جاباما
۵۰۱۳۳۱
۱۹ نظر
۵۰۰۵
۱۹ نظر
۵۰۰۵
پ

سرنوشت افرادی که سهام عدالت ندارند

افرادی که در طرح سهام عدالت ثبت نام نکرده‌اند برایشان این سوال پیش آمده که آیا در حال حاضر می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند یا خیر. اینگونه که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده تا زمانی که ثبت نام‌شدگانِ قطعی، ساماندهی نشوند ثبت نام جدید انجام نمی‌شود و این ساماندهی احتمالا تا پایان سال ۱۳۹۶ به طول خواهد انجامید.

خبرگزاری ایسنا: افرادی که در طرح سهام عدالت ثبت نام نکرده‌اند برایشان این سوال پیش آمده که آیا در حال حاضر می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند یا خیر. اینگونه که سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده تا زمانی که ثبت نام‌شدگانِ قطعی، ساماندهی نشوند ثبت نام جدید انجام نمی‌شود و این ساماندهی احتمالا تا پایان سال ۱۳۹۶ به طول خواهد انجامید.

از سه‌شنبه ۱۷ اسفند سال گذشته مشمولان سهام عدالت می‌توانستند از طریق سایت www.samanese.ir صورت حساب سهام عدالت خود را ببینند. از آن روز تعداد زیادی از اشخاصی که به دلایل مختلف در طرح سهام عدالت ثبت نام نکرده بودند برایشان این سوال پیش آمد که آیا می‌توانند برای گرفتن سهام عدالت ثبت نام کنند یا خیر؟

علی‌اشرف عبدالله‌پوری حسینی - رییس سازمان خصوصی‌سازی - در این‌باره می‌گوید تا زمانی که ساماندهی ثبت نام شدگان قطعی که تعدادشان ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر است انجام نشود، سازمان خصوصی‌سازی به فکر ثبت نام جدید نخواهد بود.

به گفته او، در شرایط فعلی که باید سهام ۴۹ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۱۹۳ نفر ساماندهی شود، کار سخت و حتی شاقی است که فایل جدیدی برای ثبت نام سهام عدالت باز شود.

عبدالله‌پوری حسینی اظهار امیدواری کرده است که در اواسط یا اواخر سال ۱۳۹۶ ساماندهی سهام عدالت برای ثبت نام شدگان فعلی به سر انجام برسد و موضوع ETF ها تعیین تکلیف و اجرایی شود. او می‌گوید بعد از گذشت ۶ الی ۹ ماه از این موضوعات مسئولان امر از مشکلات سهام عدالت فارغ می‌شوند و تصمیمی درباره افرادی که ثبت نام نشده‌اند اتخاذ می‌کنند.

رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار می‌کند: دولت هم قبول دارد که یک عده جامانده از سهام عدالت وجود دارد. آن افراد حق شان بوده ثبت نام شوند اما ثبت نام نشده‌اند یا مدارکشان کامل نشده و علاوه بر آن‌ها یک عده هم به ناحق شناسایی نشده‌اند که تعداد دقیقشان را نمی‌دانم.

او در بخشی از صحبت‌هایش گفته که شورای عالی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ هم به دولت تصریح کرده که می‌تواند از آن افراد با ساز و کاری ثبت نام به عمل آورد. پوری حسینی تاکید کرده که "در این مورد وقتی سرمان خلوت‌تر شد بررسی می‌کنیم که پیشنهادها در این زمینه چه می‌تواند باشد."

با این حساب افرادی که به هر دلیلی از طرح سهام عدالت جا مانده‌اند یا اینکه به ناحق شناسایی نشده‌اند فعلا نمی‌توانند در در طرح سهام عدالت ثبت نام کنند.

سامانه سهام عدالت به دلیل به‌روزرسانی صورت‌حساب مشمولین از ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ تا ۱۴ فروردین ۱۳۹۶، موقتا از دسترس خارج است و مشمولین از ۱۴ فروردین به بعد می‌توانند به صورت‌حساب به‌روزشده خود دسترسی داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید

      اونهایی که دارند چه دارند عزیزدل برادر.

    • بدون نام

      این بی عدالتیه

    • بدون نام

      بنده از روزی که ثبت نام سهام عدالت باب شد رفتم واسه ثبت نام.
      اول گفتند شامل حال شما نمی شود اول کمیته امداد بعد بهزیستی و ... همینطور سالها جواب رد به ما میدادند و من افرادی را میدیم که نیاز به سهام عدالت نداشتند ولی ثبت نام شده ند و بسته های هم دریافت کردند. در آخر هم عنوان کردند ثبت نام تا اطلاع ثانوی کنسل شده وما هیچ وقت ثبت نام نشدیم. و برای من این سوال پیش آمد که با این اوصاف چرا به این طرح میگویند سهام عدالت...! کدوم عدالت؟

    • بنده خدا

      به گفته مسئول محترم حق وناحق زیاد شده خدا خودش به فریاد برسه

    • بدون نام

      مگه حالا اونایی که دارند چه بهشون رسیده ؟
      اینهمه گفتی ولی از پرداخت سهام چیزی نگفتی
      فکر کنم سرکاری بوده فقط برای کافی نت ها یه روزی رسیده

    • بدون نام

      مگر احمدی نژاد بیاد به ما هم سهام بده به این دولت امیدی نیست

    • بدون نام

      ما را نیز ثبت نام کنید وگرنه به مدودف احمدی نژاد رای....!!!

    • بدون نام

      خوب گوش کنید دو مورد بلای جان مردم شد یکی مسکن مهر که قراربود با شش ملیون مردم صاحب خانه شوند پنجاه ملیون گرفتن هنوز بیابان مدرسه درمانگاه اتوبوس مرکز خرید مسجد و پلیس وخیلی مراکز نیست گرفتارن مردم دوم سهام عدالت خرید و فروش سهام را برین دربورس ببینید تا بفهمید خرید کدام سهام عدالت سهام کدام کارخانه وشرکت ایا ضرر ده بوده یا سود ده اصلا شما با پرکردن چند فرم وگرفتن مقداری وجه خود را مدیون وبده کار ان سهام که معلوم نیست کدام سهم از کجا مال شماست وجالبه الان همه سهام داران بده کارن چها صدو پنجاه هزار تومن تا اگر دادن تازه میان داخل گود که انموقع بفهمن سهم کدام کارخانه احتمالا مثل ارج یا ازمایش که ور شکست شده ها ها ها ها بشما سهام داران برین حافظ بورس یاد بگیرید کدام سهم

    • راستگو

      اولین روز انقدر مردم امده بودند به کافینتها سر نوبه هم دعوا می کردند وقتی دیدن پولی در کار نیست ومی خواهند پول هم بگیرند اصلا حالا یک نفر هم برای ثبت نام نمی روند

    • بدون نام

      به این میگن سهام خجالت نه سهام عدالت

    • بدون نام

      ده سال پیش برگه دادین چه‌شد پول بدین‌نه پول بگیرین

    • بدون نام

      فقط وفقط بس کنید کدام سهام کدوم عدالت

    • بدون نام

      هفت خوان رستم

    • بدون نام

      اخه چه سود سهامی ولا سر مردم دارن شیره میمالن اخه منی که ۱۰سال پیش سهام گرفتم ۳تا برگه بما دادن الان رفتیم کافینت پرینت گرفتیم پس کو سودش همش دروغ خالی بندی ولا بما مسکن مهر گفتن میدن ۱۰سال پیش ثبت نام کردم با اینکه مدد جو کمیته امداد هستم بما گفتن بعد ۳سال با ۶ملیون صابخونه میشید کو کدوم خونه بعد ۱۰سال گفتن بایستی ۵۰ملیون بدید من مدد جو از کجا ۵۰ملیون بیارم بدم بهتون اگه اینقدر پول داستم مدد جو نمیشدم پولم میزدم به کار واسه خودم بچهام یه مغازه روبراه میکردم تا صدقه خور کمیته امدادنشم کدوم خونه نصف پولمون بعد ۱۰سار دادن بما خونهای ما بدبختا امسال ما رو فروختن برای خودشون سود کردن مگر اینکه احمد نژاد بیاد بداد ماها برسه ما صابخونه بشیم این روحانی که نتونست یه کار مثبت انجام بده تو این ۴سال

    • shohrehandy

      یعنی شما مثلا مسئولین نمیدونید ایران چند نفر جمعیت داره چطور تعداد دقیق سهامدارا رو میدونین بعد 10 سال میخواین چن ریال پول بدین بعنوان سود به ملت بیچاره یا میخواین با وعده و وعید دروغین دوباره ... فقط کاری که بلد نیستین خجالت کشیدنه یا اینکه خیلی پر رویین و در مورد ملت چی فکر میکنین, خودتونیین.

    • عماد

      سهام عدالت میدند عوضش رو چندین برابردرمیاورند.مثل همین یارانه که سرمون کلاه رفت بلکه ساده بودیم.

    • سپهدار حیدری خشتی

      من را ب،ظاهر ثبت نام کردند پول هم گرفتند شماره دادند ولی ..

    • بدون نام

      من که ندارم خیالم جمع. تازه داشته باشم هم کاری نمیتونم بکنم
      فقط ضرر میزنه این دولت

    • اسلامی

      ده سال گذشته هنوزنفهمیده اندکیاواجدشرایط هستندحالامیفرمایدتاپایان ۹۶ بایدصبرکنیدکه چه تصمیمی گرفته شود.چراشرکتهای روزاول هرکدام سودی داشت دولت جداکردواوناکه ضرربیشترگذاشته برامردم.متاسفم برای خودم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج