۵۰۱۹۲۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

طنز؛ آخرین گفتگوی ویژه خبری سال ۹۵

ما سال ۹۵ رو سال دستاوردهای رسانه ملی می دونیم. همین سریال معمای شاه شاید براتون جالب باشه – می خندد – ما موفق شدیم اتفاقاتی که اصلا معلوم نیست افتاده یا نه، به صورت فکت تاریخی به خورد ملت بدیم؛ به عنوان مثال، ما خواب یکی از درباریان رو که هنوز توسط گلچین روزگار چیده نشده، خیلی دقیق و با جزییات، به تصویر کشیدیم.

بی قانون، ضمیمه طنز روزنامه قانون - زهرا ساروخانی:
به گفتگوی ویژه خبری امشب خوش آمدید. شاید باورتون نشه ولی سیاست صداوسیما در درجه اول، رعایت عدالته. برای همین در این گفتگوی ویژه خبری هم مثل گفتگوهای قبلی، از هر سه طیف کشور، نماینده دعوت کردیم.
یکی از مدیران ارشد صداوسیما به نمایندگی از طیف اصلاح طلب، یکی از مدیران ارشد شهرداری به نمایندگی از طیف اصولگرا و یکی از مدیران ارشد دولت نهم و دهم به نمایندگی از دولت یازدهم و طیف اعتدال! سوال اول رو از نماینده صداوسیما می پرسم. دستاوردهای رسانه ملی رو در سال گذشته چطور ارزیابی می کنید؟

- ما سال ۹۵ رو سال دستاوردهای رسانه ملی می دونیم. همین سریال معمای شاه شاید براتون جالب باشه - می خندد - ما موفق شدیم اتفاقاتی که اصلا معلوم نیست افتاده یا نه، به صورت فکت تاریخی به خورد ملت بدیم؛ به عنوان مثال، ما خواب یکی از درباریان رو که هنوز توسط گلچین روزگار چیده نشده، خیلی دقیق و با جزییات، به تصویر کشیدیم.
طرف پیام فرستاده که اصلا همچین خوابی ندیده، اتاق فکر سازمان هم خیلی هوشمندانه و مودبانه به ایشون پاسخ داد: «بیشتر زور بزن تا یادت بیاد، هار هار هار!» حالا این که درباره افرادی که مرحوم شدن یا اون افرادی که به دَرَک واصل شدن، چه ها کردیم و چه برفت، بماند؛ یعنی می خوام بگم بیخود نیست مردم این قدر به ما اعتماد دارن، بیخود نیست پشت کردن به شبکه های ماهواره ای! طبق آخرین آمار سازمان صداوسیما، تنها دو و نیم درصد مردم ماهواره می بینن، که این دو و نیم درصد همین بچه های سازمان خودمونن که رسانه های اون ور رو رصد می کنن.
شگفت آوره این آمار! من خودم وقتی داشتم این آمار رو می ساختم، به درایتِ نژاد آریایی غبطه خوردم؛ یا مثلا در بحث تشخیص، ما سال ۹۵ رو سال تشخیص رسانه ملی می دونیم. همین بحث حقوق های نجومی و املاک نجومی... صداوسیما به درستی تشخیص داد اهم و فی الاهم کنه. خیلی زیرپوستی و همه جوره به یکی بپردازه و در مورد دیگری کانه نبوده و نیست. این تشخیص کدوم روی غش کردن، دستاورد کمی نیست. ساده ازش نگذرید.

در بحث حمایت از هنر هم، ما سال ۹۵ رو سال حمایت قاطع رسانه ملی از هنرمندان می دونیم. ما پربیننده ترین برنامه قرن رو داشتیم در حمایت از هنر غیرمقوایی! مجری های این برنامه تنه می زنن به ادوارد اسنودن و جولیان آسانژ. هر دو افشاگر. افشاگری پشت افشاگری! حمایت همه هنرمندان داخلی و خارجی و اقشار مختلف مردم از این برنامه باعث شد پیشنهاد بدیم سال آینده جشنواره فیلم هفت جایگزین جشنواره فیلم فجر بشه و مسئولیت اون هم به جای وزارت به اصطلاح ارشاد دست رسانه ملی باشه.
شعار جشنواره رو هم می ذاریم: «افخمی و فراصتی راضی، گور بابای ناراضی.» در زمینه اخبار هم که ما سال ۹۵ رو سال سرعت نور در خبررسانی می دونیم. ما بارها تاکید کردیم همواره اخبار رو سریع تر از اقصی نقاط جهان، کهکشان و بالاخص اون هفت سیاره جدید مخابره کردیم. حالا یه مستند پانکراس این ور و اون ور، انکار این مسئله جز حسادت بدخواهان و معارضان چی می تونه باشه؟!

من فدای تک تک مسئولان سازمانمون بشم، بوجی موجیای من! (جدی می شود) جناب آقای مدیر ارشد شهرداری، شما دستاوردهای شهرداری رو در سال ۹۵ چطور ارزیابی می کنید؟

- سال گذشته برای شهرداری سال بسیار استثنایی و درخشانی بود. تماااس های مکرری از طرف مردم داشتیم که تشکر می کردن و می گفتن اعتمادشون به شهرداری صدها و هزارها و چه بسا میلیون ها - کنتور که نمی ندازه میلیاردها - برابر افزایش پیدا کرده. بعد از قضیه پلاسکو، شهرداری ناغافل نزدیک بود در پروسه فشار از بالا و چانه زنی از پایین گیر بیفته برای این که عذرخواهی کنه.
البته شهرداری این توطئه رو رصد و خنثی کرد. ما تمااس های مکرری داشتیم که مردم تشکر می کردن چون شهرداری هیچ رقمه زیر بار عذرخواهی نرفته. البته شهرداری دست رو دست نذاشت و هزاران هزار پوستر و بیلبورد و مجسمه و کذا و کذا از آتش نشان ها درست کرد و توی چشم و چال هر در و دیواری توی خیابون و مترو فرو کرد و با این کار موفق شد مسئولیت هاش رو آپدیت کنه و خودش رو از پوزیشن بدهکار به طلبکار ارتقا بده.

در همین راستا یکی از نقاط قوت شهرداری، در زمان بارش برف بود. ترافیک و فشردگی ماشین ها یه حس خاصی رو بین مردم ایجاد می کرد و ما احساس کردیم که مردم این شرایط رو دوست دارن. شهرداری هم فقط و فقط به احترام مردم اجازه داد این لحظات خاص ساعت ها طول بکشه. خیلی سخت بود برای ما که شن پاشی نکنیم و از پشت دوربین های شهرداری، سُر خوردن ماشین ها رو نگاه کنیم. چه می شه کرد؟! عشق به مردم باعث شد باز هم شهردایِ مظلوم، این سختی رو به دوش بکشه. (اشک می ریزد)

خلاصه این جوری بگم، جوری موفق شدیم تقصیرات رو دور بزنیم، که استاد خردادیان تو هیچ کدوم از وی اچ اس های آموزشی اش نزده بود. در ضمن مردم تماااس های مکرر می گیرن که چه جوری جبران کنن تا زیر دِین شهرداری نباشن، منم بهشون می گم چه زمانی بهتر از زمان انتخابات؟!

اتفاقا شهرداری تهران چند روز پیش اعلام کرد که با اختلاف، بهترین شهرداری جهان شد. من به نمایندگی از همه مردم، بهتون تبریک می گم. می ریم سراغ نفر سوم، نظر شما درباره دستاوردهای دولت چیه؟!

- ای کاش می شد من هم از دستاوردها و موفقیت های دولت بگم (هر چهار نفر به نشانه تاسف، افقی سر تکان می دهند) دردا که دستاوردهای دولت یازدهم به اذعان دلسوزان با تقریب منصفانه ای هیچ بوده (هر چهار نفر به نشانه تاکید عمودی سر تکان می دهند.) البته بنده به آقای روحانی بسیار علاقه مندم، این قدر علاقه مندم که گفتم جات رو با من عوض کن ولی ایشون فقط به من خنده کرد.
بایدم بخنده، وقتی یک دختر شانزده ساله در دولت قبلی یه سوال ساده پرسید، دولت جوابش رو داد، اونم رفت و توی زیرزمین خونه اش انرژی هسته ای رو کشف کرد؛ اما دولت فعلی که از پاسخ به دختر نه ساله در می مانه، چطور می خواد کشور رو اداره کنه؟ (نفسی می کشد و صدایش را بلند می کند) مردم چه جوری باید بگن شما رو نمی خوان آقای روحانی؟ انتخابات سال ۹۲ کافی نبود؟ مردم با رأی دادن به شما به صورت معکوس اعلام کردن که شما رو نمی خوان. چرا متوجه نشدید؟ انتخابات ۱۷ اسفند پارسال کافی نبود؟

رأی به صورت فله ای دادن بس نبود تا به شما بگن از برجام خسته شدن؟ بازم این سری باید به شما رأی بدن تا بفهمید که شما رو نمی خوان؟ من با زبان منطق با شما صحبت می کنم آقای روحانی، با منطق ارسطویی؛ حرف های من کاملا علمی و آماریه! این جوان رعنا (به عکس بقایی در موبایل خود اشاره می کند) این نماینده بر حق مصدق و فاطمی، این جانشین خَلَف گاندی، دهن کجی نکنید آقای روحانی، ریاست جمهوری را واگذار کنید. با خنده های آقای ظریف نمی شود کشور را اداره کرد (نفس می کشد و کمی آرام می شود) در همین زمینه یک شعر سپید هم گفتم که به عنوان حسن ختام می خونم:

قهقهه کردی
و ما را
به قهقرا کشاندی
ای ظریف...

به به، به به، درود بر شما و طبع نازک تون. تمام المان های یک شعر سپید، یعنی اینتر و سه نقطه رو داره. بی شک اگر نیما زنده بود، لقب پدر شعر نوی فارسی رو به شما اهدا می کرد. با این که ما شماره پیامکی اعلام نکردیم ولی مردم پیامک زدن و این مناظره جنجالی و پر از هیجان رو بهترین گفتگوی ویژه خبری سال ۹۵ انتخاب کردن. من به نمایندگی از مردم ایران، از هر سه شما تشکر می کنم. با آرزوی موفقیت در اردیبهشت ماه!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهسا

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج