جاباما
۵۰۱۱۵۰
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

خط و نشان «برجامی» ظریف برای آمریکا

وزیر امور خارجه ایران گفت: اگر آمریکا بدعهدی خود را به حدی برساند که ادامه برجام به منافع ملی ما خدشه وارد کند، جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای بازگشت به شرایط قبل از برجام و حتی قوی تر از گذشته برخوردار است.

خبزاری ایرنا: وزیر امور خارجه ایران گفت: اگر آمریکا بدعهدی خود را به حدی برساند که ادامه برجام به منافع ملی ما خدشه وارد کند، جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کامل برای بازگشت به شرایط قبل از برجام و حتی قوی تر از گذشته برخوردار است.
'محمدجواد ظریف' که به اصفهان سفر کرده است، شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند جمهوری اسلامی ایران برعهد خود پایبند است و عهدشکن نیست اما چنانچه آمریکا بدعهدی خود را به حدی برساند که ادامه برجام برخلاف منافع ملی ما باشد، ایران آمادگی بازگشت به شرایط قبل از برجام را دارد.

وی بیان کرد: طی دو ماه گذشته در پی تلاش و توانایی بالای دانشمندان هسته ای کشورمان توانستیم پیشرفته ترین سانتریفیوژ کشور که در زمان تصویب برجام تنها یک ایده بود را به مرحله عملیاتی برسانیم .

وزیر امور خارجه ایران اضافه کرد: این سانتریفیوژها حدود 20 برابر سانتریفیوژهایی که قبلا نصب شده بودند، توان غنی سازی دارند بنابراین اکنون از دانش ساخت و بهره گیری از سانتریفیوژهایی برخورداریم که 20 برابر توان سانتریفیوژهای قبلی توان تولید دارند.

ظریف با بیان اینکه به همین دلیل برای جمهوری اسلامی ایران جای نگرانی وجود ندارد، گفت: تدبیری که رهبر معظم انقلاب و ریاست جمهوری اتخاذ کرده اند این است که به ویژه در حوزه انرژی صلح آمیز هسته ای شرایطی فراهم شود تا چنانچه روزی احساس کردیم با بدعهدی طرف های مقابل، ادامه برجام برای کشور قابل توجیه نیست، بتوانیم نه تنها به شرایط گذشته بلکه قوی تر از گذشته بازگردیم.

وی درباره روند نظارت بر اجرای برجام اظهار کرد: براساس دستوری که رهبر معظم انقلاب در تایید برجام صادر کردند، هیات نظارت بر برجام تشکیل شده است و مواردی که وزارت امور خارجه یا دستگاه های دیگر احساس می کنند نقض برجام است را به هیات نظارت بر برجام گزارش می کنند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: هیات نظارت بر برجام پس از بررسی موارد، درباره پاسخ مناسب به این موارد تصمیم گیری می کند.

ظریف در عین حال تصریح کرد: به رغم بدعهدی های آمریکا هنوز دنبال کردن، ادامه دادن و اجرای کامل برجام برای جمهوری اسلامی ایران قابل توجیه و قابل پیگیری است.

وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در سفری غیررسمی و به منظور دیدار بستگان خود به مناسبت سال نو شمسی وارد اصفهان شد.

محمدجواد ظریف عصر امروز ساعاتی پس از تحویل سال نو با حضور در شیرخوارگاه نرجس اصفهان، سال ۹۶ را در کنار نوزادان این شیرخوارگاه و کودکان بی سرپرست اصفهان آغاز کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا الان که همش بدعهدی بوده یعنی دیگه باید چقدر بدعهدی کنه؟
      اگه بخواهیم به شرایط قبل وقویتر از آن برگردیم طبق فرمایشات آقای روحانی باید با اجازه همه کشورها باشه که فکرکنم غیرممکن
      و پرهزینه باشه

    • بدون نام

      خیلی خندیدیم، خخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      از دور شعار توخالی..ما مردم میخواهیم با امریکا رابطه داشته باشیم..والسلام

    • بدون نام

      آقای ۸.۲۹ ادامه بده یادت رفت چند میلیون از جوانان ما با سلاحهای آمریکا به خاک خون کشیده شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج