جاباما
۵۰۳۴۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آزادی در انتظار مهم ترین چهره فوتبال تاریخش

تیم ملی چین حریف بعدی ایران در مسیر جام جهانی است؛ تیمی که با مارچلو لیپی مربی بزرگ ایتالیا و جهان به آزادی خواهد آمد.

ورزش سه: از زمان ساخت ورزشگاه آزادی که به دوران قبل از انقلاب اسلامی باز می گردد مربیان و بازیکنان بزرگی به این ورزشگاه آمده اند و پا به زمین این ورزشگاه گذاشته اند، اما شاید هیچ کدام به اندزه ی سرمربی خوش فکر و صاحب سبک ایتالیایی در جهت دادن به مسیر فوتبال موثر نبوده اند.

بسیاری چهره های سرشناس فوتبالی در دهه ۷۰ میلادی و در سال های ابتدایی افتتاح این ورزشگاه که در مهر ماه سال ۱۳۵۰ بود در آن به میدان رفتند؛ همچینین سال های پایانی دهه ۹۰ میلادی که با شکوفایی دوباره فوتبال در ایران پس از پایان جنگ همراه بود، زمینه های حضور تیم ها و بازیکنان بزرگی را فراهم کرد. چهره هایی نظیر اسکولاری، زاگالو و کارلوس آلبرتو که با قهرمانی در جام جهانی به آزادی وارد شدند تا چهره هایی نظیر ادو لاتک، فیلیکس ماگات، ریوالدو، گلینزمن و ...

اما شاید به جرات بتوان مارچلو لیپی را از این فهرست بلند بالا متمایز دانست و او را به چند دلیل در صدر این فهرست قرار دهیم.

ایجاد تحول در یوونتوس با پایان دادن به قدرت میلان افسانه ای

هنگامی که لیپی کار خود را در یوونتوس آغاز کرد، نزدیک به یک دهه از قهرمانی این تیم در سری آ گذشته بود و میلان با اندیشه های آریگو ساکی و سپس فابیو کاپلو توانسته بود سلطه ای بلامنازع بر فوتبال ایتالیا و جهان ایجاد کند. لیپی اما کار خود را فوق العاده شروع کرد و علاوه بر کسب سه قهرمانی در فوتبال سری آ، سه بار هم به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافت که تنها یک بار با قهرمانی مقابل آژاکس به پایان رسید؛ بررسی کارنامه لیپی در یوونتوس و پایان دادن او به قدرت بلامنازع میلانی ها به خوبی نشان دهنده نقش تعیین کننده او در فوتبال دهه ۹۰ اروپا و البته ایتالیا است که در آن زمان با حضور ستاره های بی شمار جذاب ترین و تماشایی ترین لیگ دنیا بود.

قهرمانی در جام جهانی

مارچلو رومئو لیپی در سال ۲۰۰۶ با ایتالیا در شرایطی قهرمان جهان شد که رسوایی کالچوچولی و حواشی آن به شدت تیم ملی و بازیکنان را تحت تاثیر قرار داده بود؛ اما لیپی در کمال شگفتی قهرمان جهان کرد.

قهرمانی در لیگ چین و لیگ قهرمانان آسیا
سرمربی خوش فکر و بی بدیل تیم ملی چین علاوه فتح لیگ قهرمانان اروپا که البته تنها یک بار از ۵ حضور در فینال به دست آمد، موفق به کسب این عنوان در قاره آسیا نیز شده است و همینطور قهرمانی در لیگ چین نیز در کارنامه این مربی دیده می شود.

مرور افتخارات گسترده لیپی در سطح دو قاره اروپا و آسیا و همینطور رسیدن او به بلندترین جایگاه فوتبالی جهان همره با تیم ملی ایتالیا می تواند سرمربی جدید تیم ملی چین را به عنوان مهم ترین چهره ای معرفی کند که در تاریخ ۴۵ ساله آزادی به آن پا خواهد گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج