جاباما
۵۰۳۹۳۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نکات خواندنی و آماری دیدار ایران - چین

دور هفتم رقابت های انتخابی جام جهانی درحالی با دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و چین پیگیری خواهد شد که شاگردان کی روش با سه امتیاز این بازی به صعود نزدیک می شوند.

خبرگزاری مهر: دور هفتم رقابت های انتخابی جام جهانی درحالی با دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و چین پیگیری خواهد شد که شاگردان کی روش با سه امتیاز این بازی به صعود نزدیک می شوند.

هشتم فروردین برای فوتبال ایران می‌تواند یک روز خاطره انگیز باشد. روزی که تیم ملی فوتبال کشورمان هفتمین بازی خود در چارچوب مسابقات گروه اول انتخابی جام جهانی در آسیا را برابر تنها تیم شرقی حاضر در این گروه انجام می‌دهد.

تیم ملی کشورمان در حالی از چین با سرمربی جدیدش میزبانی می کند که تا پایان روز ششم این بازی‌ها در حالی با ۱۴ امتیاز مقتدرانه در صدر جدول رده بندی ایستاده که آمار فوق العاده ۶ کلین شیت در ۶ بازی را هم از خود به جای گذاشته است. پیروزی در این دیدار به منزله نزدیکی هرچه بیشتر به صعود به جام جهانی روسیه است.

دیدار امروز ملی پوشان کشورمان و چشم بادامی‌های شرقی، بیست و سومین دیدار دو تیم محسوب می‌شود. دیدارهایی که نگاه به آمار نشان می دهد کفه ترازو به شدت به سوی فوتبال ایران سنگینی می‌کند.

* ۱۳ پیروزی و ۳ شکست

حاصل ۲۲ دیدار قبلی دو تیم پیروزی‌های فراوان و متعدد تیم ملی ایران و معدود پیروزی‌های چین را در بر داشته است. ملی پوشان کشورمان در مجموع ۱۳ بار طعم پیروزی را برابر چینی‌ها چشیده‌اند و ۶ بار هم تقابل‌های دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. سهم چینی ها از تقابل با تیم ملی ایران تنها ۳ پیروزی بوده است.

* اولین بازی، اولین پیروزی و اولین گل زن

اولین باری که تیم‌های ملی ایران و چین با هم دیدار داشتند، ۲۱ خرداد ۱۳۵۵ بود. این بازی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا ۱۹۷۶ و در تهران بود و در حالی که دیدار دو تیم در پایان نود دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یافته بود، علیرضا خورشیدی در دقیقه ۱۰۰ و حسن روشن در دقیقه ۱۱۹ به سود تیم ملی کشورمان خاتمه یافت تا اولین رویارویی دو تیم با پیروزی ایران همراه باشد. به این ترتیب نام علیرضا خورشیدی بعنوان نخستین گل زن در تاریخ رقابت های دو کشور نیز به ثبت رسید.

* اولین مربی و اولین کاپیتان

اولین سرمربی تیم ملی کشورمان برابر چین، حشمت مهاجرانی بود که در نخستین دیدار دو تیم بعنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی ایران نشست و اولین بازیکنی هم که در دیدار مقابل چین بازوبند کاپیتانی به بازو بست، پرویز قلیچ خانی بود.

* بهترین گل زن

در حالی از علیرضا خورشیدی می‌توان بعنوان اولین گل زن ایران به چین نام آورد که کریم باقری با زدن ۴ گل به چینی‌ها بیشترین آمار گل زده را در اختیار دارد و می‌توان از وی بعنوان آقای گل دیدارهای دو تیم نام برد. همچنین علی دایی و غلامرضا فتح آبادی هم هر کدام با زدن ۳ گل به تیم ملی چین بعد از کریم باقری بهترین گل زنان ملی ایران به چین هستند.

* خط حمله پر کار ایران

در ۲۲ بازی گذشته که بین دو تیم برگزار شد، ملی پوشان کشورمان در مجموع ۳۹ بار دروازه تیم حریف را باز کرده‌اند که این آمار جالبی برای حمله وران کشورمان در برابر تیم ملی چین محسوب می‌شود. در حالی ایران ۳۹ بار به چین گل زنی کرده است که چینی‌ها تنها ۲۰ بار (تقریبا نیم) موفق به گل زنی به تیم ملی کشورمان شده است.

* بهترین پیروزی‌ها

تیم ملی کشورمان تا کنون دو بار موفق شده تیم ملی چین را با نتیجه پر گل و مشابه ۴ بر صفر مغلوب نماید که هر دو بار نیز در بازی‌های دوستانه و غیر رسمی بوده. این پیروزی‌ها بهترین پیروزی‌های تیم ملی کشورمان برابر چین محسوب می‌شود.

* خاطره انگیز ترین پیروزی، پر گل ترین بازی

بی تردید خاطره انگیز ترین پیروزی تیم ملی کشورمان برابر چین به مسابقات انتخابی جام جهانی ۹۸ فرانسه باز می‌گردد. دیداری که به میزبانی کشور چین برگزار شد و در حالی که این تیم با دو گل از تیم ملی کشورمان پیش افتادند. اما بعد از این دو گل ابتدا کریم باقری از روی نقطه پنالتی فاصله را به حداقل رساند. سپس مهدی مهدی کیا جوان اول آن زمان فوتبال کشورمان با دو شلیک دیدنی و خاطره انگیز نتیجه را ابتدا به تساوی کشاند و سپس کفه ترازو را به سود تیم ملی ایران کرد و سرانجام در دقایق واپسین بازی علی اصغر مدیر روستا در محوطه جریمه چینی‌ها هنرنمایی کرد و چهارمین گل تیم ملی کشورمان را هم به چین زد تا پر گل ترین بازی دو تیم تبدیل به خاطره انگیز ترین پیروزی فوتبال ایران مقابل چین باشد.

* چهار بار چهارتایی شدن

چینی ها در مجموع ۲۲ باری که مقابل تیم ملی کشورمان به میدان رفته اند ۴ بار ۴ گل از تیم ملی ایران خورده‌اند که دو بار این بازی‌ها ۴ بر صفر به پایان رسیده است، یک بار ۴ بر ۲ و یک بار هم ۴ بر یک تا به نظر برسد که خوردن چهار گل برای چینی‌ها عادی تر از هر تعداد گل دیگری باشد.

* دیدار بعد از ۷ سال

دیدار امروز تیم ملی کشورمان برابر چین، رویارویی دو تیم بعد از ۷ سال می باشد. آخرین تقابل دو تیم به ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ باز می‌گردد که دو تیم در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند و این تیم ملی کشورمان بود که با نتیجه دو بر صفر موفق شد حریف شرقی خود را مغلوب نماید.

* آخرین گل زنان

از اولین گل زنان یاد کردیم بد نیست آخرین گل زنان دو تیم را هم معرفی کنیم. آخرین گل زن تیم ملی کشورمان به چین توسط محمد غلامی ملی پوش آن زمان کشورمان به ثمر رسید. بازیکنی که هم اینک در تیم لیگ یکی خونه به خونه فوتبال بازی می‌کند.

همچنین آخرین بازیکن چینی هم که موفق به گشودن دروازه تیم ملی کشورمان شد «گائو لین» بود که طی یک دیدار دوستانه در ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ و در بازی که در نهایت به مساوی یک -یک انجامید موفق شد دروازه تیم ملی کشورمان را باز کند.

ریز ۲۲ مسابقه قبلی دو تیم ملی ایران و چین به شرح زیر است:

* ۲۱ خرداد ۱۳۵۵: ایران ۲- چین صفر(جام ملتهای آسیا)

* ۸ اسفند ۱۳۵۸: ایران ۲- چین ۲(مقدماتی المپیک)

* ۲۹ شهریور ۱۳۵۹: ایران ۲- چین ۲( جام ملتهای آسیا)

* ۱۵ تیر ۱۳۶۳: ایران صفر- چین ۱( دوستانه)

* ۱۲ آذر ۱۳۶۳: ایران ۲- چین صفر(جام ملتهای آسیا)

* ۴ بهمن ۱۳۶۳: ایران ۴- چین صفر(جام نهرو هند)

* ۷ خرداد ۱۳۶۵: ایران ۱- چین ۲(دوستانه)

* ۲۶ آذر ۱۳۶۷: ایران صفر- چین صفر(جام ملتهای آسیا)

* ۲۴ تیر ۱۳۶۸:ایران صفر- چین ۲(مقدماتی جام جهانی)

* ۳۱ تیر ۱۳۶۸:ایران۳- چین ۲(مقدماتی جام جهانی)

* ۱۵ مهر ۱۳۷۳: ایران صفر- چین ۱( بازیهای آسیایی)

* ۷ اردیبهشت ۱۳۷۶: ایران صفر- چین صفر( دوستانه)

* ۲۲ شهریور ۱۳۷۶: ایران ۴- چین ۲( مقدماتی جام جهانی)

* ۲۵ مهر ۱۳۷۶: ایران ۴- چین ۱(مقدماتی جام جهانی)

* ۲۱ آذر ۱۳۷۷: ایران ۲- چین ۱( بازیهای آسیایی)

* ۲۵ آذر ۱۳۷۷: ایران ۱- چین صفر ( بازیهای آسیایی)

* ۳۰ دی ۱۳۷۹: ایران ۴- چین صفر( جام تمدنها)

* ۱۳ مرداد ۱۳۸۳: ایران ۱- چین ۱( جام ملتهای آسیا)

* ۲۴ تیر ۱۳۸۶: ایران ۲- چین ۲( جام ملتهای آسیا)

* ۲۹ آذر ۱۳۸۷: ایران ۲- چین صفر( چهارجانبه عمان)

* ۲۰ دی ۱۳۸۷: ایران ۳- چین ۱( دوستانه)

* ۱۱ خرداد ۱۳۸۸: ایران صفر- چین ۱( دوستانه)

* ۱۲ شهریور ۱۳۸۹: ایران ۲- چین صفر( دوستانه)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج