جاباما
۵۰۴۵۳۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

اظهارات زنگنه، نفت را گران کرد

اخلال در عرضه نفت لیبی و گمانه زنی ها در مورد اینکه توافق کاهش تولید تا پایان امسال تمدید می شود موجب شد تا قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یابد.

خبرگزاری تسنیم: اخلال در عرضه نفت لیبی و گمانه زنی ها در مورد اینکه توافق کاهش تولید تا پایان امسال تمدید می شود موجب شد تا قیمت نفت امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یابد.

رویترز گزرش داد؛ بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۲۹ سنت، معادل ۰۶ درصد افزایش به ۵۱ دلار و ۶۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز ۳۴ سنت، معادل ۰.۷ درصد رشد داشت و به ۴۸ دلار و ۷۱ سنت رسید.

دیروز قیمت هر دو شاخص نفتی بیش از یک درصد افزایش داشت.

به گفته یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت لیبی، تولید نفت از میادین غربی شراره و وفا توسط معترضان مسلح متوقف شده و میزان تولید نفت لیبی ۲۵۲ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

گرگ مک کینا، استراتژیست ارشد موسسه آکسی تریدر در این باره گفت: «کاهش تولید نفت (لیبی) در کنار اظهارات روز گذشته وزیر نفت ایران که گفته بود احتمالا توافق کاهش تولید تمدید خواهد شد به افزایش قیمت نفت کمک کرده است.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و برخی دیگر از تولید کنندگان از جمله روسیه توافق کرده اند که تولید روزانه نفت خود را در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دهند.

اما در حالی که بازارها با وجود کاهش تولید محقق شده، همچنان با مازاد عرضه روبروست، انتظارات گسترده ای شکل گرفته مبنی بر اینکه توافق کاهش تولید در نیمه دوم امسال هم تمدید خواهد شد.

به رغم افزایش اجماع تولید کنندگان بر سر تمدید توافق، اما همچنان بحث هایی در مورد استراتژی تولید کنندگان و به ویژه اوپک برای برقراری توازن مجدد در بازار وجود دارد.

در حالی که اوپک و به ویژه عربستان تولید خود را کاهش داده اند، سایر تولید کنندگان در این طرح مشارکت ندارند و به سرعت در حال پر کردن شکاف ناشی از کاهش عرضه اوپک در بازار و به دست آوردن سهم بیشتر از عرضه هستند.

به ویژه در آمریکا، تولید کنندگان نفت شیل از این فرصت برای افزایش تولید خود استفاده کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون از آقای وزیر

    • بدون نام

      واقعا عجیبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج