جاباما
۵۰۳۴۷۲
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

پیام دستیار روحانی به مناسبت تولد زرتشت پیامبر

دستیار ویژه رئیس‌ جمهوری درامور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی بمناسبت سالروز تولد پیامبر زرتشتیان تاکید کرد: مفتخریم در سرزمینی زندگانی می‌کنیم که همواره مهد ادیان توحیدی همچون اسلام و زرتشتی بوده است.

خبرگزاری ایرنا: دستیار ویژه رئیس‌ جمهوری درامور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در پیامی بمناسبت سالروز تولد پیامبر زرتشتیان تاکید کرد: مفتخریم در سرزمینی زندگانی می‌کنیم که همواره مهد ادیان توحیدی همچون اسلام و زرتشتی بوده است.

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی به شرح زیر است:

بنام خداوند جان و خرد

ششم فروردین هرسال مصادف است با تولدپیامبر ایرانی؛ اشوزرتشت پیام‌آوریکتاپرستی، صلح و راستی این روز فرخنده را به همه ایرانیان عزیز زرتشتی و زرتشتیان جهان، تبریک و شاد‌باش می‌گویم.

ما ایرانیان مفتخریم که در سرزمینی زندگانی می‌کنیم که همواره مهد ادیان توحیدی همچون اسلام و زرتشتی بوده است. توحید و پرستش خدای یگانه، پیام مشترک تمام ادیان الهی است و«اشوزرتشت» پیامبری بود که مردمان ایران زمین را به یکتاپرستی فرا‌خواند و ایرانیان را به پرستش «اهورامزدا» یا همان دانایِ بزرگِ هستی‌بخش، دعوت کرد.

دعوت به عمل نیک و صالح همچون صلح‌طلبی، مدارا، رعایت حقوق‌شهروندی، راستی، درست‌کاری، شادی و امید نیز شیوه و روش تمام پیام‌آوران آسمانی بوده است و بدین جهت ما مشاهده می‌کنیم که ایرانیان زرتشتی، در طول تاریخ این سرزمین، بیش از همه اقوام دیگر در حفظ و توسعه جشن‌های ایرانی چون «نوروز» «سده» و «مهرگان»، موثر بوده‌اند.

امروز بر کسی پوشیده نیست که « نوروز » میراث مشترک همه ایرانیان در مناطق مختلف آسیای میانه، شبه قاره، خاورمیانه و خلیج فارس است.

میراثی که همه اقوام منطقه را بهم پیوند می‌دهد و تاکنون دوازده کشور منطقه، این فرهنگ ایرانی را به عنوان میراث مشترک پذیرفته‌اند.

پیشنهاد «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری» از سوی ریاست محترم دولت تدبیر و امید که مورد پذیرش مجامع جهانی و بین‌المللی قرار گرفته است نیز برگرفته از پیام و روح اخلاق‌مدار، صلح‌جویانه و اعتدالی ادیان توحیدی و فرهنگ ایرانی (نوروز، مهرگان و...) است.

به راستی رهبر معظم انقلاب چه زیبا به زندگی توأم با صلح و صفا و صمیمیت پیروان ادیان الهی در ایران اشاره کرده و فرمودند: «در میان پیروان ادیان گوناگون، زرتشتیان از جهات مختلف پیوند و نزدیکی بیشتری با مسلمانان دارند» (پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ١٣٧٥).

امروز، ایرانیان زرتشتی در کنار ایرانیان مسلمان و ادیان دیگر، در توسعه، پیشرفت و آبادانی این سرزمین، شرکت دارند همچنان که در دفاع مقدس نیز در کنار ایرانیان مسلمان و ادیان دیگر ایستادند و برای دفاع از میهن خویش، دهها شهید، آزاده و ایثارگر را تقدیم ایران عزیز نمودند.

این روز بزرگ را به همه پیروان این دین توحیدی تبریک و شادباش می‌گویم و از خدای بزرگ، برای همه زرتشتیان عزیز، آرزوی شادمانی و سلامتی توام با موفقیت دارم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تبریک به همه

    • بدون نام

      بسیار زیبا

    • بدون نام

      چقدر خوب

    • عباس تابعی

      چرا در تقویم کشور ایران که زادگاه زرتشت است روز ششم فروردین ماه را به او ثبت نکرده اند

    • بدون نام

      درود بر زرتشت خردمند

    • چاووش

      درودبیکران برایرانیان متمدن وموحد که باپیروی ازپیامبرایرانی حضرت آشوزرتشت نبی وبرمحور پندارنیک گفتارنیک و کردارنیک و آیین های پاک اخلاقی وانسانی درمیان مریدان ایران وجهان حایگاه ویژه ای داشتند. و همو آشو زرتشت نبی مهرتایید بررسالت سایرانبیاء الهی زدندوملت ایران را باتعالیم روشن بینانه اوستا وپاک زیستی آشنا نمودند درودخدا بریکصدوبیست وچهارهزار پیامبر الهی ودرودبر پیامبران اولواالعزم ودرودبر انبیا صاحب کتاب ورسالت الهی وانشاله سایرادیان الهی درزیرپرچم لااله الاالله محمدرسول الله وعلی ولی الله طی طریق نمایند انشاله

    • ایرانی

      اگر ما کرداروپندارورفتار نیک را سر لوحه زندگی خود در تمام مراحل قرار دهیم مسلما همیشه شادکام و پیروز خواهیم بود شک نکنید درودبرزرتشت پیامبر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج