۵۰۳۴۳۹
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

علت انتخاب کاخ گلستان برای برگزاری جشن نوروز

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: نوروز جشن احترام به ریشه‌های صلح و دوستی است که از سوی کشور ما به اقیانوس جهان می‌رسد.

خبرگزاری تسنیم: معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: نوروز جشن احترام به ریشه‌های صلح و دوستی است که از سوی کشور ما به اقیانوس جهان می‌رسد.

محمدحسن طالبیان، در مراسم جشن جهانی نوروز به‌تشریح روند ثبت‌جهانی نوروز در فهرست میراث جهانی یونسکو پرداخت و اظهار داشت: کاخ گلستان به‌لحاظ تاریخی بسیار اهمیت دارد، چراکه این کاخ همیشه میزبان دولتمردان و مردم برای رسم دیرین سلام نوروزی بوده است و امروز شاهد استمرار این رسم دیرین هستیم.

وی ادامه داد: ما ایرانیان در طول تمدن خود از روزنه فرهنگ با کشورهای همسایه ارتباط داشتیم؛ نوروز یکی از این روزنه‌های این ارتباط است و از کهن‌ترین آیین‌های بشری است که مبنایش بر تغیر و تحول طبیعت است. این میراث دیر پا از تنگناهای تاریخ گذشته است تا امروز امید به زندگی را بشارت دهد، و راز ماندگاری نوروز فقط در یک جمله است: نوروز پیام‌آور صلح، امید و اعتدال است.

طالبیان تصریح کرد: نوروز در سال ۸۳ با مشارکت ۷ کشور به‌ثبت رسید. سپس در سال ۹۵ ، ۵ کشور خواهان پیوستن به این پرونده شدند و به‌ این‌ ترتیب با همکاری نمایندگان ۱۲ کشور پرونده نوروز بازنویسی شد و پرونده جدید نوروز اواخر ۲۰۱۶ دوباره به‌ثبت رسید. نوروز مصداق بارز میراث صلح و دوستی و اعتدال و امید است.

معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: نوروز می‌تواند الگوی هم‌گرایی و تعامل و گفت‌وگو بین کشورهای مختلف باشد.

وی با بیان اینکه ما همان کاری را امروز در نوروز انجام می‌دهیم که نیاکانمان انجام می‌دادند، تصریح کرد: نوروز سند هویت و اصالت ماست. نوروز به میدان آمدنِ خجستگی نور در برابر ظلمت است. ویژگی دیگر نوروز نشان دادن امید و شادی است. نوروز نماد و نشان دو فرشته اهورایی و نیز احترام به تفاوت‌ها و پاسداشت تنوع‌هاست.

طالبیان اضافه کرد: نوروز جشن احترام به ریشه‌های صلح و دوستی است که از سوی کشورهای ما به اقیانوس جهان می‌رسد.

جشن جهانی نوروز با پیام «میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت» امروز ششم فروردین با حضور اسحاق جهانگیری - معاون‌اول رئیس‌جمهوری، زهرا احمدی‌پور - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محمد فرهادی - وزیر علوم، محمدجواد ظریف - وزیر امورخارجه، محمدرضا صالحی - رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت‌الاسلام علی یونسی - دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها، معاونان سازمان میراث‌فرهنگی و نیز با حضور سفیران و نمایندگان ۱۲ کشور حوزه نوروز، فرهنگ‌دوستان و علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن ایران اسلامی در کاخ جهانی گلستان برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید نوروز که رسم شاهان و طاغوتیان است از بین برود.

    • بدون نام

      ای بابا حداقل دس ازسرنوروز بردارید

    • بدون نام

      عزیزم حالازورت به نوروز رسیده باشه مال شاهان و......
      ولی همه بهش احترام می گذارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج