جاباما
۵۰۳۹
۱ نظر
۵۳۹۳
۱ نظر
۵۳۹۳
پ

سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان

حمام كردن از بخش هاي مهم زندگي همه آدم‌ها است و كودكان نيز از اين امر مستثنا نيستند. سرويس بهداشتي و حمام نيز در هر خانه‌اي از محيط هاي مهم و كليدي محسوب مي‌شود كه طراحي دكوراسيون آن نياز به توجه زياد دارد.

سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان

سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان

حمام كردن از بخش هاي مهم زندگي همه آدم‌ها است و كودكان نيز از اين امر مستثنا نيستند. سرويس بهداشتي و حمام نيز در هر خانه‌اي از محيط هاي مهم و كليدي محسوب مي‌شود كه طراحي دكوراسيون آن نياز به توجه زياد دارد. در خانه‌اي كه در آن كودك است، دكوراسيون سرويس بهداشتي و حمام بايد متناسب با نيازهاي كودك باشد و برخی از مواد و تجهیزات در ارتفاعي پايين‌تر و قابل دسترس كودك قرار داده شوند. هم‌چنين نكته مهم ديگر در خصوص دكوراسيون سرويس بهداشتي مناسب براي كودك، ايمني محيط است كه بايد به خوبي تامين شود. پس اگر صاحب فرزندي هستيد، بايد براي دكوراسيون حمام خانه خود مراتب احتياط را رعايت كنيد و اندازه و ارتفاع لوازم و تجهيزات را متناسب با نياز كودك در نظر بگيريد.

در کشورهای پیشرفته در اغلب خانه‌هاي نوساز دو سرويس بهداشتي در نظر گرفته مي‌شود كه يكي از آن‌ها معمولا در اتاق كودك و براي او ساخته مي‌شود. ولی در کشور ما کمتر خانواده‌ای هست که چنین بختی را داشته باشد. در سال‌های اخیر داشتن دو سرویس، یکی براي ميهمان و یکی برای خانواده مرسوم شده است. پس اگر می‌خواهید برای فرزندانتان سرویسی جدا داشته باشید می‌توانید یکی از این سرویس‌ها را به آن‌ها اختصاص دهید.

اينكه چه مواردي بايد در دكوراسيون و چيدمان حمام كودك گذاشته و در نظر گرفته شود به تعداد فرزندان خانواده كه قرار است از آن حمام استفاده كنند و سن آن‌ها بستگي دارد.

وسايل و لوازم مخصوص براي نصب در سرويس بهداشتي كودكان در بازار موجود است اما ممكن است شما نخواهيد براي دكوراسيون سرويس بهداشتي كودك در خانه خود هزينه زيادي بپردازيد. اگر شما نيز با محدوديت بودجه مواجه هستيد پيشنهاد مي‌كنيم از كاغذ ديواري‌هايي با طرح متناسب با نوجوانان و كودكان و با رنگ‌هايي متناسب با روحيه كودك استفاده كنيد.


دكوراسيوني معقول و اساسي

نكته‌هاي زيادي هست كه به كمك آن‌ها مي‌توانيد سرويس بهداشتي خانه خود را براي اعضاي خانواده‌تان در همه سنين راحت، كاربردي و ايمن کنید. اگر فرزند كوچكي داريد، علاوه بر رعايت موارد كلي بايد به چند نكته ريز ديگر نيز توجه كنيد تا سرويس بهداشتي خانه‌تان براي فرزند شما نيز كاربردي و راحت و البته ايمن باشد.



توجه خاص به نوزادان

سرويس بهداشتي كه براي حمام كرن يك نوزاد مورد استفاده قرار مي‌گيرد بايد محيطي گرم و كاملا تميز و بهداشتي باشد. در اين حمام هر آنچه كه شما براي حمام كردن نوزاد به آن نياز داريد بايد در دسترس و اطراف شما قرار داشته باشد. به ياد داشته باشيد كه يك كودك مي‌تواند حتي در آبي به عمق ۵ سانتي‌متر كه در وان قرار دارد خفه شود.

وسايل مورد نياز را در فضاهاي لازم قرار دهيد. براي نمونه فضاي خشك در داخل يا خارج حمام براي خشك كردن نوزاد يا حوله پوشاندن به كودكي كم سن و سال در نظر بگيريد كه در اين فضا بايد ميزي براي خواباندن نوزاد و قفسه‌هاي متعدد حاوي لباس‌ها و ملحفه‌هاي مورد نياز براي خشك كردن و پوشاندن نوزاد وجود داشته باشد.

زماني كه حمامي را براي شست‌وشوی يك نوزاد آماده مي‌کنید راحتي خود را بيش از هر چيز در نظر داشته باشيد. فضاي شست‌وشوي نوزاد را آن‌طور كه راحتيد آماده کنید. براي مثال بسته به اينكه به صورت نشسته براي شست‌وشوي نوزاد راحت هستيد يا تمايل داريد ایستاده نوزاد را حمام كنيد ارتفاع وان را در نظر بگيريد و از وان‌هاي ايستاده يا زميني استفاده كنيد.

دوش‌هايي كه داراي سردوش دستي هستند اين امكان را به شما مي‌دهند كه دوش را در سطح و جهت مورد نظر تحت كنترل خود داشته باشيد و تنظيم كنيد. شما مي‌توانيد در كنار يك دوش ثابت يك دوش دستي نيز براي استفاده كودك خود نصب كنيد، اما فراموش نكنيد كه اگر براي استفاده خود كودك چنين دوشي را در حمام نصب مي‌كنيد بايد نوعي را خريداري كنيد كه دستان كودك توانايي گرفتن سر دوش را داشته باشند يعني سر دوش هم بايد داراي قطر كم و هم سبك باشد.

پیش از اينكه شروع به شستن يك نوزاد يا كودكي خردسال در وان كنيد ابتدا بايد كف وان یا حمام را به گونه‌اي از لغزندگي در بياوريد. اين كار بسيار ساده است. مي‌توانيد با پهن كردن يك لايه بافت‌دار كف وان به راحتي آن را از حالت لغزندگي خارج كنيد. ورقه‌هايي از جنس فوم با طرح‌ها و رنگ‌هاي متنوع براي اين كار در بازار هست. پوششي نرم روي شيرهاي آب و قسمت خروجي آب قرار دهيد تا بدن نوزاد در صورت تماس با آن قسمت‌ها كبود نشود.

در مورد كف‌پوش و ديوارپوش مناسب براي سرويس بهداشتي مخصوص كودك بايد گزينه‌هايي را انتخاب كنيد كه نظافت و مراقبت از آن‌ها آسان است؛ براي مثال از گزينه‌هاي كلاسيك و مناسب براي پوشش كف و ديوار سرويس بهداشتي، مي‌توان از كاشي‌ها و كاشي‌هاي ضد آب نام برد.


سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان


  • با قراردادن يك لايه از فوم بافت‌دار در كف وان، آن را از حالت سر و لغزندگي خارج كنيد.

سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان


  • قسمت‌هاي مختلف و لوازم را در سرويس بهداشتي براي كودك قابل دسترس کنید.

سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان


  • استفاده از كاشي‌هاي نقاشي شده با دست در اين سرويس بهداشتي توانسته جلوه جذابي را به آن دهد.


سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان


  • سبدي به عمق زياد را به چوب لباسي موجود در سرويس بهداشتي بياويزيد و اسباب‌بازي‌ها و حوله‌هاي كوچك را در آن قرار دهيد.


سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان


گلدوزي كردن نام هر يك از كودكان و اعضاي خانواده روي حوله‌هاي خودشان روشي جالب و خوب براي عوض نشدن حوله‌ها با يكديگر است.


كمك به كودكان پيش دبستاني

اگر كودك شما در سنين پيش از دبستان است، ديگر زمان آن رسيده كه خودش دست خود را بشويد و بياموزد كه خودش مسواك بزند. در اين شرايط شما بايد سرويس بهداشتي خانه خود را طوري دكوراسيون كنيد كه كودك دوست داشته باشد بيشتر در آن بماند و به يادگيري چگونگي استفاده از تجهيزات سرويس بهداشتي ميل و اشياق پيدا كند. از اين رو بايد در سرويس بهداشتي سهم بيشتري را به اسباب‌بازي‌های جذاب و دوست‌داشتني براي كودك اختصاص دهيد. براي نمونه، قفسه‌ها و طبقه‌هایی را در سرويس بهداشتي نصب كنيد و اسباب‌بازي‌هاي متعددي را روي آن‌ها و داخل قفسه‌ها قرار دهيد و محيطي شاد و مهيج بسازید. حتي براي شير آب، دوش، شيلنگ، مسواك و ديگر عناصر موجود در سرويس بهداشتي نيز از انواع كودكانه و شبیه اسباب‌بازي استفاده كنيد. در دسترس بودن وسايل و لوازم و استفاده آسان از قسمت‌هاي مختلف سرويس بهداشتي براي كودك نيز تاثير زيادي در علاقه‌مند شدن كودك به استفاده مستقل از فضاي سرويس بهداشتي دارد. مثلا، قسمت آويز حوله را در ارتفاعي مناسب با قد كودك قرار دهيد تا بتواند خودش به راحتي آن را بردارد و دست و صورت خود را خشك كند. حتما چهارپايه كوچكي را قرار دهيد تا كودك بتواند براي باز كردن شير آب و شستن دست‌هايش (در صورت بالا بودن ارتفاع)، روي آن بايستد و راحت‌تر به شير آب دسترسي داشته باشد.


در پایان فهرستی از کارهایی را كه باید براي داشتن يك سرويس بهداشتي ايمن و مناسب براي كودكان انجام دهيد و در نظر بگيريد آمده است:


كف‌پوش

  • استفاده از كف‌پوش‌هايي كه لغزنده و سر نيستند.
  • استفاده از كفش‌هاي ضد آب.
  • استفاده از لايه‌هايي از جنس فوم براي گرفتن لغزندگي كف.

در و پنجره

  • در سرويس بهداشتي بايد از بيرون نيز باز شود.
  • پنجره سرويس بهداشتي بايد حفاظ‌هاي ايمني داشته باشد.

نورپردازي

  • پريزهاي موجود در ارتفاع پايين را با درپوش‌هاي مخصوص بپوشانيد.
  • از نورپردازي با ولتاژ پايين استفاده كنيد.
  • شب‌ها چراغ شب‌تابي را در سرويس بهداشتي روشن بگذاريد.

نكته‌هاي ديگر:

  • درهاي كابينت‌ها و كشوهاي موجود در سرويس بهداشتي كه حاوي مواد شوينده و دارو است بايد قفل كودك داشته باشد تا كودك نتواند آن را باز كند.
  • همه گوشه‌ها و لبه‌هاي تيز در سرويس بهداشتي بهتر است گرد و صاف شود.

سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان

  • لبه‌هاي گرد در سرويس بهداشتي فضا را تا حد زيادي براي كودكان ايمن مي‌سازد.


سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان


  • نصب قفسه‌ها و طبقه‌ها به اندازه كافي در سرويس بهداشتي مي‌تواند بسیار به افزايش گنجايش فضاي ذخيره‌سازي به شما كمك كند.


سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان


  • تا جايي كه مي‌توانيد از لوازم و وسايل در شکل‌های جذاب براي كودكان استفاده كنيد تا براي استفاده از آن‌ها تشويق شوند.

سرويس‌هاي بهداشتي براي كودكان

  • كودكان مي‌توانند با نقاشي طرح‌هايي كه دوست دارند روي كابينت و ديوارهاي سرويس بهداشتي، دکوراسيون آن را كاملا مطابق با سليقه و علايق خود بسازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      می خوام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج