۵۰۱۳۹۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

بررسی عملکرد باشگاه های فوتبال در سال ۹۵؛

علی دایی نمره قبولی گرفت

تیم نفت تهران در سال ۹۵ با رسیدن به دیدار پایانی جام حذفی، امیدوار به قهرمانی و کسب سهمیه آسیا است.

باشگاه خبرنگاران جوان: در این گزارش نگاهی به عملکرد تیم فوتبال نفت تهران در سال ۱۳۹۵ می اندازیم.

این تیم در هفت بازی که در فروردین و اردیبهشت سال ۹۵ انجام داد، چهار پیروزی، ۲ تساوی و یک شکست کسب کرد.

اوج کار نفتی ها در بازی های پایانی لیگ پانزدهم به برتری ۲ بر صفر مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی بازمی گردد که سبب شد شاگردان برانکو ایوانکوویچ از قهرمانی دور شوند.

نفت درحالی در پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران به رتبه پنجم رسید که با توجه به مشکلات مالی فراوان، اعتصاب گاه و بی گاه و غیبت بازیکنان کلیدی به دلیل آسیب دیدگی در بیشتر بازی های لیگ، می توان عملکرد علیرضا منصوریان و تیمش را درخشان توصیف کرد.

نفتی های پایتخت در نقل و انتقالات تابستانی لیگ شانزدهم به دلیل مسائل مربوط به واگذاری مالکیت این باشگاه از شرکت ملی نفت به بخش خصوصی روزهای پرتلاطمی را پشت سر گذاشتند.

همین عامل سبب شد تا علیرضا منصوریان و دستیارانش با وجود این که یک فصل دیگر با نفت قرارداد داشتند، به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود خیلی راحت این قرارداد را فسخ کرده و به استقلال تهران ملحق شوند.

از طرفی از جمع تیم پرستاره فصل گذشته نفت سید جلال حسینی، علیرضا بیرانوند، سیامک کوروشی، سعید لطفی، مهدی شیری، وحید امیری، حمید بوحمدان، علی قربانی، میلاد زکی پور، مجتبی حقدوست و وحید شیخ ویسی به سایر تیم های لیگ برتری پیوستند.

بحث مالکیت باشگاه نفت دست کم تا یک ماه قبل از شروع لیگ شانزدهم ادامه داشت و سرانجام در کش و قوس واگذاری امتیاز این باشگاه به تیم فوتبال ملوان بندرانزلی یا شرکت بهنام پیشرو کیش، بخش خصوصی برنده شد.

البته با توجه به جدایی کادرفنی و بسیاری از بازیکنان این تیم و همچنین زمان محدودی که در اختیار مالکان جدید باشگاه قرار داشت، آن ها کار بسیار دشواری برای بستن تیمی در حد نفت مدعی فصل گذشته داشتند.

با این وجود پس از رد پیشنهاد سرمربی گری نفت از سوی افشین پیروانی مدیرتیم ملی فوتبال ایران، علی دایی سکان کشتی نفتی ها را به عهده گرفت تا فوتبالدوستان تهرانی امیدوار بمانند که این تیم ریشه دار با حضور شهریار فوتبال کشورمان بیشتر از این دچار بحران نمی شود.

میلاد فراهانی، میلاد فخرالدینی، احمد آل نعمه، ایگور پراهیچ، اکبر صادقی، رضا اسدی، محمد قاضی بازیکنانی بودند که پس از حضور دایی به جمع نفتی ها ملحق شدند.

هر چند دایی پس از قبول سرمربی گری نفت تنها ۱۹ روز تا نخستین بازی فصل مقابل استقلال فاصله داشت اما نفت با انجام یک بازی تماشایی آبی پوشان علی منصوریان را در ورزشگاه آزادی متوقف کرد.

دیداری که به اذعان کارشناسان می توانست با برد پرگل نفت به پایان برسد. نکته جالبی که در این بازی به چشم آمد این بود که با توجه به علاقه مالکان جدید باشگاه نفت به تیم فوتبال پرسپولیس و سابقه حمایت آن ها از سرخ پوشان پایتخت، پیراهن قرمز جایگزین پیراهن زرد خاطره انگیز نفت شد.

نفت در نخستین بازی خانگی این فصل خود نخستین شکست را هم با نتیجه یک بر صفر تجربه کرد.

روند نتایج خوب نفتی ها از هفته سوم و بازی مقابل پدیده مشهد آغاز شد. جایی که شاگردان دایی با سه گل در همان نیمه اول کار میهمان خود را تمام کردند و با نتیجه ۳ بر صفر بردی قاطعانه به دست آوردند.

نفت در نخستین بازی خارج از تهران خود در لیگ شانزدهم موفق شد استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی لیگ قبل را با تساوی پرگل ۲ بر ۲ متوقف کند.

بازیکنان نفت که پیش از شروع لیگ فرصت کمی برای آماده سازی داشتند پس از پایان هفته چهارم این از فرصت ۲۷ روزه تعطیلی این رقابت ها استفاده کرده و با تمرینات فشرده در اردوی سرعین اردبیل از لحاظ بدنی در اوج آمادگی قرار گرفتند.

دومین پیروزی شاگردان دایی در لیگ شانزدهم، با برتری خانگی ۲ بر یک مقابل صنعت نفت در هفته پنجم رقم خورد.

تساوی صفر بر صفر مقابل پیکان در دربی کوچک تهران و برد ۲ بر یک مقابل ماشین سازی در یک بازی جنجالی سبب شد تا نفتی ها با روحیه ای خوب در هفته هشتم به مصاف پرسپولیس بروند اما سنگین ترین شکست این تیم در همین بازی با نتیجه سه بر صفر شکل گرفت.

در هفته نهم لیگ در حالی که نفت تا دقیقه ۸۸ با یک گل از ذوب آهن عقب بود اما با ۲ گل محمد قاضی به شکلی رویایی شکست را با برد عوض کرد. البته گل دقایق پایانی ایوب کلانتری در بازی سیاه جامگان و نفت سبب شد تا این بازی با تساوی ۲ بر ۲ پایان یابد و شاگردان دایی در کسب دومین پیروزی متوالی خود ناکام بمانند. برتری ۲ بر صفر مقابل سایپا، شکست ۴ بر ۲ از فولاد، توقف در بازی خانگی با گسترش فولاد با نتیجه یک بر یک، پیروزی یک بر صفر خارج از خانه برابر صبا و شکست ۲ بر صفر در بازی خانگی مقابل تراکتورسازی، روند نتایج سینوسی نفت را تا پایان نیم فصل نخست ادامه داد.

نفت بین هفته های پانزدهم تا بیستم لیگ با بحرانی عجیب در نتیجه گیری مواجه شد به گونه ای که از پنج بازی تنها سه امتیاز کسب کرد. شکست خانگی یک بر صفر مقابل استقلال، شکست ۲ بر یک برابر سپاهان در ورزشگاه نقش جهان و در ادامه سه تساوی مقابل پدیده، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان نفتی ها را تا میانه جدول پایین آورد.

کادرفنی این تیم ضعف در جذب بازیکن را دلیل اصلی افت فاحش نفت در یک سوم ابتدایی دور برگشت لیگ برتر عنوان کردند هرچند با محرومیت استقلال تهران و تراکتورسازی در نقل و انتقالات زمستانی ناگهان ورق برای این تیم بازگشت و آندرانیک تیموریان و سجاد شهباززاده با وجود عقد قرارداد با استقلال و تراکتور، راهی نفت شدند. شهاب عادلی دروازه بان تیم ملی جوانان و وحید نجفی مهاجم سابق سپاهان دیگر بازیکنانی بودند که به لیست نفرات نفتی ها اضافه شدند.

برتری ۲ بر یک مقابل پیکان و ۲ بر صفر برابر ماشین سازی باردیگر تیم علی دایی را به جمع مدعیان کسب سهمیه آسیا بازگرداند.

نفتی های پایتخت تا پایان هفته بیست و دوم، آمار هشت برد، هشت مساوی، شش باخت، ۲۶ گل زده، ۲۴ گل خورده تفاضل ۲ و ۳۲ امتیاز را ثبت کردند.

شش برد، ۲ مساوی، سه باخت، ۱۵ گل زده، ۱۰ گل خورده و ۲۰ امتیاز، آمار بازی های خانگی نفت تا پایان این هفته از رقابت ها است.

۲ برد، شش مساوی، سه باخت، ۱۱ گل زده، ۱۴ گل خورده و ۱۲ امتیاز هم حاصل عملکرد این تیم در بازی های خارج از خانه است.

محمد قاضی با ۹ گل بهترین گلزن نفتی ها تا این جای فصل است.

ایمان مبعلی هم با هشت پاس گل برترین گلساز این تیم و کل لیگ برتر به شمار می رود.

نفت جزء تیم های منضبط لیگ به شمار می رود چراکه در کل بازیکنان این تیم تا پایان هفته بیست و دوم، تنها ۳۰ کارت زرد دریافت کرده اند.

بزرگ ترین حاشیه نفتی ها تا این جای رقابت ها بازهم به بحث مالکیت این تیم بازمی گردد چرا که با وجود هزینه های زیاد شرکت بهنام پیشرو معلوم نیست به چه دلیلی مراحل انتقال کامل سند مالکیت باشگاه نفت از سوی وزارت نفت به این شرکت انجام نمی شود. همین امر سبب شده تا بازیکنان نفت تا پایان هفته بیست و دوم بارها نسبت به مسائل مالی اعتراض کرده و حتی بارها اعتصاب کنند.

البته اوج کار نفتی ها در سال ۹۵ را می توان راهیابی این تیم به فینال رقابت های جام حذفی تعبیر کرد. جایی که آن ها با شکست تیم هایی چون مهرگان دره شهر ایلام، نساجی مازندران، شهرداری فومن، استقلال تهران و سپاهان پس از ۲ سال به فینال جام حذفی رسیدند و این فرصت را دارند ۲۱ اردیبهشت ۹۶ با برتری مقابل تراکتورسازی به نخستین جام قهرمانی تاریخ این باشگاه در بالاترین سطح فوتبال کشور دست یابند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازی لیگ پارسال چه ربطی به علی دایی داره قشنگ معلوم نویسنده این متن استقلالیه و نه تحلیلی داره نه هیچ چیز دیگه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج