جاباما
۵۰۲۱۷۱
۱ نظر
۵۰۲۸
۱ نظر
۵۰۲۸
پ

محیط زیست را با «نه به ریختن زباله» پاس داریم

محیط زیست و طبیعت به عنوان بقای نسل بشر و همه موجودات زنده،موهبتی خداوندی است که همین نکته تاکیدی برحفظ پاکیزگی طبیعت از هر نوع آلودگی است.

خبرگزاری ایرنا: محیط زیست و طبیعت به عنوان بقای نسل بشر و همه موجودات زنده،موهبتی خداوندی است که همین نکته تاکیدی برحفظ پاکیزگی طبیعت از هر نوع آلودگی است.

آلودگی محیط زیست بر کیفیت و چرخه طبیعی زندگی تمام موجودات زنده اثر می گذارد و پیامدهای زیانباری برای زندگی انسان، حیوان، گیاه و طبیعت زیبا دارد.
در جهان امروز، مسئله آلودگی، یکی از مهمترین و حادترین مشکل تمدن بشری به شمار می آید و نقش انسان در آلودگی محیط زیست بسیار چشمگیر است.
هر ساله با آغاز بهار و تعطیلات نوروزی که بسیاری از مردم به سفر و استفاده از موهبت طبیعت روی می آورند، موضوع ریختن زباله ها در طبیعت به یکی از دغدغه های جدی مقامات محلی و به ویژه دوستداران محیط زیست تبدیل شده است.
در این راستا در آستانه نوروز ۹۶ پویش ملی ' نه به ریختن زباله ' به عنوان یک حرکت ملی و فراگیر و راهکاری مناسب برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست شکل گرفته است.
بسیاری از مسافران نوروزی نیز با محور قرار دادن این پویش سفر خود را از نقاط مختلف کشور به استان اصفهان آغاز کردند.
'مهدی مطلبی' یک مسافرنوروزی به خبرنگار ایرنا گفت:طبیعت مادری مهربان برای همه موجودات زنده است وبی حرمتی به آن نکوهیده و غیرقابل بخشش می باشد.
وی که از استان خوزستان به اصفهان سفر کرده است گفت: با توجه به وضعیت هوای خوزستان هر ساله سفرهای متعددی در فصول تابستان و بهار به استان های مرکزی و شمالی کشور دارم ولی در بسیاری از نقاط شاهد آلودگی محیط زیست هستم.
این مسافر نوروزی با تاکید بر اینکه ریختن زباله درسطل زباله، احترام به حقوق شهروندان برای برخورداری ازمحیطی سالم وزیبا است، گفت: حفظ محیط زیست یک مساله همگانی است و همه باید از خود شروع کنند و خود را در این مساله مسئول بدانند.
وی تاکید کرد: فرهنگ دینی و ملی ما بر پاکیزگی وحفظ محیط زیست تاکید دارد و آن را نشانه ای از ایمان می داند.
'شیما تبری' یکی دیگر از مسافران نوروزی نیز به مردم و بویژه مسافران توصیه کرد که در ایام نوروز هنگام استفاده از طبیعت در حفظ آن کوشا باشند و از ریختن زباله و نخاله در طبیعت خودداری کنند.
وی یادآور شد: همانطور که هر پدر و مادری از همین کودکی به فکر اندوخته ای برای فرزندان خود است باید در حفظ و نگهداری از محیط زیست به عنوان میراثی برای آیندگان تلاش و بر حفاطت از محیط زیست تاکید کنند.
این مسافر نوروزی که از استان اردبیل به اصفهان سفرکرده است،افزود: استفاده از کیسه های پاکتی به جای پلاستیکی و رها نکردن زباله درطبیعت اگر از سوی همه مردم رعایت شود، نقش مهمی در سالم سازی و حفظ محیط زیست دارد.
'مینا نادری' مسافر نوروزی دیگری نیزگفت:هریک ازما باید درحفظ و پاکیزگی محیط زیست متعهدانه عمل و تلاش کنیم و به طبیعت احترام بگذاریم.
وی افزود: باید زباله ها را در محیط پیرامون خود نریزیم و به کسانی که این مهم را رعایت نمی کنند نیز تذکر دهیم تا حفظ محیط زیست و پاکیزه نگهداشتن آن همانند بسیاری از موارد مثبت در فرهنگ ما ترویج شود.
این مسافر نوروزی از شهروندان خواست تا قبل از خروج از منزل به همراه داشتن تعدادی پاکت یا لوازم نگهداری زباله را تدارک ببینند و از رها کردن زباله در محیط زیست خودداری کنند.
'علی سفیری' یک مسافر فرهنگی نوروزی نیز با تاکید بر جمع آوری و دفع صحیح زباله به هنگام مسافرت بمنظور حفظ محیط زیست گفت: دوره دبستان بهترین زمان برای یادگیری علم نگاهداری و مراقبت از محیط زیست است و آموزش جدی برای حفاظت و پاکیزگی محیط زیست را باید از همین زمان آغاز کرد.
وی بابیان اینکه خانواده مهمترین نهاد تربیتی وآموزشی فرزندان است، تصریح کرد: خانواده ها باید در رفتار خود بویژه در زمان حضور در طبیعت و فضای خارج از خانه دقت کنند و از کودکی فرزندان خود را به پاکیزگی و رعایت نظافت عادت دهند.
وی با اشاره به اینکه انسان اولین موجودی است که تاثیرات منفی آلودگی محیط زیست بر او تاثیر دارد، گفت: آلودگی و بی حرمتی به طبیعت و محیط زیست غیر قابل جبران و دارای پیامدهای منفی بسیاری بر سلامت روح و روان انسان هاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • گیتا

      لطفاً یک انشا درباره ی نریختن زباله در طبیعت بنویسید

      من‌ همین امشب می خواهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج