جاباما
۵۰۴۱۶۲
۲۳ نظر
۵۰۰۱
۲۳ نظر
۵۰۰۱
پ

هاشمی و شایعات استخری که در آن فوت کرد

اندیشه پویا به نقل از محمد رضا رجبی منشی مخصوص آیت الله درباره همان «استخر» ی که درگذشت سیاست مدار مشهور ایرانی در آن اتفاق افتاد، نوشت:« بعد از فوت آقای هاشمی انواع و اقسام شایعات درباره محلی که ایشان دچار حمله قلبی شده منتشر شده اما عموم این مطالب نادرست است.

عصرایران: اندیشه پویا به نقل از محمد رضا رجبی منشی مخصوص آیت الله درباره همان «استخر» ی که درگذشت سیاست مدار مشهور ایرانی در آن اتفاق افتاد، نوشت:« بعد از فوت آقای هاشمی انواع و اقسام شایعات درباره محلی که ایشان دچار حمله قلبی شده منتشر شده اما عموم این مطالب نادرست است.

مثلا گفته شده آقای هاشمی در استخری لوکس و آن چنانی متعلق به فرح پهلوی دچار حمله قلبی شده است.

واقعیت اما این است که وقتی دفتر آقای هاشمی از ریاست جمهوری به کاخ مرمر منتقل شد ما یکی از ساختمان های ریاست جمهوری در محدوده تجریش را نیز تحویل گرفتیم تا به عنوان یک دفتر کوچک برای آقای هاشمی در دست رس باشد.

این ساختمان که به کوشک موسوم شده خارج از سعد آباد و در خیابان نوفلاح واقع است و ساختمانی است مانند صدها ساختمان دیگر در محدوده تجریش.

این ساختمان دو حیاط داشت و تصمیم گرفته شد در یکی از این دو حیاط یک استخر برای استفاده آقای هاشمی ساخته شود.

بنا بر این علاوه بر مرمت بخشی از بنا یک سازه فلزی بزرگ سوله مانند در یکی از دو حیاط به همراه استخر سرامیکی کوچکی داخل آن ساخته شد و کسانی که می گویند این استخر متعلق به خانواده پهلوی بوده باید بدانند که اصلا این استخر زمان پهلوی وجود خارجی نداشته است!»

ابهام یا شایعه دیگر درباره مرگ هاشمی رفسنجانی در این دو سه ماه این بوده که چرا شخصیتی در اندازه و آوازه او باید در استخر تنها بوده باشد.

به همین خاطر از آقای رجبی سوال شده «آیا پروتکل های حفاظت ایشان این گونه بود؟»

منشی آیت الله پاسخ داده است:

«این موضوع برای کسانی که از نزدیک ایشان را درک کرده باشند خیلی عادی است چون آقای هاشمی انسانی بی تکلف بود و واقعا پروتکل پذیر نبود. زمان جنگ به رغم توصیه بچه های سپاه به خط مقدم نزدیک می شد و تا پشت خط می رفت.یک بار آقای محسن رضایی گفت که از بیت امام به او تذکر اکید داده اند که مراقب جان آقای هاشمی باشد و نگذارد در منطقه برای ایشان اتفاقی بیفتد اما آقای هاشمی اجازه نمی داد کسی برای او تعیین تکلیف کند. بنا بر همین روحیه دوست داشت در استخر تنها باشد. حتی هنگام شنا در دریای شمال یا کیش هم خودش به آب می زد و محافظ ها باید دنبال ایشان شنا می کردند. بنا بر این اصلاعادت ایشان همین بود.»

هاشمی رفسنجانی را همه به پرگاری می شناسند خاصه در دهه اول جمهوری اسلامی که تنها رییس مجلس نبود و جنگ را هم اداره می کرد.

استراحت و تفریح او اما چه بود؟ منشی مخصوص می گوید: « بعد از ناهار اخبار ساعت دو بعد از ظهر رادیو را گوش می داد و بعد از اخبار یک چرت یک ساعته می زد و این عادت او هیچ وقت ترک نشد. بعد یک لیوان چای می نوشید و کار را از سر می گرفت...خیلی از شب ها مجبور بود در مجلس بماند و یا حاضری می خورد یا از غذای محافظان. بعضی وقت ها هم می گفت محافظان از بیرون برایش غذا بگیرند و معمولا دوست داشت این غذا ساندویچ باشد. احساس می کردم خوردن غذای بیرون آن هم ساندویچ تنها تفریح یا هوسی است که آقای هاشمی در کوران کارهای اجرایی به عنوان تفریح بریا خود تعریف کرده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دفتر کوچک؛ ؟؟؟؟؟
      دو حیاط داشته، تو یکیش هم سوله زدن و استخر ...


      من اینجا دقیقا معنی کوچک رو نفهمیدم

    • علیرصا

      خدا رحمتش کند من عاشق اقای هاشمی بودم وهستم خیلی دوستش داشتم خیلی ناراحت شدم خدا روحش را شاد کند

    • بدون نام

      کیش و استخر و شمال تفریح نیستند؟!!!

    • بدون نام

      خدا رحمتش کند

    • بدون نام

      پس یک استخر اختصاصی برای او ساخته شد!!!

    • Saeed rad

      چه دروغا!
      واسه چی تا الان چیزی نگفتید
      بعد از ۳ ماه !!!

    • محمدرضا بختیار

      آقای منشی اول اینکه چه دلیلی داشت خبر مرگ وی را در منزل اعلام کنند دوم اینکه حتما یکی از عادات آن مرحوم اجازه ندادن از سیستم دوربین‌های مدار بسته بوده نه؟

    • بدون نام

      یعنی عاشق این رفو کاریها و ماله کشی هاتونم. خیلی ساده زیست بوده بنده خدا.

    • ایرانی

      پس استخر هم بعد انقلاب برای ایشان ساخته شده..... احستنم....چقدر هم با سرافرازی این موضوعات مطرح می کنین....ای خدا....خودت رحم کن ...

    • بدون نام

      مثلا میخوان خبرای قبلو تکذیب کنن ولی نمیدونن مردم بارو نمیکنن بعدشم الان ی جوون بهواد ساندویچ بخوره 2روزه میمیره اون که دیگه...پس چرت و پرت نگید

    • شکیبه

      عذر بدترازگناه.منشی مخصوص،استخرمخصوص،و......تازه میگن بی تکلف نمیدونم اگه باتکلف بودن چه جوری زندگی میکردن؟میخوان ابروشودرست کنن میزنن چشمشو هم خراب میکنن!!!!

    • نگین

      خدا و خودش و روزگارش میدونه این ابرمرد سیاسی کشور چه ستمها و سختی ها و بی احترامی رو تحمل میکرده. تاریخ و قیامت، قضاوت خواهد کرد.

    • بدون نام

      برای مردم کشورم متاسفم که چنین رجالی دارن براشون تصمیم میگیرن

    • بدون نام

      چه مجلل زندگی کردن،سران مملکت ما تو کاخ دارت زندگی میکنن اونوقت چطور انتظار داریم مشکل بیکاری رو حل کنن یا درد مردم عادی رو بفهمن،احتمالا پیش خودشون مارو رعیت صدا میزنن،نمیدونم ایا روزی میرسه که باز هم امثال شهید رجایی و باهنر بیان یا خیر،شاعر میگه در نیابد حال پخته هیچ خام

    • بدون نام

      چقدر تاسف باره که هنوز یک عده بظاهر روشنفکر دارن حمایت میکنن واین چرندیاتو باورمیکنن

    • لر عیلام باستان

      خدا رحمتش کنه واقعا انسان بزرگی بودن

    • حمید

      روحش شاد یادش گرامی کسی که عرضه ندارن حرفوبه روادم بزنه پشتش حرفهایی بی ربط بزن تافگت دربیاه

    • بدون نام

      خوش به حالش داخل خونش استخر شخصی داشته بس چگونه میگویید ساده زیست بوده ایا همه مردم چنین امکاناتی دارد ولی فوت کرده خدا بیامررتس

    • راهرو

      پسرجان مگه دروع شاخ ودم داره یک محیط کوچک درتجریش اونهم دوحیاط !چرا هاشمی جنگ وساندویچ اورا میگی از جت اسکی روز ۲۲بهمن سدلتیان وبگو از عید دیدنی قدافی بگو رمان جنگ از کیش وقشم بگو از خون شهدای بسیج درجنگ بگو باز بگو اصلا انقدر بگو تا خسته شی بابا گرسنگی وفقر ملت و ببین خدا همه راه ببخشد ،،،،،،!

    • بدایی

      خداازسرتقصیراتتون نگدره از مرده این بنده خدا هم سوژه درست میکنید ،،،،قدیما میگفتن که مشک ان است که ببوید نه انکه عطار بگوید،،،،،

    • مهنام

      بعد از این همه آسمون و ريسمون به هم بافتن نگفتي چگونه فوت کرد منتظر بخش بعد هستیم با یک داستان ديگه!!

    • رضا

      شما که نظرات را بر اساس نوع نگرش خودتان و گذینشی که با دیدگاهتان همسوست رو با دو تا نظر متوازن مثلا غیر مغرضانه درج میکنید چرا تشکل خاص تشکیل نمیدهید؟! از شرم است یا ترس؟ برای چنین رفتار متقلبانه شما متاسفم! شما کجا تا درک شخصیتی همچون مرحوم هاشمی بزرگ و واويلا که فرداها در مورد دیگر بزرگان کشورمان چگونه ماهیگیری کنید! افسوس صد افسوس برای شما و بی دقتیانی که قادر به غربال شما نباشند.

    • مریم

      تجریش زمین متری خدا تووومنه
      این استخر نبوده کاملا دسته چون هرچی بود تو رسانه ها نشون میداد که خودش ایجاد مشکل کرد ولی الان لوکس نشینی مدیران به ساده زیستی مخفی میشه .
      از طرفی ساندویچ خاویار خیلی خوشمزست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج