۵۰۴۳۰۳
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

ابتکار:

نخاله‌های ساختمانی در حال تبدیل به بلا هستند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نخاله‌های ساختمانی در حال تبدیل شدن به بلا هستند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نخاله‌های ساختمانی در حال تبدیل شدن به بلا هستند.

معصومه ابتکار در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: در هر شهر و روستایی امر ساختمان‌سازی وجود دارد، اما باید نخاله‌ها مدیریت شوند و در زیباترین قسمت طبیعت رهاسازی نشوند.

وی با اشاره به اینکه نخاله‌ها علاوه‌بر اینکه به طبیعت زیبا آسیب وارد می‌کنند خاک را نیز از بین می‌برند، ادامه داد: باید جمع‌آوری زباله‌ها و پاکسازی محیط‌زیست تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود.

وی درباره مدیریت پسماند نیز اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از راه‌های ایجاد اشتغال است و رهاسازی آن در طبیعت جرم محسوب می‌شود.

ابتکار بیان کرد: ۲۵ درصد از رشد اقتصادی اتحادیه اروپا از طریق مدیریت پسماند و از راه بازیافت پسماند حاصل می‌شود و این امر به معنای ایجاد اشتغال است.

وی با بیان اینکه نوروز امسال به عنوان "نوروز بدون زباله" اعلام شده است، تصریح کرد: در این زمینه چند پویش ملی برای جمع‌آوری زباله اعلام آمادگی کرده‌اند و این طرح مورد استقبال قرار گرفته است و پیشنهاد می‌شود در این زمینه مسئولان نیز همکاری داشته باشند.

وی درباره قرق‌های اختصاصی نیز گفت: آیین نامه‌های مربوط به قرق اختصاصی به تمامی استان‌ها ابلاغ شده و این امر فضا را برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در عرصه‌های محیط‌زیست فراهم خواهد کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: تاکنون پنج قرق اختصاصی در سطح کشور ایجاد شده و این آمادگی وجود دارد تا این طرح در خراسان شمالی نیز اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله محیط‌زیست امری کلیدی و حساس است، ادامه داد: توسعه پایدار زمانی محقق می‌شود که مسئله محیط‌زیست نیز در آن دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر توجه جدی به موضوع محیط‌زیست انجام نشود در حال حاضر و آینده با مخاطرات فراوانی مواجه خواهیم شد.

ابتکار توضیح داد: نباید به مسئله محیط زیست به عنوان یک بخش نگریسته شود، چراکه این مسئله فرابخشی است و باید همکاری هر سه قوا در آن وجود داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه تو به فکر محیط زیستی؟

    • پیام

      اگه عقل و شعور داشتید دستگاهای مثل سنگ شکن مجوز میدادید مردم بیارن و نخاله ها رو تحویل بگیرن خرد کنن و باز مثل شن و ماسه بفروشن تا مردم با اون بتونن چاله چوله ها رو پر کنن و دامنه کوهها و منابع طبیعی رو نابود نکنن و شاید نشه واسه جاده سازی استفاده کرد ولی هزارو یک کار دیگه میشه باهاش کرد

    • بدون نام

      از همدان هستم از میدان باغ بهشت بسمت ملایر ایکاش گذر میکردید بزرگراه خلیج فارس اسمش بزرگ اما بیایید و نگاه کنید انگار مملکت صاحب ندارد خانم ابتکار لطفا برو خونه ات.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج