۵۰۴۱۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

شمارش معکوس برای سوزاندن اژدها در آزادی

تیم ملی ایران از ساعاتی دیگر در هفتمین بازی خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، باید در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران پرشمار خودی ، به مصاف تیم ملی چین برود.این در حالی است که چینی ها در مصاحبه های خود با ترس از حضور در آزادی صحبت می کنند.

تابناک: تیم ملی ایران از ساعاتی دیگر در هفتمین بازی خود در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸، باید در ورزشگاه آزادی و مقابل هواداران پرشمار خودی ، به مصاف تیم ملی چین برود.این در حالی است که چینی ها در مصاحبه های خود با ترس از حضور در آزادی صحبت می کنند.

«جیغ می زنند ، سیگار می کشند ، لیزر می اندازند و آنقدر سر و صدا می کنند که نمی گذارند در زمین با یکدیگر صحبت کنیم.»

این توصیف چونگ یونگ لی بازیکن کره ای تیم کریستال پالاس است که با کره جنوبی سه بار برابر ایران در ورزشگاه آزادی طعم شکست را چشیده است. سخنانی همراه با رعب و وحشت که نه تنها شامل این بازیکن کره ای شده ، بلکه تن اکثر بازیکنانی که در ورزشگاه آزادی و مقابل صد هزار تماشاگر به دیدار تیم ملی رفته اند را نیز به لرزه انداخته است.

روزنامه مشهور مارکا اسپانیا که یکی از معتبرترین رسانه های نوشتاری فوتبال دنیا محسوب می شود دو سال پیش با انتشار مقاله ای ورزشگاه آزادی را دومین ورزشگاه مخوف و ترسناک دنیا برای حریفان اعلام کرد و در توضیح آن عنوان داشت هیچ استادیومی در دنیا وجود ندارد که در آن صد هزار مرد بزرگسال با فریادها و شعارهای مداوم تیمشان را تشویق نمایند.

تیم ملی ایران امروز باید در سومین دیدار خانگی خود برابر چین به میدان برود و این در حالی است که پیروزی در این دیدار می تواند خیالمان را تا حدود زیادی از صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ راحت کند. آنطور که از مصاحبه های بازیکنان تیم ملی چین و رسانه های این کشور بر می آید علاوه بر تیم آماده ی کی روش، بزرگترین دلهره ی آنها حضور در ورزشگاه آزادی و بازی در برابر صد هزار تماشاگر حاضر در این میدان است. شهر تهران حدود هزار متر با پکن از نظر ارتفاع از سطح دریا تفاوت دارد و بعلاوه ی این مشکل، هجمه های تماشاگران حاضر در ورزشگاه دغدغه بزرگی برای چشم بادامی ها محسوب می شود.

با وجود آنکه به دلیل ایام نوروز شهر تهران خلوت ترین روزهای خود را سپری می کند اما به نظر نمی رسد طرفداران تیم ملی قصد تنها گذاشتن یکی از آماده ترین تیم های ملی شان در قرن اخیر را داشته باشند.

فدراسیون فوتبال نیز در راستای حمایت از تیم ملی حضور در ورزشگاه را برای طرفداران رایگان اعلام کرد تا شکی در تکمیل ظرفیت ورزشگاه آزادی در یکی از حساس ترین دیدارهای تیم ملی در ۴ سال اخیر باقی نماند.

اکنون نوبت آن است تا طرفداران تیم ملی حمایت خود را از تیم ملی کشورشان نشان دهند و با حمایت های بدون توقف خود روز تلخی را برای بازیکنان تیم ملی چین و مارچلو لیپی به وجود بیاورند که هیچ کدام از آنها تجربه ی ورزشگاه آزادی را نداشته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج