جاباما
۵۰۳۶۸۴
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پیروزی مهم حزب آنگلا مرکل در اولین گام

با برگزاری انتخابات پارلمانی در ایالت زارلند آلمان، که بسیاری آن را محکی برای پیش‌بینی انتخابات سپتامبر امسال می‌دانند، حزب آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به راحتی پیروز شده است.

خبرگزاری ایسنا: با برگزاری انتخابات پارلمانی در ایالت زارلند آلمان، که بسیاری آن را محکی برای پیش‌بینی انتخابات سپتامبر امسال می‌دانند، حزب آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور به راحتی پیروز شده است.

حدود ۸۰۰ هزار رای دهنده واجد شرایط می توانستند رای خود را برای انتخاب ۵۱ کرسی مجلس کوچک‌ترین ایالت آلمان به صندوق‌ها بریزند.

مرکل قصد دارد برای دور چهارم صدراعظمی هم نامزد شود اما تحت فشار رقبای خود به ویژه از جناح چپ است.

روز یکشنبه حزب اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان (سی.دی.یو) موفق شد با کسب حدود ۴۱ درصد آرا در ایالت زارلند در برابر نزدیک‌ترین رقیبش یعنی حزب سوسیال دموکرات (اس.پی.دی) که حدود ۳۰ درصد آرا را کسب کرد، به راحتی پیروز شود.

با ورود مارتین شولتز از حزب چپ‌گرای سوسیال دموکرات آلمان و افزایش محبوبیت او در هفته‌های اخیر، اکنون مرکل و حزبش برای پیروزی در انتخابات ۲۴ سپتامبر، احساس خطر می‌کنند.

با وجود این، انتخابات امروز در ایالت کوچک زارلند که تنها حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد، برای بسیاری محکی برای تمایل رای دهندگان بود.

انتخابات آلمان با توجه به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، به قدرت رسیدن دونالد ترامپ در آمریکا و قوی‌تر شدن جریان‌های ملی‌گرایانه در نقاط مختلف اروپا، امسال با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت المان باید قدر دان خانم مرکل باشند دولت مرکل ومدیران ارشد ورده پایین مرکل بدون سواستفاده از موقعیت وبدون ثروت اندوزی برای خود وخانواده خود وبدون اختلاص با تمام توان برای کشور خودشان بدون هیچ چشم داشتی فقط وفقط بخاطر کشورشان کار وتلاش میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج