جاباما
۵۰۳۵۸۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

لیپی، چطوراژدهای سرخ را بیدار کرد؟

چین در تاریخ ۲۶دی به مصاف کرواسی رفت.هرچند از بازیکنان جدید تعداد زیادی به ترکیب اصلی نرسیدند اما مرد ایتالیایی در فاصله ۵۰ روز تقریبا کل چین را برای پیدا کردن بازیکنان بهتر و مهمتر شخم زد. تیم لیپی در این دیدار به شکلی حماسی و در دقیقه ۸۹ کرواسی را ۱-۱ متوقف کرد و در ضربات پنالتی رقیب را شکست داد.

عصر ایران: چین در تاریخ ۲۶دی به مصاف کرواسی رفت.هرچند از بازیکنان جدید تعداد زیادی به ترکیب اصلی نرسیدند اما مرد ایتالیایی در فاصله ۵۰ روز تقریبا کل چین را برای پیدا کردن بازیکنان بهتر و مهمتر شخم زد. تیم لیپی در این دیدار به شکلی حماسی و در دقیقه ۸۹ کرواسی را ۱-۱ متوقف کرد و در ضربات پنالتی رقیب را شکست داد.

تیم ملی چین در حالی فردا مقابل تیم ملی ایران قرار می گیرد که اکثر رقبایش شناختی خوبی نسبت به آن ندارند. تیمی که در زمان لیپی متحول شده و امیدواراست که بتواند در مسابقات مقدماتی جام جهانی به نتیجه دلخواه برسد. اما این تحول به چه شکلی بوده است؟

مارچلو لیپی در روز اول آبان سرمربی تیم ملی چین شد . یعنی ۲۴ روز پیش ازآخرین بازی تیمش در مرحله رفت رقابتهای مقدماتی جام جهانی او به سرمربیگری تیم ملی چین انتخاب شد .

مارسلو مانند تومیسلاو

در برای همان بازی اول بازیکنان زیادی را به تیم ملی چین دعوت کرد. کاری شبیه به آنچه ایویچ در ایران انجام داد. از بازیکنان پا به سن گذاشته و با تجربه گرفته تا بازیکنان جوان. فهرست تیم ملی چین در بازی مقابل قطر پر بود از نام های جدید. تیم لیپی در مقابل قطر با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جدید که ۲۴ روز تمرین کرده بودند به میدان رفت و بازی به تساوی کشیده شد.

تورنمنت چین با تیم های مهم

پس از این بازی چینی ها تا پیش از بازی مقابل کره جنوبی یک تورنمنت مهم در چین برگزار کردند. آنها برخلاف ایران میزبان تیم های شیلی ، ایسلند و کرواسی بودند برای برگزاری مسابقات کاپ چین. چینِ لیپی با ترکیبی که مرد ایتالیایی طراحی کرده بود مقابل تیم ایسلند قرار گرفت. آن هم در روز ۲۱ دی ماه . یعنی کمتر از دوماه پس از انتخاب لیپی به عنوان سرمربی . چین ایسلند را به عنوان تیم ساده تر انتخاب کرده بود اما موفق به پیروزی نشد و با دو گل شکست خورد. ترکیب تیم ملی چین برای بازی مقابل ایسلند فقط دوبازیکن جدید در فهرست داشت.

دوباره بازیکنان جدید وپیروزی حماسی

مارچلو لیپی اما برای دیداری رده بندی که مقابل کرواسی برگزار می شد دوباره بازیکنان زیاد جدیدی را به تیم ملی دعوت کرد و در تاریخ ۲۶دی به مصاف کرواسی رفت.هرچند از بازیکنان جدید تعداد زیادی به ترکیب اصلی نرسیدند اما مرد ایتالیایی در فاصله ۵۰ روز تقریبا کل چین را برای پیدا کردن بازیکنان بهتر و مهمتر شخم زد. تیم لیپی در این دیدار به شکلی حماسی و در دقیقه ۸۹ کرواسی را ۱-۱ متوقف کرد و در ضربات پنالتی رقیب را شکست داد.

شکست کره

تیم ملی کره جنوبی شاید باور نمی کرد که در چین مقابل میزبان شکست بخورد ان هم بانیازشدیدی که برای پیروزی در این دیدار داشت. بااین همه و علی رغم خوش شانسی تیم ملی چین در زمین کره جنوبی پیروز شد و تیم انتهایی جدول در برابر یکی از غول های آسیا اولین ۳ امتیازش را دشت کرد.

ادامه تا بیداری اژدها

پروسه لیپی برای تیم ملی چین قسمتی از پروسه مسوولان این کشور برای فوتبالشان است. آنها برنامه ویژه ای برای پیشرفت در فوتبال دارند و قسمت قسمت آن را پیش می برند. چینی ها در سال جاری کمپ بارسلونا را در کشورشان افتتاح می کنند و تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۵۰۰۰۰ آکادمی جدید فوتبل تاسیس خواهند کرد.آنها برای تیم ملی کشورشان هم برنامه ویژه ای دارند و از همین امروز قرارداد بازی با تیم ملی آلمان برای سال ۲۰۱۹ را امضا کرده اند.امکان زیادی برای شکست چین در آزادی و پایان رویای ۲۰۱۸ روسیه وجود دارد اما چینی ها رویای ۲۰۲۲ را در سر دارند و با لیپی به آن نزدیک و نزدیک ترمی شوند.

جدول نتایج چین با لیپی در دیدارهای تدارکاتی و رسمی

لیپی، چطوراژدهای سرخ را بیدار کرد؟

جدول نتایج در دیدارهای رسمی

لیپی، چطوراژدهای سرخ را بیدار کرد؟

این دو جدول نشان می دهد که هرچند چینی ها قدرت گلزنی بالایی ندارند اما در مصاف با ایسلند ، قطر ، کرواسی و کره جنوبی به خوبی موفق شده اند از دروازه شان محافظت کنند. آنها در دوبازی آسیایی و رسمی خود گلی نخورده واین نشان از توان دفاعی بالای تیم لیپی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محسن رحیمی قره میرشاملو

      اگه بچها یه کوچولو همت بکنن این چینو میشه شیش تایش،کرد تا برای چندین سال ساکت باشه مثل اینکه با شکست کره خیای شاخ و‌شونه میکشن نمیدونن با سرورشون یوزپلنگا طرفن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج