۵۰۴۱۱۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

دلایل عدم کاندیداتوری باهنر برای انتخابات ۹۶

اگر من جای ۱۲ نفر افراد لیست جمنا بودم در اولین زمان ممکن انصراف می دادم و کنار می رفتم چرا که ۱۴ نفر هم برای همگرایی زیاد است.

خانه ملت نوشت: اگر من جای ۱۲ نفر افراد لیست جمنا بودم در اولین زمان ممکن انصراف می دادم و کنار می رفتم چرا که ۱۴ نفر هم برای همگرایی زیاد است.

محسن کوهکن گفت: از آنجایی که جریان اصولگرایی ساختار حزبی ندارد، نهایتا در آستانه انتخابات نهایت تلاش را برای رسیدن به حداکثر همگرایی انجام می دهد. اگر واقع بینانه به این مسأله بنگریم، یک حد ایده آل و یک حد واقعیت را شاهد خواهیم بود که حد ایده آل همانی است که کسی از این دایره بیرون نماند و حد واقعیت این است که در صورت تمام تلاش ها امکان دارد عده ای در ابتدای راه، اواسط راه و یا انتهای راه از دایره جدا شوند که طبیعی است.

تفکرات پایداری نتایج تصمیم‌گیری‌های جمنا را برنتابید

وی همچنین با بیان اینکه در نهایت نمی توان گفت کار بی نتیجه بوده اما ممکن است کم نتیجه شود، به موضوع تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب(جمنا) اشاره و عنوان کرد: برای مثال ما از ابتدای شروع کار جبهه مردمی نیروهای انقلاب تعدادی را که می شناختیم وارد شدند و بعد هم برخی از اقدامات را درباره انتخاب افراد از استان ها و شهرستان ها مشاهده کردیم که البته معتقد بودیم در بسیاری از جهات، این افراد شاید افراد بدی نباشند اما جامعیت لازم را ندارند که بتوانند قشر قابل توجهی از مردم را مدیریت کنند.

کوهکن اضافه کرد: علیرغم تمام این انتقادات باز هم ما کلان موضوع را نگاه کرده و عنایت کردیم. با این حال دوستان پایداری از همان ابتدای امر که کار شروع شد اعلام کردند به هر جهت همراهی لازم را نخواهند داشت و صحبت هایی هم شد البته حق آنهاست و طبیعی است که وقتی نتایج تصمیم گیری های مرکزیت را دیدند به صورت طبیعی بر اساس تفکرات خود یا ریزش خواهند داشت یا رویش می کنند.

پایداری به دنبال حمایت از گزینه خود در انتخابات است

نایب رئیس جبهه پیروان در پاسخ به این پرسش که آیا پایداری اسامی لیست ۱۴ نفره جمنا برای ورود به عرصه انتخابات را قبول نداشت که کنار کشید، گفت: ابتدای امر که کار شروع شد خیلی استقبال چندانی ندیدیم اما درباره لیست نشنیدم که اظهار نظر کنم.

وی در ادامه به تجمعی که اسفند ماه جمنا با حضور برخی چهره های پایداری داشت اشاره کرد و یادآور شد: اگر چنانچه پایداری ها فرد مورد نظر خود را خارج از لیست ۱۴ نفره ببینند یا اسم او را می دهند یا کار خود را به شکل دیگری دنبال می کنند. در نهایت به نظر می رسد با نگاهی واقع گرایانه حرکت جبهه مردمی نیروهای انقلاب به دنبال رسیدن به یک همگرایی حداکثری است که البته کار آنها خارج از اشکال نخواهد بود اما باید این کار را با نقاط مثبت بیشتری ادامه دهند.

کوهکن با بیان اینکه لازم است این همگرایی در درون جمنا بیش از این شود، اظهار داشت: اگر من جای ۱۲ نفر افراد لیست جمنا بودم در اولین زمان ممکن انصراف می دادم و کنار می رفتم چرا که ۱۴ نفر هم برای همگرایی زیاد است. یکی از مهم ترین اشکالات هر دو جریان سیاسی این است که بیش از حد به سمت و سوی شخص محوری رفته اند در صورتی که اگر به سمت برنامه محوری می رفتند خیلی از تشنج ها از بین می رفت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: در سیستم برنامه محور، علقه های شخصی در مسائل مهم کشور کمرنگ می شود اما وقتی دنبال اشخاص می رویم علقه ها تأثیرگذار است و افراد از کسی که بیشتر با آن مراوده دارند حمایت کرده و از افرادی که خوششان نمی آید حمایت نمی کنند و همین مناسبات باعث جهت گیری می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تصمیم‌گیران اساسا در میدانی که "خودتصمیم‌گیران" برای آنها تعیین می کردند بازی کردند، گفت: این به آن معناست که ۱۴ نفر برای حضور در انتخابات انگشت خود را بالا بردند و مرکزیت تصمیم گرفت روی این ۱۴ نفر تمرکز کند که من به این اعتقاد ندارم چرا که باید این مرکزیت بررسی می کرد شاید کسی را پیدا کند که صد در صد واجد الشرایط باشد اما به خاطر اینکه عمق کار را می داند حاضر به پا پیش گذاشتن نشود.

کوهکن در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار که آیا منظور شما آقای باهنر است، عنوان کرد: تسلط آقای باهنر به مسائل کشور در همه زمینه ها از هر ۱۴ نفر افراد لیست جمنا بیشتر است و من ابایی از گفتن آن ندارم چرا که ایشان زیرکی خود را داشته و آشنایی زیادی با نهادها و افراد در رأس دارد ضمن اینکه دارای پشتوانه قوی نیز هست.

این نماینده مردم لنجان در مجلس دهم در ادامه به جلساتی که با باهنر داشته تا وی را برای حضور در انتخابات متقاعد کند، اشاره و بیان کرد: من چندین جلسه با ایشان صحبت کردم و دقیقا استنباط من این است که اگر آقای باهنر وارد صحنه نمی شود به خاطر این بوده که سختی کار را می داند. البته ایشان فردی تشکیلاتی و تکلیف محور است که اگر زمانی تکلیف شود، ممکن است به میدان بیاید ضمن اینکه کسانی که با ایشان کار کرده اند می دانند وی آدم مسلطی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیرحسین موسوی

      من حاضرم به هرکسی امسال رای بدم به جز روحانی بدترین رییس جمهوریه که دیدم و متاسفم برای کسی که به روحانی رای بده

    • بدون نام

      من حاضرم فقط به روحانی رای بدهم ولا غیر .
      او دردنیا ایران را سرافراز وسربلند کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج