما از مواد شوینده استاندارد که برای محیط زیست ضرری ندارد استفاده شود، همچنین مسافران نوروزی که می خواهند در طول سفر، شب ها را در مناطق طبیعی و چادر سپری کنند حتما باید محل انتخاب شب‌مانی خود را در نزدیک پارک ها و یا محل های که سرویس بهداشتی عمومی دارد انتخاب کنند، چون رها کردن فضولات انسانی در طبیعت به غیر از اینکه یک عمل زشت و غیر بهداشتی است باعث بروز بیماری انگلی از انسان به حیوان و دام می‌شود.

وی اظهار کرد: مسافران و گردشگرانی که در میان جوامع محلی و بومی حضور پیدا می کنند باید با خرید صنایع دستی که با محیط زیست سازگار است و همچنین با خوردن غذایی های محلی برای رونق بخشیدن به اقتصاد های بومی و محلی کمک کنند البته باید از خرید صنایع دستی که از نوع خاصی از چوب های جنگل و یا از اجزای بدن بعضی از گونه حیوانی در حال انقراض هستند و همچنین از خوردن غذاهای که از گوشت گونه های خاص و نادر حیوانی در حال انقراض تهیه می شوند ، حتما خود داری شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج