۵۰۱۳۳۲
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

جزییات کشف ۶.۵ میلیارد بشکه نفت

کشف ۹ میدان گازی، چهار میدان نفتی و یک مخزن نفتی جدید یکی از دستاوردهای دولت یازدهم به شمار می‌رود که میزان نفت درجای این میادین ۶.۵ میلیارد بشکه و گاز درجای آنها ۶۲.۵ تریلیون فوت مکعب برآورد شده است.

خبرگزاری ایسنا: کشف ۹ میدان گازی، چهار میدان نفتی و یک مخزن نفتی جدید یکی از دستاوردهای دولت یازدهم به شمار می‌رود که میزان نفت درجای این میادین ۶.۵ میلیارد بشکه و گاز درجای آنها ۶۲.۵ تریلیون فوت مکعب برآورد شده است.

طبق گفته مسئولین از زمانی که یک نقطه برای اکتشاف مشخص می‌شود تا انجام لرزه‌نگاری و دیگر اقدامات حدود هفت سال زمان لازم است بنابراین ارائه‌ی عملکرد اکتشاف به صورت سالیانه معنی ندارد. طبق آمار و مستندات انداره و ذخایر مخازن کشف شده متفاوت است که ۵ مخزن اهمیت و اولویت بیشتری دارند.

یکی از این میادین میدان گازی "پازن" نام دارد. این میدان در سال ۱۳۹۴ کشف شد و به نتیجه رسید و در جنوب استان فارس ۱۷۰ کیلومتری جنوب شیراز، ۶۵ کیلومتری شمال عسلویه و در شمال شهرستان جم قرار دارد. حجم درجای گاز این میدان ۱۹.۵ (TCF) تریلیون فوت مکعب بوده و ۴۳۶ میلیون بشکه میعانات گازی دارد.

میدان گازی دیگر میدان گازی "خارتنگ" نام دارد که این میدان در استان بوشهر ۱۲۰ کیلومتری شرق بوشهر، ۶۰ کیلومتری شرق خورموج واقع شده که حفاری آن در سال ۱۳۹۲ به اتمام رسید. حجم درجای ذخیره گاز این میدان ۱۶.۴ TCF و میزان میعانات گازی آن ۲۶۱ میلیون بشکه برآورد شده است.

میدان گازی جدید دیگر چارگ نام دارد که در استان هرمزگان ۲۲۰ کیلومتری برق بندرعباس، ۸۰ کیلومتری بندر لنگه و در شمال بندر چارگ قرار دارد. این میدان در اواخر سال ۱۳۹۳ حفاری شد و در اوایل سال ۱۳۹۵ حفاری آن به اتمام رسید. حجم درجای ذخیره گاز این میدان ۱۷.۴ TCF و میعانات گازی آن ۱۷۴ میلیون بشکه برآورد شده است.

معرفی میدان‌های جدید نفتی

یکی از میادین نفتی جدید یادمان نام دارد که جزو میادین مرزی است اما مشترک نیست و در دشت آبادان قرار دارد. این میدان یک تله چینه‌ای است که در ۶۵ کیلومتری غرب اهواز، ۲۲ کیلومتری جنوب غرب هویزه و در دشت آبادان واقع شده است. این میدان ۸.۲ میلیارد بشکه نفت درجا دارد.

میدان نفتی دیگر میدان نفتی سپهر نام دارد که این میدان هم در دشت آبادان واقع شده و در ۶۵ کیلومتری اهواز، ۳۶ کیلومتری غرب هویزه قرار گرفته است. این میدان در سال ۱۳۹۴ کشف شد و جزو تله‌های چینه‌ای است. مجموع نفت درجای این میدان ۲.۱۹۱ میلیارد بشکه برآورد شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از میدان‌های قبلی چی گیر ما اومده که از این اکتشافات جدید گیر ما بیاد

    • بدون نام

      خدا بده برکت
      ولی چرا هیچ تحول و رفاهی در زندگی مردم رخ نمیده؟

    • نوروز

      واقعا حیف..کاش این نفت و گازها به دست دولت مسعولیت پذیر میفتادـ..الان که به دست دولتی هسته یه جوری مسعولیت کشور رو در دست گرفتن انگارهرجور دلشون خواست رفتار کنن بدن به دست یکی دیگه..اصلا دلسوز کشور نیستن.هردولت هرکار دلش خواسته کرده.متاسفم متاسفم که اصلا هیچکس نیست اینارو سوال جواب کنه

    • آرش

      به به با این کشف شاهد یک انتخابات پر شور البته در صف ثبت نام، بین آقایون هستیم، همه الان کیسه دوخته آماده انجام وظیفه در سنگر پر سود و منفعت ریاست جمهوری هستند

    • محسن

      دلم میخواست این میادین نفت و گاز ایران، مال کشور هایی مثل نروژ، اسکاتلند، آلمان و اتریش و چند کشور تراز اول تجاری میبود، اونوقت یاد میدانند نحوه مدیریت این ثروت کلان رو به مسعولان کشور ما، واقعا حیف این همه ثروت برای ما که نتونیم، رفاه برای مردم مون به ارمغان بیاریم. دائماً دم از نداری و بدبختی و فلاکت میزنیم. ننگ بر کسانی که بعد این همه ثروت کشور، حال و روز مردم عوض رفاه و پیشرفت، شده خودکشی و اعتیاد و بیکاری و فقر و گرسنگی و طلاق.

    • بدون نام

      ایشالله یه روز همه این چاه های نفتی میشن سرطان و میرن توقلب کسانی که حق مردم رو میخورن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج