۵۰۲۰۷۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برنامه نمایش یک فیلم درباره کیارستمی

مستند پرتره عباس کیارستمی فروردین ماه امسال در پنج سالن سینمایی تهران و چهار شهرستان میزبان علاقه‌مندان به سینما و این هنرمند فقید است.

خبرگزاری ایسنا: مستند پرتره عباس کیارستمی فروردین ماه امسال در پنج سالن سینمایی تهران و چهار شهرستان میزبان علاقه‌مندان به سینما و این هنرمند فقید است.

گروه سینمایی هنر و تجربه از مدتی قبل نمایش فیلم «۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه» به کارگردانی سیف‌الله صمدیان را در چند سینما آغاز کرده و برنامه سانس‌های فروردین‌ماه این فیلم هم اعلام شده است.
برنامه نمایش یک فیلم درباره کیارستمی

این مستند که یک پرتره سینمایی درباره عباس کیارستمی است و سیف‌الله صمدیان به عنوان دوست و همکار او از میان تصاویر مربوط به سفرهای مشترک در داخل ایران، آن را ساخته است، در ساین‌های سینمایی خانه هنرمندان ایران، موزه سینما، سینما فرهنگ و پردیس‌های کورش و چارسو و نیز شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و بابل اکران می‌شود.

صمدیان به عنوان کارگردان این اثر در سادداشتی نوشته است: «این پرتره سینمایی، هنرمندی را به تصویر می‌کشد که رویکرد کم‌نظیرش به هنر و زندگی او را تبدیل یه یکی از پرشوترین تحسین‌کنندگان «زندگی» کرده بود.

هدف اصلی این فیلم، نمایش ۷۶ دقیقه و ۱۵ ثانیه از زندگی و کار عباس کارستمی است به احترام و به یادگار ۷۶ سال و ۱۵ روز از سفر خلاقانه مردی که در دهه هفتاد زندگی‌اش حتی، گویی جهان را از چشم کودکی هفت ساله می‌دید؛ پر از تازگی و شگفتی بی‌آنکه به «روزمرگی در نگاه» دچار شود.

صحنه‌های این مستند، منتخبی است از میان ده‌ها ساعت تصاویر گرفته شده در طول ۲۵ سال دوستی و سفر که به سفارش عاطفی احمد کیارستمی برای نمایش در اولین بزرگداشت بین‌المللی کیارستمی در افتتاحیه جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۶ تدوین شد و در ۶ ماه دوم سال ۱۳۹۵ در بیش از ۵۰ جشنواره جهانی به نمایش درآمد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج