جاباما
۵۰۳۶۴۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ادامه امدادرسانی‌ به ۴ استان سیل زده

معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر ضمن تشریح روند امدادرسانی‌ها در حادثه سیل و آبگرفتگی اخیر در چند استان کشور، گفت: امدادرسانی‌ها در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و فارس همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا: معاونت عملیات امداد و نجات هلال احمر ضمن تشریح روند امدادرسانی‌ها در حادثه سیل و آبگرفتگی اخیر در چند استان کشور، گفت: امدادرسانی‌ها در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و فارس همچنان ادامه دارد.

شاهین فتحی در تشریح عملیات امدادرسانی به حادثه سیل و آبگرفتگی ۱۵ استان کشور از سوم فروردین ماه تا ساعت شش صبح امروز، گفت: طی این مدت استان‌های ایلام، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و یزد تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار داشتند.

وی با اشاره به امدادرسانی به ١١٨شهر، روستا و مناطق عشایر نشین، افزود: همچنین ٦٤٠٠ تن متاثر از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی شدند و ۶۸ تن نیز نجات یافتند.

فتحی ادامه داد: متاسفانه همچنان چهار نفر (دشتی-روستای دشت پلنگ) مفقود هستند و سه نفر نیز (۲ تن در دشتی، پل گرخک و یک نفر در فسا) جان باختند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر به اسکان اضطراری ۲هزار و ۹۴۷ تن متاثر از سیل و آبگرفتگی اشاره کرد و افزود: ۵۵ دستگاه خودرو نیز از مسیر سیلاب رهاسازی شدند و تخلیه آب از ۱۰۱ واحد مسکونی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ۱۶۶ تیم عملیاتی شامل ۷۹۶ امدادگر و نجاتگر در این عملیات‌ها خدمت‌رسانی داشتند، ادامه داد: ۲۴ دستگاه موتورپمپ و لجن کش به کار گرفته شد. همچنین ١٧٠ دستگاه چادر، ١٩٠٠ تخته پتو، ٣٠٠ تخته موکت، ١٩١٠ کیلوگرم نایلون، ۵۰۰ ست شستشو، ۲۲۵ شعله والور و فانوس، ٢٦١٠٠ قوطی کنسروجات، ١٤٦٠ قرص نان، ٥٦٠ بطری آب معدنی، ٦٣٠ کیلوگرم برنج و ١٢٦ کیلوگرم حبوبات میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شد.

معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد که امدادرسانی‌ها در استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان و فارس همچنان ادامه دارد.

غرق شدن چهار جوان در رودخانه دشت پلنگ دشتی

باشگاه خبرنگاران نوشت: چهار جوان بر اثر بی‌احتیاطی در کنار رودخانه دشت پلنگ شهرستان دشتی طعمه سیل شدند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

غلامرضا مهرجو فرماندار دشتی گفت:چهار نفر از اعضای یک خانواده که برای تماشای طغیان رودخانه دشت پلنگ رفته بودند با تخریب دیواره حاشیه رودخانه، به درون آب سقوط کردند و از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.

وی افزود: اکیپ‌های تجسس از جمعیت هلال احمر شهرستان دشتی با کمک بالگردی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه در حال تجسس و یافتن نشانی از این چهار نفر هستند.

غرق‌شدگان رودخانه دشت پلنگ شهرستان دشتی، دارای سنین ۲۶ تا ۳۰سال هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج